Gå til innhold

Hvem har rett? Uenighet mellom to familiemedlemmer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en far (i 70-årene) og en sønn (rundt 40) som alltid er uenige om alt. Sønnen overtok gården for noen år siden, en gård faren ryddet og laget, bygde opp, han mener sønnen kommer litt lett til det, er vel bakgrunnen for at de alltid skal være uenige. Om den ene mener noe, mener den andre det motsatte, alltid. Men nok om det.

Her var det altså slik at sønnen gav uttrykk for at han mente noe, som jeg ikke vil nevne spesifikt var rundt 30. Mens faren mente "nei, det er da mye mer, sikkert et par hundre". Så var det slik at stesønnen/halvbroren sjekket opp i dette og fant ut at det rette svaret på det de diskuterte var 159. Og da sa faren "ja, var det ikke det jeg sa?" og lente seg tilbake i triumf over dette og smilte. Men sønnen, han fnyste og sa "pøh, du sa minst et par hundre, hadde det vært over 200 skulle jeg kanskje gitt deg rett, men 159 er langt unna et par hundre! Du bommet omtrent like mye som jeg gjorde, et par hundre betyr 2-300."

Hvem har rett her?

Anonymkode: 8066b...b3c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojojoj!

Skal du slå i bordet med at KG sier.....?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hva var det sønnen foreslo? Var det 30?

Faren er selvsagt nærere sannheten.

Men jeeez....

Endret av Rotemor
  • Liker 8
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Vil si at faren har rett her :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det rart det er krig i verden...?

Anonymkode: 29757...f71

• Liker 3
Gjest bluen9
Skrevet (endret)

Faren har rett, fordi det å si "et par hundre" er ofte det samme som "ganske mye mer" og 159 er 530% mer enn det sønnen har kommet med først... men håper dette bare er funnet opp, og at det ikke finnes personer som faktisk krangler om dette... 😕

Endret av bluen9
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Be dem om å bli voksen... Det der er sånt som små-barn krangler om.

Anonymkode: 3eb67...efd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vl si faren har rett her. 

Anonymkode: 8b529...7f5

• Liker 1
Skrevet

Sønnen drar den litt langt her. Et par hundre betyr også nøyaktig 200. Så sånn sett er det faren som har rett.

Likevel skal sønnen ha plusspoeng for å argumentere godt og å se muligheter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Faren bommer med 41 sønnen bommer med 120 så faren har mest rett

Anonymkode: 34ec6...e11

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en far (i 70-årene) og en sønn (rundt 40) som alltid er uenige om alt. Sønnen overtok gården for noen år siden, en gård faren ryddet og laget, bygde opp, han mener sønnen kommer litt lett til det, er vel bakgrunnen for at de alltid skal være uenige. Om den ene mener noe, mener den andre det motsatte, alltid. Men nok om det.

Her var det altså slik at sønnen gav uttrykk for at han mente noe, som jeg ikke vil nevne spesifikt var rundt 30. Mens faren mente "nei, det er da mye mer, sikkert et par hundre". Så var det slik at stesønnen/halvbroren sjekket opp i dette og fant ut at det rette svaret på det de diskuterte var 159. Og da sa faren "ja, var det ikke det jeg sa?" og lente seg tilbake i triumf over dette og smilte. Men sønnen, han fnyste og sa "pøh, du sa minst et par hundre, hadde det vært over 200 skulle jeg kanskje gitt deg rett, men 159 er langt unna et par hundre! Du bommet omtrent like mye som jeg gjorde, et par hundre betyr 2-300."

Hvem har rett her?

Begge bommet, men far var nærmest ;) Så han vant :)
Men be dem om å velge sine kamper ;) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, bluen9 skrev:

Faren har rett, fordi det å si "et par hundre" er ofte det samme som "ganske mye mer" og 159 er 530% mer enn det sønnen har kommet med først... men håper dette bare er funnet opp, og at det ikke finnes personer som faktisk krangler om dette... 😕

Enig, men turte liksom ikke å "gripe inn" for å støtte den ene parten. Mener det kan forsvares å si "et par hundre" om det er over 150, det sa faren også men sønnen nektet.

Jo, saken var høyst reell. Det neste de kranglet om var at faren mente sønnen fikk i seg altfor mye sukker siden han drikker et par kopper med te (med sukker i) hver uke. Sønnen er litt mer korpulent enn faren, men ikke tykk, kan uansett være en sammenheng.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren bommer med 41 sønnen bommer med 120 så faren har mest rett

Anonymkode: 34ec6...e11

Nei, sønnen mener "et par hundre" ikke er det samme som å tippe 200. Kan like gjerne være 3-400, så sønnen mener "begge tippet omtrent like mye feil".

• Liker 1
Skrevet

Du har rett,

i at dem er to tåper og bondetamper begge to.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sønnen mener "et par hundre" ikke er det samme som å tippe 200. Kan like gjerne være 3-400, så sønnen mener "begge tippet omtrent like mye feil".

Et PAR er to. Et par sko (to sko), et par blomster (to blomster). Et PAR hundre=200 

Anonymkode: 8d9a9...c78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et PAR er to. Et par sko (to sko), et par blomster (to blomster). Et PAR hundre=200 

Anonymkode: 8d9a9...c78

Så du mener at feks "jeg kommer om et par minutter" betyr eksakt om to minutter? Ikke f.eks et vindu på 1,5-4 minutter eller noe sånt?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at feks "jeg kommer om et par minutter" betyr eksakt om to minutter? Ikke f.eks et vindu på 1,5-4 minutter eller noe sånt?

Det blir ikke det samme. Et par hundre kroner er rundt 200. Et par minutter er 2-7 e.l Et par hundre kroner er aldri 400kr

Anonymkode: 2e806...bca

• Liker 1
Skrevet

Så synd. Kan ikke begge bidra med å gjøre den andre "stor"

Her var det altså slik at sønnen gav uttrykk for at han mente noe, som jeg ikke vil nevne spesifikt var rundt 30. Mens faren mente "nei, det er da mye mer, sikkert et par hundre". Så var det slik at stesønnen/halvbroren sjekket opp i dette og fant ut at det rette svaret på det de diskuterte var 159. Og da sa faren "ja, var det ikke det jeg sa?" og lente seg tilbake i triumf over dette og smilte.

Det skulle faren holdt seg for god for å vise et triumferende ansikt. Han skulle heller enten ikke sagt noe, eller sagt at det var flott det var så mye, det var jo vanskelig å gjette/tro/vurdere. Kunne godt vært mye mindre enn 100 til og med.

Men sønnen, han fnyste og sa "pøh, du sa minst et par hundre, hadde det vært over 200 skulle jeg kanskje gitt deg rett, men 159 er langt unna et par hundre! Du bommet omtrent like mye som jeg gjorde, et par hundre betyr 2-300."

Hvem har rett her?

Det skulle sønnen holdt seg for god til. Han kunne heller sagt at "ja, der bommet jeg ganske mye". Så bra at det var verdt såpass. Du hadde rett, far. Du er dyktig".

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jooo, men det er svært sjelden at "Det tar 5 minutter" betyr at det i realiteten tar 5 min også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...