Gå til innhold

Småbarnsforeldre rundt 28-35 år, har dere rynker rundt øynene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier. Har dere rynker/kråketær rundt øynene? Ser flere unge bloggere som har barn har fått rynker og poser under øynene? Kommer det av lite søvn? Stress? Slurv med hudpleie? Har ikke barn selv enda så derfor jeg undres over dette. 

Anonymkode: cf761...302

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, og er rimelig overbevist over at det har sammenheng med barn og lite søvn🤪 bare når jeg smiler enda, kråketær. Ikke så mye poser faktisk, men det kan jo hende det kommer. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier. Har dere rynker/kråketær rundt øynene? Ser flere unge bloggere som har barn har fått rynker og poser under øynene? Kommer det av lite søvn? Stress? Slurv med hudpleie? Har ikke barn selv enda så derfor jeg undres over dette. 

Anonymkode: cf761...302

Det kommer i hovedsak av at man har vært for dårlig til å bruke solkrem.

• Liker 2
Skrevet

Er småbarns mor og godt inn i 40 årene 

Fremdeles rynkefri

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rynker rundt øynene og i panna, men har ikke barn. Det er helt vanlig.

Anonymkode: 7265d...b2c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, prt90 skrev:

Nei, det kommer av stress og lite søvn, eventuelt andre påkjenninger som setter spor

Anonymkode: 0d1dc...2c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er 37, er sykt mye stressa og har barn på 6 som alltid har vært en utfordring å håndtere. Løper fra oss, dårlig tale mm..Jeg har slitt med søvn og begynner å se at jeg har fått "groper" under øynene, men ellers har jeg forunderlig nok ikke kråketær utenom noen smilerynker. 

Jeg har aldri brukt solkrem, og eller ikke dagkrem ol, men holdt meg vekke fra sola når jeg var 18 til 30. alltid vært blekfis og må vise legg på polet :)

Anonymkode: edc26...a9e

AnonymBruker
Skrevet

Hva regnes som rynker og kråketær? Teller mimikklinjer, som bare vises når man smiler, eller må de vises når ansiktet ikke er i bevegelse for å regnes som rynker? Ser jo tenåringer med mimikklinjer, så tenker at det er ganske vanlig i alle fall :klo: 

Anonymkode: 4d46d...79a

• Liker 3
Skrevet

Slik definerer jeg rynker. :)
Rynker = Dypere linjer som fortsatt er der selv om man ikke smiler/lager grimaser.
Linjer = Svake linjer som fortsatt er der selv om man ikke smiler/lager grimaser.
Mimikklinjer = Linjer som dukker opp når man smiler/lager grimaser. De kan være svake eller dype alt etter alder hudtype, alder og ansiktsbygning.

Jeg er ikke småbarnsmor. Er 29 år men har noen svake linjer rundt øynene og i pannen som blir tydeligere når jeg smiler. :) Synes ikke det er så uvanlig. De fleste på min alder har det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid hatt smilerynker i ytterkant av øynene. Siden jeg ble voksen, også har jeg fått linjer over panna som matcher min mors linje. Ikke noe mer ennå, men jeg har fet hudtype og mine foreldre har ikke mye rynker. Så jeg er heldig der. Derimot har jeg porer som sees fra verdensrommet, så... Meh. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, prt90 skrev:

Nei, det gjør det ikke nødvendigvis. Mange nordmenn oppholder seg relativt lite i sterk sol, grunnet klimaet vi lever i. Greit nok at solkrem og diverse andre kremer kan ha sine fordeler, men la oss ikke bli så påvirket av skjønnhetsindustrien at vi kjøper alt heller. Noen aldringstegn ved 30-års alder er normalt, og kan forsterkes litt av stressende livssituasjon (som småbarnstid), hudtype og genetikk, samt helsa for øvrig.

Jeg er 34, har ikke barn ennå (er gravid med førstemann) og har kråketær rundt øynene. Jeg ser ikke spesielt gammel ut ellers, men alle på min fars side av familien har fått kråketær tidlig. Det har å gjøre med mimikk og hvordan huden rundt øynene våre folder seg når vi smiler. Ingen solkrem eller hudpleie kan endre på det, vi har alle fått det til tross for sunn livsstil.

Anonymkode: 112eb...348

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 32 år, har 3 barn (de små er 1 og snart 3). Før jeg fikk 3-åringen hadde jeg ingen linjer, men etter hun kom fikk jeg linjer under øynene. Har også litt på sidene når jeg smiler. Føler jeg plutselig så 5 år eldre ut etter småbarna kom.. Tror ikke jeg har sovet en hel natt på 3 år, det setter vel sine spor! :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Er småbarns mor og godt inn i 40 årene 

Fremdeles rynkefri

:fnise:

Anonymkode: a63f2...92c

• Liker 4
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Anonymkode: a63f2...92c

Hva var så morsomt?

Er ikke mye rynker i min fam

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen rynker/kråketær rundt øynene.  Mørke ringer, ja! Rynker nei.. 

Men jeg er så heldig å ha rynker i panne og "sinnarynke" mellom øynene. 

Anonymkode: 3d4cf...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Litt linjer under øynene. Er 33

Anonymkode: af052...05d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 og har ingen barn. Har hatt linjer under øynene jeg kan se når jeg går helt inntil speilet siden tenårene, aldri tenkt over at der var en uting🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 03f10...9eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41 år og ingen småbarnsmor. Men i alderen 28-35 var jeg jo da småbarnsmor. Hadde ingen nevneverdige rynker. Folk tok meg gjerne for å være mye yngre enn jeg var. Men nå merker jeg rynkene begynner å komme dessverre. Nå som barna er eldre. Men poser under øynene og blå pga mangel på søvn hendte det jeg var. 

Anonymkode: d2cb2...3b1

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn er store 9-13 år, forsatt ingen rynker. Jeg er 39.

Anonymkode: 8aea4...5aa

AnonymBruker
Skrevet

Heeelt vanlig uten barn også. Dette er en kombinasjon av genetikk/kosthold/hudpleie og soling uten god nok beskyttelse. 

Anonymkode: 0a3fb...453

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...