Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne få redusert porene mine. Tror hudtypen min er normal, men fet i pannen og haken.

Vasker av sminke kun med Lano (har en teori om at det er mildt og bra for huden), bruker toner for å minske porer fra Ole Henriksen og bruker Garnier hudkrem - denne trekker  helt greit inn i huden, men ikke helt.

Toner og hudkrem har jeg brukt leeeenge (huden har fått fornyet seg etc).

Legg merke til porene under øynene, de blir vel bare borte med søvn og mer stress-fri hverdag...

Er i midten av 20-årene om det har noe å si.

F43BC3FE-8F17-48C8-9138-B280B6891709.jpeg

Anonymkode: f5f58...913

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at du ikke må bruke såpe mot ansiktet skyldes pH-verdien; såpe er rett og slett for sterkt for huden, og ødelegger dens naturlige bakterieflora og fettlag.

Såpe tørker ut huden og irriterer den. Sånn st oljeproduksjon øker, det kan resultere i kviser og tette porer.  Så kutt ut å vask ansiktet med lano

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Christy89 skrev:

Grunnen til at du ikke må bruke såpe mot ansiktet skyldes pH-verdien; såpe er rett og slett for sterkt for huden, og ødelegger dens naturlige bakterieflora og fettlag.

Såpe tørker ut huden og irriterer den. Sånn st oljeproduksjon øker, det kan resultere i kviser og tette porer.  Så kutt ut å vask ansiktet med lano

Det viste jeg ikke! Takk for tips. Kam du anbefale en sminkefjerner/ansiktsrens?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også en lano-vasker :fnise: Men hadde jo derav også knusktørr hud. Jeg har kommet frem til at jeg ikke tåler ansiktsrens. Har prøvd mye men får bare kviseutbrudd noe jeg ikke har til vanlig. Men kanskje din hud er mer tolerant. Eneste som funker for meg er sånne simple wipes(sminkeservietter i grønn pakke, fås på vanlig butikk), også bruker jeg en leiremaske fra exuviance innimellom og en fuktighetskrem fra bodyshop(grønn med hemp). Sistnevnte gjorde under for min tørre hud:)

Anonymkode: cf839...730

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukte sminkefjerner/ansiktsrens fra Nux (kjøpt på apoteket) som jeg er veldig fornøyd med! En flaske med sånn mousse du bare gnir i ansiktet:) 

Ellers har jeg ingen råd mot porene dessverre, jeg har samme problemet selv. Jeg bruker en skrubb av og til i ansiktet, men føler ikke det hjelper noe særlig. Har nettopp kjøpt en dermaroller som jeg tenker å teste for å se om den har noe effekt. Håper det!💃🏻

Anonymkode: 865f5...c2d

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukte sminkefjerner/ansiktsrens fra Nux (kjøpt på apoteket) som jeg er veldig fornøyd med! En flaske med sånn mousse du bare gnir i ansiktet:) 

Ellers har jeg ingen råd mot porene dessverre, jeg har samme problemet selv. Jeg bruker en skrubb av og til i ansiktet, men føler ikke det hjelper noe særlig. Har nettopp kjøpt en dermaroller som jeg tenker å teste for å se om den har noe effekt. Håper det!💃🏻

Jeg har prøvd dermaroller, men det funket dessverre ikke :(

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd dermaroller, men det funket dessverre ikke :(

Ah så kjipt!:/ Fikk du ingen forbedring av huden generelt heller?

AnonymBruker
Skrevet

Slutte med alle disse tulle produktene å la huden puste helt i fred? jeg bruker ikke en dritt. Bruker en frotteklut når jeg dusjer som jeg går over med i ansiktet også kjapt, ellers ingenting. Har helt perfekt hud! Men tidligere hadde jeg en jævel hud, men huden ble bra så fort jeg sluttet med masse produkter. fyller på vippe Extensions hver 2 uke og farger brynene, utenom det så gjør jeg ingenting.

Anonymkode: 99106...30d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutte med alle disse tulle produktene å la huden puste helt i fred? jeg bruker ikke en dritt. Bruker en frotteklut når jeg dusjer som jeg går over med i ansiktet også kjapt, ellers ingenting. Har helt perfekt hud! Men tidligere hadde jeg en jævel hud, men huden ble bra så fort jeg sluttet med masse produkter. fyller på vippe Extensions hver 2 uke og farger brynene, utenom det så gjør jeg ingenting.

Jepp, det enkle er ofte det beste!

Anonymkode: 7738d...85f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Den beste toner er saltvann fra apoteket. Det har jeg opplevd at dersom jeg har en kvise så er et par våte bomull med saltvann nok for at huden er fin igjen. Har selv merket at etter en hudrens får jeg fremdeles urenhet når jeg går over huden med en saltvannsbomull. Prøv, det, håper det hjelper. Saltvann koster ikke mye ca 25/30 kr for 250/500ml

Endret av Flores
Feil
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd det også i laaaaaang tid men ingen forskjell.

ts

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah så kjipt!:/ Fikk du ingen forbedring av huden generelt heller?

Nei, huden ble bare rød under behandlingen (selvfølgelig), og etterpå hadde den litt glød og så glattere ut, men dette varte kun en times tid...

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, huden ble bare rød under behandlingen (selvfølgelig), og etterpå hadde den litt glød og så glattere ut, men dette varte kun en times tid...

Prøvde dermaroller da alle bloggere reklamerte for det og tenkte jeg ville prøve. Gjorde ingenting for min hud. Ble bare rød og thats it. Bortkastet penger 🙄

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det viste jeg ikke! Takk for tips. Kam du anbefale en sminkefjerner/ansiktsrens?

Vasker vekk sminken meg jojobaolje og renser huden med Dermalogica Calming cleanser 😊

AnonymBruker
Skrevet

En annen tråd om store porer så var det mange somsverget til noe som het Paulas choice mot store porer, de sa det fungerte fantastisk,noe der kanskje?

Anonymkode: e63ad...40a

AnonymBruker
Skrevet

Dermapen!

Anonymkode: cdcd2...baf

Skrevet

Micellarvann for sensitiv hud funker for meg hvertfall :)

Skrevet

Jeg har også store porer på samme plass som deg.
Jeg har prøvd så mye forskjellig! Ingenting funker. Spurte en hudlege om noe kunne gjøres men han sa det var ingen vits. Hvis man var født slik så var det ingenting som kunne minimere størrelsen merkbart. Det hadde ingenting å si hva slags produkter man brukte. Genene bestemte porestørrelsen. Sånn var det.
Så nå orker jeg ikke bruke energi på å tenke på porene mine.
Innimellom bruker jeg sånn primer/pore-filler og et tynt lag foundation over. Tar meg 10 sek hver morgen og det ser ganske bra ut. :)
Før den tid rullet jeg huden med dermaroller (funket fint mot arr men hadde absolutt ingen effekt på porene mine).
Fikk også diverse ansiktsbehandlinger. Både med laser og leiremasker. Hjalp ikke noe.
Har også brukt syreprodukter. Både AHA og BHA, over en lengre periode. Funket ikke en dritt. Det eneste de gjorde var å åpne/rense porene mine slik at de en periode så enda større ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...