AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Håper folk er klare for jakt. Gleder meg til å skyte å drepe alt av villsvin jeg kan Anonymkode: de24b...8b2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Synes villsvinene skal få være i fred. De er en truet dyreart i Norge. Anonymkode: 1ca09...0ba
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes villsvinene skal få være i fred. De er en truet dyreart i Norge. Anonymkode: 1ca09...0ba De hører ikke hjemme i norsk natur. Så nei det er de ikke Anonymkode: 55c6f...8ca 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 De er skadedyr, bare å skyte dem. De hører ikke hjemme i norsk natur Anonymkode: de24b...8b2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #5 Skrevet 24. juni 2018 Sitat Bestandsutvikling i Norge[rediger | rediger kilde] Villsvin fantes langs kysten i Sør-Norge for 7 000 år siden. Det bekrefter tallrike funn etter boplasser og jegerfolk fra eldre steinalder. Ved overgangen mellom yngre steinalder og bronsealder forsvant (trolig) villsvinet fra Vestlandskysten, men det antas at temmede villsvin fortsatt ble holdt der. Det er uklart akkurat når det ble utryddet i resten av Norge, men det kan ha skjedd omkring år 500 f.Kr.[11] Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Villsvin Anonymkode: 1ca09...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #6 Skrevet 24. juni 2018 Er ikke de samme villsvinene. Men de bringer seg masse sykdommer og spiser alt på sin vei. De ødelegger natur og gårder så det er hva skadedyr gjør..selv om de finnes i Norge betyr det ikke at de er noe bra å ha i landet. Jeg har ladet rifla til jeg får godkjent av myndighetene, og da skal jeg gjøre mitt for å stoppe det Anonymkode: de24b...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #7 Skrevet 24. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke de samme villsvinene. Men de bringer seg masse sykdommer og spiser alt på sin vei. De ødelegger natur og gårder så det er hva skadedyr gjør..selv om de finnes i Norge betyr det ikke at de er noe bra å ha i landet. Jeg har ladet rifla til jeg får godkjent av myndighetene, og da skal jeg gjøre mitt for å stoppe det Anonymkode: de24b...8b2 Det er forstyrrende at myndighetene gir godkjennelse til individer som bruker uttrykk som "gleder meg til å skyte og drepe" for å bevare norsk sauna. Man kan jo lure på hvor motivet ti jakten ligger hende da... Anonymkode: 8ee4f...3c5 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #8 Skrevet 24. juni 2018 Jeg liker bare å føle meg som en Gud Anonymkode: de24b...8b2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #9 Skrevet 24. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke de samme villsvinene. Men de bringer seg masse sykdommer og spiser alt på sin vei. De ødelegger natur og gårder så det er hva skadedyr gjør..selv om de finnes i Norge betyr det ikke at de er noe bra å ha i landet. Jeg har ladet rifla til jeg får godkjent av myndighetene, og da skal jeg gjøre mitt for å stoppe det Anonymkode: de24b...8b2 Det er jo ikke de "samme" ulvene heller, og den naturlige ulven ble jo også utryddet. Hvorfor skal vi gjøre forskjell? Begge gjør jo stor skade på landbruket? Anonymkode: 1ca09...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #10 Skrevet 24. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke de "samme" ulvene heller, og den naturlige ulven ble jo også utryddet. Hvorfor skal vi gjøre forskjell? Begge gjør jo stor skade på landbruket? Anonymkode: 1ca09...0ba Ja norsk ulv finnes ikke. Å jeg kan ikke forstå hvorfor merkelighetene Noah mener at de er utrydningstruet (det er de absolutt ikke da det ikke er norsk ulv). Ulven river ikke opp alt de kommer over av kratt, skog og jorder. Jeg skulle helst sett at det ble mindre av dem jeg slik at vi kunne satt ut dyr til å beite ned gjengrodd kulturlandskap igjen. Villsvin den i tilleg ekstremt aggressive. De vil angripe ved det minste tegn på at du er skummel, å du kan jo bare prøve å løpe fra dem. Anonymkode: 55c6f...8ca 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #11 Skrevet 24. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja norsk ulv finnes ikke. Å jeg kan ikke forstå hvorfor merkelighetene Noah mener at de er utrydningstruet (det er de absolutt ikke da det ikke er norsk ulv). Ulven river ikke opp alt de kommer over av kratt, skog og jorder. Jeg skulle helst sett at det ble mindre av dem jeg slik at vi kunne satt ut dyr til å beite ned gjengrodd kulturlandskap igjen. Villsvin den i tilleg ekstremt aggressive. De vil angripe ved det minste tegn på at du er skummel, å du kan jo bare prøve å løpe fra dem. Anonymkode: 55c6f...8ca Enig. Folk har bare sett bilder av dem og syntes synd på dem Men hadde folket møtt ett villsvin i virkeligheten skulle de ønske at de var utrydda Anonymkode: de24b...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #12 Skrevet 24. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De er skadedyr, bare å skyte dem. De hører ikke hjemme i norsk natur Anonymkode: de24b...8b2 Mennesker er også skadedyr, som overhodet ikke hører hjemme i norsk natur. Kanskje like greit å utrydde alle menneskene også... Anonymkode: 545f6...4f6
Atea Skrevet 24. juni 2018 #13 Skrevet 24. juni 2018 (endret) Enig i at villsvin ikke har noe her å gjøre. Har sett spor etter villsvin, de klarer å ødelegge røttene på trær blant annet. I tillegg er de uberegnelige. En ulv er i forhold som en liten kattunge hvis man er heldig og møter den. For 7000 år siden hadde man ikke det landbruket man har i dag. Man jaktet garantert på villsvin den gangen også. De formerer seg raskt. Villsvinkjøtt smaker også godt. Endret 24. juni 2018 av Atea
Gjest HanenIFlokken Skrevet 24. juni 2018 #14 Skrevet 24. juni 2018 I Sverige har villsvin blitt et enormt problem, og svenskene klarer nesten ikke holde bestanden nede på tross av storstilt jakt. Villsvina ødelegger det meste på sin vei, og kan også være meget aggressive om en kommer innpå de. Jeg skal ikke mene så mye om hva som er rett og galt i forhold til jakt, men villsvin vil vi absolutt ikke ha i Norge
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #15 Skrevet 24. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mennesker er også skadedyr, som overhodet ikke hører hjemme i norsk natur. Kanskje like greit å utrydde alle menneskene også... Anonymkode: 545f6...4f6 Det der er så latterlig argument. ALLTID må en eller annen som har gått tom for argumenter komme med «jammen mennesker den jo også sånn og sånn» 🙄 Anonymkode: 55c6f...8ca 1
Jerry Lee Skrevet 24. juni 2018 #16 Skrevet 24. juni 2018 Det dere glemmer er at villsvin er av Staten ERKLÆRT UØNSKET i norsk natur. De bringer med seg sykdommer som kan smitte både tamdyr og mennesker, samt at de ødelegger faunaen. De spiser ALT. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå