AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Jeg skal starte på en utdanning i utlandet og trenger å forberede meg både på språket i seg selv og det faglige språket og innholdet. Trenger å gjøre dette intensivt, og ønsker derfor til å ta et "friår" fra jobb. Hvordan vil fremtidige arbeidsgivere reagere på dette? Hvordan skriver man det i CVen? Anonymkode: 40009...e7d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Det er svært vanlig å ta et friår, en arbeidsgiver vil sannsynligvis ikke reagere på det. Anonymkode: b8652...d2d
Gjest bluen9 Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 Jeg tror sånn 30-40% av klassen min har tatt friår etter videregående, det burde ikke være et problem i det hele tatt. Jeg tenker at ingen arbeidsgiver vil engang spørre deg om dette.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal starte på en utdanning i utlandet og trenger å forberede meg både på språket i seg selv og det faglige språket og innholdet. Trenger å gjøre dette intensivt, og ønsker derfor til å ta et "friår" fra jobb. Hvordan vil fremtidige arbeidsgivere reagere på dette? Hvordan skriver man det i CVen? Anonymkode: 40009...e7d Hvis du får spørsmål på intervju hvorfor du har et "hull" så kan du jo si det uthevede. Anonymkode: c3ee5...9e7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #5 Skrevet 24. juni 2018 Da bør du jo dra til dette landet og få deg en jobb der for å bli god i språket, mens du forbereder deg faglig på fritiden. Anonymkode: a2199...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #6 Skrevet 24. juni 2018 16 minutter siden, bluen9 skrev: Jeg tror sånn 30-40% av klassen min har tatt friår etter videregående, det burde ikke være et problem i det hele tatt. Jeg tenker at ingen arbeidsgiver vil engang spørre deg om dette. Saken er at jeg skal etterutdanne meg. Har allerede jobbet i flere år, men skal gjøre en mellomting av å bytte karriere og bygge på med utdanning. Ser det rart ut hvis friåret ikke er rett etter vgs? Anonymkode: 40009...e7d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #7 Skrevet 24. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du får spørsmål på intervju hvorfor du har et "hull" så kan du jo si det uthevede. Anonymkode: c3ee5...9e7 Tenker egentlig å utdype dette på CV'en men litt usikker på hvordan jeg skal få det til å se profesjonelt ut siden jeg ikke kan skilte med bevis for det jeg gjør. Anonymkode: 40009...e7d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #8 Skrevet 24. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bør du jo dra til dette landet og få deg en jobb der for å bli god i språket, mens du forbereder deg faglig på fritiden. Anonymkode: a2199...aa2 Skulle gjerne hatt en jobb ved siden av, men det blir veldig omfattende og krevende. Jeg snakker språket flytende og har sertifikat på det. Men studiet har et høyere nivå enn det man bruker til hverdags. Jeg trenger å studere akademiske dokumenter. Anonymkode: 40009...e7d
Gjest bluen9 Skrevet 24. juni 2018 #9 Skrevet 24. juni 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken er at jeg skal etterutdanne meg. Har allerede jobbet i flere år, men skal gjøre en mellomting av å bytte karriere og bygge på med utdanning. Ser det rart ut hvis friåret ikke er rett etter vgs? Anonymkode: 40009...e7d Åja unnskyld 😄 Hvis du tar fri fra jobb for å gjøre deg klar til et nytt land, er det vel ingen indikator på at du har som vane å ta fri, og det er vel det eneste som arbeidsgivere bryr seg om - er dette en person som har lett for å ta fri? Det å bytte land og kultur er vel ikke ting som man gjør ofte, så hvorfor skulle han/hun ha noe bekymring? Det er hvertfal min take on it Endret 24. juni 2018 av bluen9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #10 Skrevet 24. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne hatt en jobb ved siden av, men det blir veldig omfattende og krevende. Jeg snakker språket flytende og har sertifikat på det. Men studiet har et høyere nivå enn det man bruker til hverdags. Jeg trenger å studere akademiske dokumenter. Anonymkode: 40009...e7d Det er uansett alltid bedre å være i et land for å bli vant med kultur og språk i det daglige. Så dersom du ikke har bodd i landet over lengre tid tidligere er det likevel min absolutte anbefaling. Anonymkode: a2199...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #11 Skrevet 24. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er uansett alltid bedre å være i et land for å bli vant med kultur og språk i det daglige. Så dersom du ikke har bodd i landet over lengre tid tidligere er det likevel min absolutte anbefaling. Anonymkode: a2199...aa2 Jeg har bodd der i flere år tidligere. Anonymkode: 40009...e7d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #12 Skrevet 24. juni 2018 Men kalles det friår om man faktisk gjør det samme som om det var et faktisk kurs? Jeg driver jo med egenutdanning som forberedelse til utdanning. Har også tenkt å fortsette med verv. Anonymkode: 40009...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå