Gå til innhold

Hva må til for å tjene penger på egen blogg? Kan man skrive blogg om "utypiske kvinnetema?"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke er interessert i mote, kropp /trening, sminke? Hvis man er godt voksen? Hvis man heller vil lese om /skrive om teknologi, samfunn, arbeidsliv, politikk, vitenskap...?

Anonymkode: a6ee8...0aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du å spørre om det...🤔

Jeg synes det er skikkelig trist hvis du virkelig tror at alternativene for kvinner er muffins og interiør, mens politikk og økonomi er forbeholdt menn.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Guppy88 skrev:

Trenger du å spørre om det...🤔

Jeg synes det er skikkelig trist hvis du virkelig tror at alternativene for kvinner er muffins og interiør, mens politikk og økonomi er forbeholdt menn.

Jeg har sett litt rundt på ulike blogger, og finner at kvinner skriver mest om muffins og interiør ja.... , og en del skriver om litteratur, har ikke funnet mange som skriver om det jeg interesserer meg for, men skal lete videre altså!

TS

Skrevet

Jeg følger bloggen pengebingen, for eksempel.

Men må du vente med å starte din egen blogg til du har lett fram de andre kvinnene som har skrevet om det samme, da?

Har kjønnet på forfatteren virkelig noe å si?

Gjest GiftMann38
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man ikke er interessert i mote, kropp /trening, sminke? Hvis man er godt voksen? Hvis man heller vil lese om /skrive om teknologi, samfunn, arbeidsliv, politikk, vitenskap...?

Hvis du ønsker å tjene penger på blogg så er det en fordel om du er en pen dame som skriver om små (og krydrer med noen store) bekymringer fra ditt personlige liv. Hvis du i tillegg poster noen retusjerte bilder av deg selv naken eller halvnaken og skriver åpent om sex så vil både kvinner og media fatte interesse for bloggen din - og sammen vil de sørge for stadig flere lesere. Media skriver om bloggen din fordi kvinner leser den (og den da er viktig fordi mange kvinner er opptatte av den) og siden Dagbladet skriver om bloggen din så vil enda flere kvinner lese den (som igjen gir mer omtale i Dagbladet). 

Du tjener ikke penger på å skrive om viktige ting med mindre du har et navn fra før.

Skrevet

Du må jo skrive om noe som gjør at du får en del lesere. Så må du selge reklameplass. 

Hva du skriver om har vel ikke noe å si, så lenge mange nok er interessert til at de følger deg. 

Mange av oss har vel fått nok av muffins, tusen selfies og plastiske operasjoner. 

Så hvis du klarer å skrive godt om politikk, teknologi, samfunn etc, så er det kanskje mulig? 

Gjest GiftMann38
Skrevet
5 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Du må jo skrive om noe som gjør at du får en del lesere. Så må du selge reklameplass. 

Hva du skriver om har vel ikke noe å si, så lenge mange nok er interessert til at de følger deg. 

Mange av oss har vel fått nok av muffins, tusen selfies og plastiske operasjoner. 

Så hvis du klarer å skrive godt om politikk, teknologi, samfunn etc, så er det kanskje mulig? 

Da konkurrerer du plutselig med blogger som Dagbladet, Morgenbladet etc.

Skrevet
3 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Da konkurrerer du plutselig med blogger som Dagbladet, Morgenbladet etc.

Haha. Ja! 

Har ikke tenkt å blogge. I hvertfall ikke som en 'karriere'

AnonymBruker
Skrevet

Du må skrive om en masse ræl som du lurer leserne til å kjøpe.

Anonymkode: c11f4...69d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utfordringen du vil ha er jo mengden potensielle lesere man har innenfor hvert segment og dernest hvor høy leserandel du kan få av de potensielle.

Og som en skriver over er pen dame som viser kropp, skriver om sex, tar interiør bilder og gjerne hiver inn litt #metoo-krydder i et segment hvor man har mange potensielle lesere.. likevel lykkes bare noen få på et nivå hvor man kan leve av det/får meningsfull inntekt av det. 

Skrevet

Kvinner leser om muffins, interiør og mamma-greier.

Jenter leser om kropp, trening og plastiske operasjoner. 

Menn har jeg ingen anelse om... Leser de blogger i det hele tatt?

Som blogger må man velge sitt publikum. Småjenter er den største og mest lettpåvirkelige lesergruppen, derfor er det dem bloggerne tjener mest penger på via reklame etc. Jeg har selv lett med lys og lykter etter bloggere som skriver om temaer jeg er opptatt av, men uten hell. Om de finnes, så tjener de garantert ikke ei krone på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...