Gå til innhold

Politiet vil ikke å gjøre jobben sin: har du hatt dårlige opplevelser

Anbefalte innlegg

Gjest Hahalvors
Skrevet (endret)

Jeg ble svindlet for 400 kroner. Når jeg gikk for å anmelde forholdet, jeg hadde til og med navnet til vedkommende, ville ikke politiet akseptere saken. Han som satt der var usikker på om å lure til seg penger var ulovlig. Ble til og med mistenkeliggjort der jeg sto, som om jeg var den kriminelle. Personen har blitt anmeldt for lignende flere ganger. 

Har jeg noen mulighet til å klage på en slik behandling? Er politiet i Norge totalt uegnet til å utføre jobben de er satt til? Har du noen lignende opplevelser?

Endret av Hahalvors
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler strekt på at de tvilte på om det er ulovlig å lure til seg penger. Det er nok heller slik at det du påstår var svindel egentlig ikke var det.

Så hva var det som skjedde nøyaktig? Hva gikk denne påståtte svindelen ut på?

• Liker 1
Skrevet

Politiet har litt viktigere oppgaver å ta seg av enn dine 400 kr....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Politiet gidder ikke å arbeide mot grove kriminelle i Oslo øst. 

Så hvorfor skal de bry seg om ett par skarve hundrelapper?

Anonymkode: 6c600...742

AnonymBruker
Skrevet

Ville anmelde exkjæresten for vold da jeg var 16. Hadde vitne og merker, ble avhørt. Mot slutten av avhøret sa politibetjenten at han synes det virket som om jeg bare var ute etter hevn. Saken henlagt. Utrolig leit, for jeg vet om to til han har slått og kastet rundt etter meg.

Etter det har jeg ikke stolt på politiet, så ikke anmeldt noe, hverken voldtekt eller sykkeltyveri. 

Anonymkode: 7f9a0...1b6

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, jabx skrev:

Jeg tviler strekt på at de tvilte på om det er ulovlig å lure til seg penger. Det er nok heller slik at det du påstår var svindel egentlig ikke var det.

Så hva var det som skjedde nøyaktig? Hva gikk denne påståtte svindelen ut på?

Den gikk ut på å tilby en tjeneste, som ble betalt for, som vedkommende ikke utførte. 

Anonymkode: 3f152...678

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, The Kitten skrev:

Politiet har litt viktigere oppgaver å ta seg av enn dine 400 kr....

Hva vil skje med lov og orden om alle stjeler og lurer andre uten konsekvenser? Når jeg får høre slikt er fullt lovlig, hvorfor ikke begynne slik selv?

Anonymkode: 3f152...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...