Gjest peachblossom Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Hei! Jeg har studiespesialisering fra videregående, og i tillegg en bachelorgrad innen idrett, friluftsliv og folkehelse. Det har vært vanskelig å finne jobber som er nok helserettet, og jeg vurderer nå sterkt å bli autorisert helsesekretær. - Men jeg trenger visst litt hjelp til å forstå akkurat hvordan jeg skal gå frem. Må jeg ta utdanningen privat, eller kan det gjøres offentlig? Jeg er 27 år. Jeg synes det er vanskelig å finne ut av hvor jeg skal henvende meg for å få råd. For eksempel trenger jo ikke ta allmennfag, siden jeg har studiespes. Jeg ønsker også å gjøre meg fortest mulig ferdig. Hvis jeg må bruke tre år på å bli ferdig, er det uaktuelt. Noen som nylig har utdannet seg til helsesekretær i voksen alder og vet hvordan jeg bør gå frem? Hvordan gjorde du det? Vil gjerne ha den enkelte, billigste, men også mest praktiske veien til målet. Jeg bor i Oslo-området. Setter stor pris på hjelp
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Fagskolen i ditt fylke. Alt jeg måtte betale var eksamen, fagprøve og autorisasjon. Ble dog helsefagarbeider. Anonymkode: 62d88...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 Men jeg hadde jobbet innen omsorg i over 10 år. Kan være annerledes hvis man ikke har det Anonymkode: 62d88...9f3
Gjest peachblossom Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 Ok, takk. Tror jeg fant rett person å kontakte i fylkeskommunen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå