Gå til innhold

Hvilke produkter bruker dere til gulvvask? Fliser og eikgulv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hittil bare brukt litt grønnsåpe med 2,5 liter vann over alt. Det har virket greit og ingen skader har oppstått. Men så kom jeg over en artikkel om at grønnsåpe ikke egner seg på fliser? Hva bruker dere andre? 🙈😬

Og så kan jeg slenge på: hvor ofte vasker dere? Jeg har som regel vasket stue/kjøkken (åpen løsning) og soverom hver 10.dag og baderom og gang en gang i uken. Bor alene på 52kvm. 😁

Anonymkode: b0510...543

AnonymBruker
Skrevet

Fliser (bad og gang): dampmopp fra Black&Decker en gang i uka.

Parkett (resten av huset): Kärcher golvvasker med spesialvaskemiddel for parkett og laminat en gang i måneden, mikrofibermopp med vann ca en gang i uka. Tørrmopp eller støvsuging etter behov.

Vi er to voksne + hund.

Anonymkode: 69a72...c87

AnonymBruker
Skrevet

Grønnsåpe lukker møkken inne. Bør kun brukes etter vask for å lage en hinne, slik møkka ikke setter seg på tregulv, ellers bruker jeg litt på lister kun for lukten. 

Vasker gulvene kun med vann.Tørrmopper hver dag(har hunder) og vasker hver tredje dag. Da kun med vann. Har kun harde gulv, som fliser og  laminat og da holder rent vann.

Anonymkode: 731d6...3fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsåpe lukker møkken inne. Bør kun brukes etter vask for å lage en hinne, slik møkka ikke setter seg på tregulv, ellers bruker jeg litt på lister kun for lukten. 

Vasker gulvene kun med vann.Tørrmopper hver dag(har hunder) og vasker hver tredje dag. Da kun med vann. Har kun harde gulv, som fliser og  laminat og da holder rent vann.

Anonymkode: 731d6...3fe

Takk for svar. Er ung og uerfaren, så jeg trenger alle tips og råd. Bruker du kun rent vann også på bad? 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fliser (bad og gang): dampmopp fra Black&Decker en gang i uka.

Parkett (resten av huset): Kärcher golvvasker med spesialvaskemiddel for parkett og laminat en gang i måneden, mikrofibermopp med vann ca en gang i uka. Tørrmopp eller støvsuging etter behov.

Vi er to voksne + hund.

Anonymkode: 69a72...c87

Takk for svar! Fåes disse produktene i vanlig dagligvarebutikker? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...