Gå til innhold

Starte på pillen igjen før ferie om jeg ikke er blitt gravid til da? Lurt/ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde egentlig tenkt å prøve etter ferien vår i august. Men så begynte vi å tenke og det er dumt å "sløse" vekk 1-2 prøveperioder før ferien. 

Jeg går på pillen. Om jeg slutter nå så får jeg mensen også vil jeg sannsynligvis (om jeg ikke blir gravid med en gang) få mensen en gang til før ferie. Men vi skal på badeferie, så da vil jeg ta pillen igjen frem til vi er tilbske for å unngå mens (vet ikke hvor ustabil mensen blir etter pilleslutt og jeg sliter med kraftige blødninger). Også prøve igjen etter ferien om vi enda ikke er gravid. 

Høres det ut som en ide?

Anonymkode: 92a64...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, slutt nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tiden hvor faren for blodpropp feks er størst er når man starter og slutter på pillen. Så å gjøre det på den måten med viten og vilje er veldig dumt 

Anonymkode: 8f5c3...348

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er dumt å starte igjen, også av den grunn at kroppen/hormonene dine må stabilisere seg på nytt mtp. eggløsning etc. Jeg tror du kan risikere å ødelegge et par prøveperioder etter ferien ved å gjøre det - men jeg forstår tanken med badeferie 😉

Gjest Sisti
Skrevet

Nei. Du får heller vente med å slutte til etter ferien. 

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke ha sluttet og begynt på p-piller over en så kort periode. Det vil mest sannsynlig bare klusse til syklusen og det trenger du ikke om dere skal begynne å prøve. Vent heller med å slutte til dere faktisk skal prøve. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...