AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Jeg tenker å bli veganer og har tenkt litt på hvilke ingredienser jeg burde ha liggende. Så langt har jeg komt frem til: Havregryn Plantemelk Bønner og linser Nøtter Poteter Grønnsaker Salat Frukt Yoghurt Sopp Nudler Ris Olje Smør Kokosolje Krydder Dadler Mel Noen som har forslag til mer? Anonymkode: deaf9...a43
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker å bli veganer og har tenkt litt på hvilke ingredienser jeg burde ha liggende. Så langt har jeg komt frem til: Havregryn Plantemelk Bønner og linser Nøtter Poteter Grønnsaker Salat Frukt Yoghurt Sopp Nudler Ris Olje Smør Kokosolje Krydder Dadler Mel Noen som har forslag til mer? Anonymkode: deaf9...a43 B-12-tilskudd og så ville jeg kanskje droppet smøret? Eller mener du margarin? Anonymkode: ba214...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og yoghurten Anonymkode: ba214...4fd Sikkert soya yoghurt da. - Næringsgjær - Hakka tomatar - Vegansk buljong - Lønnesirup Anonymkode: 21fca...5cf
Guidet Kvinne Skrevet 24. juni 2018 #5 Skrevet 24. juni 2018 Sukker Gjær Næringsgjær Kikerter Hermetiske tomater Tomatpuré Kokosmelk f.eks
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #6 Skrevet 24. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: B-12-tilskudd og så ville jeg kanskje droppet smøret? Eller mener du margarin? Anonymkode: ba214...4fd 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og yoghurten Anonymkode: ba214...4fd B-12-tilskudd var lurt, det skal jeg kjøpe. Mente selvfølgelig vegansk smør og yoghurt 🙈 Anonymkode: deaf9...a43 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #7 Skrevet 24. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sikkert soya yoghurt da. - Næringsgjær - Hakka tomatar - Vegansk buljong - Lønnesirup Anonymkode: 21fca...5cf Hvor får man kjøpt næringsgjær? Anonymkode: deaf9...a43
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #8 Skrevet 24. juni 2018 Tyttebærsyltetøy og surkål til middagen. Anonymkode: a2de0...906 1
Inwe Skrevet 24. juni 2018 #9 Skrevet 24. juni 2018 (endret) Vi passer på å alltid ha havremelk, havregryn, nøttesmør, en god olje, linser, bønner, kikerter, brød, soyayoghurt og nøtter, i tillegg drar vi på det lokale markedet hver lørdag og kjøper inn det vi vil ha av frukt og grønt. Vi har også somregel ferdigkokte bønner, linser og kikerter i kjøleskapet og gjerne litt hjemmelaget hummus. Greit å ha gode krydder i tillegg. Skal gå til innkjøp av næringsgjær. Endret 24. juni 2018 av Inwe
Heisann1234 Skrevet 24. juni 2018 #10 Skrevet 24. juni 2018 Det finnes i Oslos helsekostbutikker men veldig veldig dyrt. Bestill fra iHerb! 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man kjøpt næringsgjær? Anonymkode: deaf9...a43
exictence Skrevet 24. juni 2018 #11 Skrevet 24. juni 2018 spagetti ris couscous quinoa alpha spirer tørket tranebær kikertchips raw sjokolade kakaonibs gresskarfrø hvitløk musli syltetøy oliven
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #12 Skrevet 24. juni 2018 Dette har jeg alltid hus næringsgjær B12(et absolutt must) Jod beriket salt fra Sverige eller jod tilskudd Tofu Agar Agar (brukes til å lage egen ost etc) soyachuncks og soyamince mushrom soyasaus Nøtter(lager egen melk) Belgfrukter Røkt paprika Havregryn Nøttesmør Tahini chiafrø Anonymkode: 2d205...129
FantasDick Skrevet 24. juni 2018 #13 Skrevet 24. juni 2018 Fin liste! Personlig føler jeg at jeg må ha - Linser, bønner og kikerter, både tørre og kokte - Plantemelk, fløte og yoghurt. - Grønnsaker, bær og litt frukt - Krydder (urtesalt, jodberiket salt fra utlandet, røkt paprika, kala namek, pepper, cayenne, ceylonkanel osv) - Tofu - Mel (hvete, rug og spelt, både fin og grov) og kikertmel. - Hermetiske tomater, kokosmelk, tomatpuré. - Quinoa, hamp, chia, solsikkefrø, sesam. - Diverse; agave, kokosblomstsukker, sambal oelek, thai currypaste, sriracha, soyasaus, næringsgjær, rapskokos, kokosolje, kakaopulver, natron, liquid smoke, eplesidereddik, te og kaffe. Tar også tilskudd; deva multivit og omega 3. D-vit i vinterhalvåret.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #14 Skrevet 24. juni 2018 14 minutter siden, FantasDick skrev: Fin liste! Personlig føler jeg at jeg må ha - Linser, bønner og kikerter, både tørre og kokte - Plantemelk, fløte og yoghurt. - Grønnsaker, bær og litt frukt - Krydder (urtesalt, jodberiket salt fra utlandet, røkt paprika, kala namek, pepper, cayenne, ceylonkanel osv) - Tofu - Mel (hvete, rug og spelt, både fin og grov) og kikertmel. - Hermetiske tomater, kokosmelk, tomatpuré. - Quinoa, hamp, chia, solsikkefrø, sesam. - Diverse; agave, kokosblomstsukker, sambal oelek, thai currypaste, sriracha, soyasaus, næringsgjær, rapskokos, kokosolje, kakaopulver, natron, liquid smoke, eplesidereddik, te og kaffe. Tar også tilskudd; deva multivit og omega 3. D-vit i vinterhalvåret. Og b12 året rundt håper jeg :) Anonymkode: 2d205...129
FantasDick Skrevet 24. juni 2018 #15 Skrevet 24. juni 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og b12 året rundt håper jeg Anonymkode: 2d205...129 Det er 100 mcg b12 i multivitaminene.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #16 Skrevet 24. juni 2018 21 minutter siden, FantasDick skrev: Det er 100 mcg b12 i multivitaminene. Så nå at du hadde skrevet multivitamin 🙈 Anonymkode: 2d205...129
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #17 Skrevet 25. juni 2018 Jeg gjør det veldig enkelt, har alltid en rekke tørrvarer og frossenvarer liggende, samt en rekke krydder, oljer, eddik og den slags. Bor på landet, så får ikke tak i tofu eller næringsgjær (de jeg har sett på nett er veldig dyre), men klarer meg uten Har en stor fryser der jeg har en rekke frosne grønnsaker og bær. Bløtlegger og koker diverse bønner og fryser dem ned, slik at jeg kan ta opp den bønnen jeg vil spise på dagen og lage den. (Liker ikke planlegge middag flere dager i forkant). I skapet har jeg linser, mer tørre bønner, ris, havregryn, hermetiske grønnsaker, tomater og den slags Har mandler, valnøtter, cashew og gresskarkjerner, solsikkekjerner, linfrø og sesamfrø Peanøttsmør og banan spiser jeg kanskje alt for mye av 25-35 krydder, balsamico, tre typer eddik, olivenolje, rapsolje, soyasaus, kokosfett, grønnsaksbuljong Har B12 og tar D vitamin om vinteren Er ikke glad i baking, så har ikke mel og den slags 🤔 Spiser enkelt, men godt. hemmeligheten er å lære hvordan krydre, da smaker alt godt. Innimellom kan jeg kjøpe og spise litt frukt eller tørket frukt, fruktjuice, men går egentlig lite av det. Spiser lite godteri og ferigmat (de fleste vegetarproduktene har jo egg i seg, så. Lurer på hvor bra de hønene de tar eggene fra har det, tror det er lett å slippe unna der) Spiser og drikker sjeldnere plantemelk, mørk sjokolade, litt fordi jeg føler jeg ikke får "tid" til å spise så mye i løpet av en dag (er normalvektig, altså). Så da går det i de store, enkle rettene Har litt hempprotein i skapet som jeg drikker en shake av om jeg føler jeg har spist for lite en dag grunnet dårlig tid. Anonymkode: 56cae...8d0
Inwe Skrevet 25. juni 2018 #18 Skrevet 25. juni 2018 Apropos B12, holder det med det som er tilsatt feks næringsgjær og plantemelk (sistnevnte bruker jeg hver dag) eller må jeg kjøpe inn et tilskudd?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #19 Skrevet 25. juni 2018 53 minutter siden, Inwe skrev: Apropos B12, holder det med det som er tilsatt feks næringsgjær og plantemelk (sistnevnte bruker jeg hver dag) eller må jeg kjøpe inn et tilskudd? Nei. Ta tilskudd ved siden av :) Anonymkode: 2d205...129
Inwe Skrevet 25. juni 2018 #20 Skrevet 25. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ta tilskudd ved siden av Anonymkode: 2d205...129 Ok, da står det på handlelisten! Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå