Gå til innhold

Noen som har vært i Singapore?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer en reise til Singapore i oktober og er egentlig interessert i å høre erfaringer fra noen som har vært der. Er det bra mat, lett å bli matforgiftet der, mye å oppleve, trygt å feriere osv. 

Anonymkode: 541b0...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fin by, ren og velholdt. Hyggelige mennesker, og god mat. Fikk ingen mageproblemer.

Følte meg veldig trygg, og hadde ingen utrygge opplevelser, selv om jeg vandret i relativt tomme gater alene om kvelden.

Så veldig fort mye av det byen hadde å tilby, så jeg hadde ikke tatt en lang ferie til kun Singapore.

Anonymkode: c9fba...599

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fin by, ren og velholdt. Hyggelige mennesker, og god mat. Fikk ingen mageproblemer.

Følte meg veldig trygg, og hadde ingen utrygge opplevelser, selv om jeg vandret i relativt tomme gater alene om kvelden.

Så veldig fort mye av det byen hadde å tilby, så jeg hadde ikke tatt en lang ferie til kun Singapore.

Ok, tusen takk for svar! Hvor lenge var du der? Tenkte i utgangspunktet to uker der, men da blir det kanskje litt lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tryggest by ja, de har ekstreme straffer ved lovbrudd.

Anonymkode: d4f21...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, tusen takk for svar! Hvor lenge var du der? Tenkte i utgangspunktet to uker der, men da blir det kanskje litt lenge. 

Jeg skulle være der en uke, men det ble bare 4 dager. Da begynte vi å kjede oss litt, så vi dro videre til Indonesia i stedet for.

Skulle jeg vært der i hele to uker, så ville jeg investert i et hotell med et fint bassengområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

En del å finne på ja, men det er jo veldig langt å reise "bare" for å oppleve et veldig vestlig-lignende land. Men fint sted å ta noen dager hvis man uansett skal reise litt i Asia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapore er fint, og de har masse gode restauranter, men det holder med noen få dager som noen nevnte før her. Det er veldig konsentrert på et relativt lite område, så mye blir unnagjort på et par dager. Samme i Monaco, Dubai og andre "bystater"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/24/2018 at 4:51 PM, AnonymBruker said:

2 uker er alt for lenge. 3 dager holder. Byen er liten og hoteller er dyrt. Ville flydd opp til Bangkok eller noe sånt for å ta en rundtur i Thailand resten av tiden du har.

Anonymkode: 38c93...263

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Singapore er veldig trygt, masse god mat fra hele Asia! Jeg er ikke enig i at tre dager er nok, jeg var der i en uke og skulle gjerne vært der lengre. Det er også lett å kombinere med besøk til Malaysia, det ville jeg gjort hvis jeg hadde hatt mer tid. 

Anonymkode: 9c959...0d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var der tre dager. Skulle ønske jeg hadde to dager til. Med 14 dager kan du lett kombinere det med Malaysia eller Indonesia. Jeg likte Singapore veldig godt.  Men les om lover og regler før du drar!

Anonymkode: db9ee...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapore er en veldig fin by, men 4-5 dager er mer enn nok, da ville jeg ha kombinert med for eksempel Thailand. Anbefaler Universal Studios og den der parken, samt hopp på- hopp av-buss. Og China Town. Og middag oppå det høye hotellet. Det er veldig sykt rent der. Det selges ikke tyggis der en gang fordi de er så opptatt av renslighet. Må ikke finne på å spytte noe ut på gata :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Botanisk hage

gardens by the bay (elsket det!!)

chinatown

little india (omg, for en mat!)

luksusshopping på kjøpesenter 

rooftop bar på toppen av det stooore hotellet. (Ta en drink og nyt utsikten til solen går ned). 

Gå deg litt vill i byen og oppdag ukjente steder med bare lokale.   

Anonymkode: db9ee...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2018 den 16.51, AnonymBruker skrev:

Som flere har sagt over - to uker er altfor lenge. Fint, greit, trygt, god mat etc etc, men ikke så innmari spennende. Det finnes veldig mye annet (som er mye mer interessant enn Singapore) en forholdsvis kort flytur unna, så ville kombinert tre-fire dager i Singapore med ett eller flere andre reisemål. 

Endret av Glitnir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise
På 25.6.2018 den 12.17, AnonymBruker skrev:

Tryggest by ja, de har ekstreme straffer ved lovbrudd.

Anonymkode: d4f21...391

Hvordan vet man hvilke lovbrudd som finnes der da? Jeg skal til Singapore på jobbreise og er livredd for å gjøre noe feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
22 minutter siden, JeSuisLouise skrev:

Takk! Men hva hvis de innfører nye regler mens man er der da? Jeg tror jeg holder meg på hotellrommet etter jobb.. er ikke gira på å sitte i fengsel der borte. 

Du tuller nå..?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...