Gå til innhold

Besøke far etter fylt 18

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 19 år, og bor sammen med min mor, bror og hennes nye ektefelle i min hjemby hvor hele min mors familie bor. Jeg "bor"/tilbringer også mye tid hos kjæresten min. Foreldrene mine ble skilt da jeg var 3 år.

Opp gjennom årene har forholdet med min far vært litt opp og ned. Jeg er selvsagt veldig glad i han, men han har til tider vært litt drittsekk. Samvær har vært svært begrenset, fordi han har studert og bodd i utlandet, og fordi jeg som barn ikke ønsket å bruke så mye tid med han fordi han hadde sinneproblemer. Dette førte videre til en rettsak, osv. Foreldrene mine er heller ikke på talefot, og jeg opplever (barnslig nok) at min far rakker ned på både min mor og bror når vi bruker tid sammen.

Jeg synes derfor det er ganske komplisert å forholde meg til han. I tillegg bor han på andre siden av landet, og har et nytt barn med ei ny  dame. Han kontakter meg nå og da for å høre om jeg vil komme på besøk.

Han vil altså at jeg skal komme på besøk noen dager i ferien. Jeg har egentlig INGENTING lyst. Men da føler jeg meg dårlig igjen, fordi han er stort sett veldig ålreit og jeg er glad i han. Derfor har jeg sagt at jeg vil komme noen dager. I tillegg til at jeg ønsker å treffe mine nye søsken og etablere et forhold til dem. Jeg får klump i magen bare av å tenke på det, og alle tekstmeldingene hans som tikker inn på tlf der han maser om når jeg kommer.

Jeg synes dette er så vanskelig.. Jeg ønsker ikke å kutte han og hans familie ut, men å besøke han (bare tanken på det) gjør meg dårlig. Føler meg så dratt i alle retninger...

Og vet egentlig ikke helt hva jeg er ute etter med dette innlegget... Men kanskje noen har noen gode råd...?

Anonymkode: 2accf...b6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er myndig og kan faktisk endelig gjøre som du selv vil. Hvis du ikke vil dra på besøk: la være med det. Faren din er ikke en fyr som kan kritisere andre for å prioritere seg selv, siden han tydeligvis har gjort nettopp det: hele livet. 

Anonymkode: 6a469...f7f

Skrevet

Enig med AB over. Du kan jo eventuelt si at du har andre planer, hvis du ikke vil si rett ut at du ikke har lyst.

Skrevet

Jeg tror det er viktig at du i alle fall får formidlet at drittsnakket om din mor og bror plager deg. Voksne mannen burde forstå av seg selv at du er glad i dem og at han setter deg i en ubehagelig situasjon når han holder på sånn, men siden han åpenbart ikke gjør det bør du få sagt fra. Mellom barken og veden er et veldig ubehagelig sted å være, og barn bør ikke havne der uansett om de er 5 eller 19 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er voksen og trenger ikke besøke han hvis du ikke vil. Skjønner godt at du syns det er ubehagelig at han snakker stygt om moren og broren din. Si at det ikke passer så godt i sommer likevel, eller fortell han sannheten. Han har jo selv valgt å være en drittsekk som du sier, og da må han leve med konsekvensene av det

Anonymkode: 7f677...e54

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du drar, så er det jo fint for søskenet ditt. Men ikke dra bare fordi han maser. Du drar hvis du har lyst, fordi du bestemmer selv. 

Anonymkode: 81ca8...7f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...