Gå til innhold

Idéer til ikke-juridiske jobber med bachelor i juss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg treffer på mange folk som har tatt utdanning som f.eks. litteratur. Altså utdanninger der man skaper springbrett til forskjellige karrierer.

Jeg vurderer å ta bachelor i juss (altså ikke master). Er veldig interessert og motivert til det. Har ikke en eksakt plan for fremtidig karriere, men ønsker å bruke utdanningen som springbrett til ikke-juridiske jobber slik jeg som sagt har hørt at andre gjør med andre utdanninger.

Kan det hende fremtidige arbeidsgivere vil tro at jeg ikke klarte å fullføre en master? Kan man søke andre jobber med en bachelor i juss?

Anonymkode: c524f...ea7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor studere juss om du ikke har tenkt å bruke graden til noe? Tenk heller ut hvilke ikke-juridiske jobber du kunne tenke deg, og ta en utdannelse rettet mot det.

Anonymkode: 1530a...4ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kanskje jobbe i NAV med en slik bakgrunn. Evt. andre saksbehandler/førstekonsulent stillinger 

Anonymkode: 411cc...398

AnonymBruker
Skrevet

Utdannelsen kan være relevant innen en hel del saksbehandlerstillinger i det offentlige, både i kommuner, NAV, Politiet, rettsadminstrasjonen ++, men du vil i nesten alle stillingene konkurrere med andre «generelle» bachelorer fra f.eks statsvitenskap, samfunnsøkonomi, off.adm og ledelse +++ Felles for både jus og alle de andre er at de finnes både som bachelor og master, og at mastergraden selvsagt er langt mer ettertraktet, og samtidig kvalifiserer til høyere stillinger. At en jobbsøker har en bachelorgrad betyr ikke at arbeidsgiver automatisk tenker at man ikke klarer en master. Det er heller slikt at man tenker «Jasså, du kom ikke inn på masterprogrammet?» 

Vet ikke helt hva slags annet springbrett denne utdannelsen kan utgjøre. 

Anonymkode: 19106...d70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du annen utdanning i tillegg, eller kun denne bacheloren? For det synes jeg høres tynt ut. Kanskje ulike typer saksbehandling, innen NAV, kommune etc. Men slike jobber er ikke nødvendigvis enkle å få. 

Anonymkode: 2f384...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...