Gå til innhold

Hvordan fjerner dere best rester etter gammel ansiktskrem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe jeg syns er vanskelig. Jeg får veldig lett dårlig hud og tilstoppede porer, så jeg er veldig avhengig av å få fjernet rester av gammel dagkrem og nattkrem før jeg smører meg på nytt. Vil først bare nevne at jeg bruker dagkrem og nattkrem anbefalt av hudpleier, tilpasset min type hud. Kremen trekker inn i huden og ligget ikke som et lag på hudoverflaten til vanlig. Men når jeg skyller ansiktet og tar litt på det, kan jeg få løs mye døde hudceller og rester av hudkrem. Problemet er at jeg syns det er vanskelig å få fjernet alle restene effektivt. 

Jeg syns ikke ansiktsskrubb-pridukter tar alt og hampvott blir for grovt. Det som har fungert best til nå, er at jeg skraper restene av med neglene, når jeg har litt lengde på neglene. Jeg unngår selvfølgelig å klore meg til blods. Jeg får bort masse på denne måten, men det er tidskrevende og jeg føler også det er litt risky fordi jeg plutselig kan klore meg. Så er det noen som har tips til en effektiv og forholdsvis rask måte å fjerne hudkremrester på?

Anonymkode: 86fdf...7f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De skrubbene lagd av nylon er passe for ansiktet, de skruber ikke hardt.

Ellers har jeg aldri hatt rester av krem, vasker ansikt med vann og såpe morgen og kveld, har fet hud, så smører kun solkrem når det er sol.

Anonymkode: 2c3f9...608

AnonymBruker
Skrevet

Banila Clean it Zero. 

Det er en feit salve, minner om spenol. Det løser opp vannfast sminke, rester av solkrem, flere hudormer, vannfast leppestift.. Bruker en annen rens etterpå, men huden kjennes feit ut. 

Anonymkode: c8d4f...617

AnonymBruker
Skrevet

tvattbollar_500x500.jpg

Anonymkode: 2c3f9...608

Skrevet (endret)

Negler blir HELT feil å bruke da du skraper huden din, blod eller ikke. Tenk på alt ekkelt bakterier som er på fingrene dine som du overfører? 

Dobbel cleansing er nok det du sikter etter. Hvor du først vasker med en olje basert rens som løser opp fett og annen olje, for så gå over med en mild vann basert rens. Som anon over anbefalte er banila co zero en oljerens (det er tilfeldig den rensen jeg bruker nå, men helt ærlig vil jeg heller anbefale Heimish cleanisng balm eller Clinique take the day off balm) men det viktigste er en oljerens som passer deg. 

Du nevner ansiktskrubb produkter. Disse er jo ikke ment å fjerne produkter, men døde hudceller. Vil anbefale deg å gå inn å lese deg opp på kjemikalske "skrubber" istedenfor og se om en AHA(glycose syre, melkesyre osv) eller BHA(salisylsyre) passer bedre. Det er jo den type de bruker hos hudpleieren...

Endret av Mii

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...