Gå til innhold

Kvinnebart

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det du som synes bart er fint, eller er det døtrene dine? Jeg synes du skal lære dem til å velge det som de føler seg komfortable med og ikke å presse dem til noe de ikke liker.

Det har alltid vært og kommer alltid til å være standarder, uansett hvor mye du er i mot det. Jenta med monobryn - nei, jeg er så klart i mot at hun skal få drapstrusler. Kanskje du kommer trekkende med Harnaam Kaur [kvinne med fullskjegg] men jeg er sikker på at skjegget ikke akkurat gjør henne til et ettertrakta konemateriale hos sikhene, selv om de er i mot hårfjerning.

Mye er "naturlig", men det er mye som er skambelagt også. Det er naturlig å bæsje, men du er ikke særlig stolt når du har heftig magasjau og det sitter andre i det dårlig lydisolerte naborommet. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Olaug Olsen skrev:

Jeg har vært seriøs hele tiden. Jeg har også lest at frontfuguren i Monobryn- bevegelsen  Sophia Hadjipantelihar mottatt drapstrusler, fordi hun framhever monobrynet sitt med sort øyeblyant.  Det burde da vitterlig være legitimt å diskutere endring av stereotype kjønnsidealer. Hva er mest usexy kanskje, monobrynet eller nettrolling og hatmeldinger? Jeg bare spør!image.thumb.png.592dcb87f722aa5fa35a9edaca86ad12.png

Hahahahha sorry as. Det er det dummeste jeg har sett etter min mening..Hadde ikke datet det der..

Anonymkode: 6f417...0a4

Skrevet
9 timer siden, Olaug Olsen skrev:

Jeg vil gjerne høre om det er noen menn her inne som synes det er greit med kvinnebart. Jeg mener ikke helskjegg som i tilfellet med Guinness rekorder- damen. Men en slik bart som mange kvinner har, og som de fleste kanskje napper eller fjerner på annen måte. Begge mine døtre har bart, og jeg forsøker å inspirere dem til å beholde den. Sjekk dette pene bildet av malerinnen Frida Kahlo. Et sexsymbol, som turde vise sin feminine skjønnhet, og sin bart uten å fjerne den. Er det greit?

image.png.131dc562b7dd70ee219051ac5ead3d85.png

Du må dessverre regne med at barna dine kan bli mobbet. Barn eier ikke filter og kan kommentere dette. Tror ikke mange menn synes kvinner med bart er tiltrekkende. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme ide som ts, helt til datteren min kom gråtende hjem fra skolen etter å ha blitt ertet. 

Anonymkode: 8be54...25e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ligger det ikke under barn og familie forum hvis det gjelder dine døtre?

Anonymkode: c7d36...9e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så enig: vi er hjernevaska hele gjengen. Det er ikke noe fornuft i å mene at en kvinne skal være nærmest hårløs. Ingen i det hele tatt. Det er ett oppkonstruert fenomen. Det er latterlig.

Selv med disse meningene har jeg selv tatt elektrolyse mot hår i fjeset. Side -skjegg og nedover hals. 20 000 kr for tyve år siden Dette fordi jeg ikke orket stå i mot og skammet meg dypt over mitt bekksvarte har, som jeg ikke hadde noe skyld i å ha. Jeg var helt fortvilet. En fortvilelse som var meg påført. Utenfra. Fra alle dere som "uffer og æsjer" Tusen takk. Pass på å holde skammen levende.

Anonymkode: aa7a8...eee

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så enig: vi er hjernevaska hele gjengen. Det er ikke noe fornuft i å mene at en kvinne skal være nærmest hårløs. Ingen i det hele tatt. Det er ett oppkonstruert fenomen. Det er latterlig.

Selv med disse meningene har jeg selv tatt elektrolyse mot hår i fjeset. Side -skjegg og nedover hals. 20 000 kr for tyve år siden Dette fordi jeg ikke orket stå i mot og skammet meg dypt over mitt bekksvarte har, som jeg ikke hadde noe skyld i å ha. Jeg var helt fortvilet. En fortvilelse som var meg påført. Utenfra. Fra alle dere som "uffer og æsjer" Tusen takk. Pass på å holde skammen levende.

Anonymkode: aa7a8...eee

Fint at du deler dette. Ja, døtrene mine startet med barbering (legger) allerede som 8 åringer. Det er da hårveksten starter, så dette er ganske vanlig. Klagingen starter tidlig hos de det gjelder. Grunnen til at jeg fraråder barbering av ansiktshår, er at damebarten ofte blir større nettopp av barbering, og at man svinger høvelen i et sensitivt område. Lar man den gro, vil man se at den avtar med årene. Den blekes i solen, og er man litt brun i huden, synes det ikke så godt at man har litt dun på overleppen. Artikkelen fra The Guardian, som jeg deler over, refererer også til at dette er en internalisert rasisme, som får mørke kvinner til å fjerne bart.

H v o r f o r   u n d e r   s e k s u a l i t e t 

Grunnen til at jeg legger dette under seksualitet, er fordi jeg vil at vi skal reflektere litt sammen over hva vi opplever som tiltrekkende/ sexy. For meg handler ikke dette om barneoppdragelse, men om at vi skal være forbilder for hverandre. Det er ideologi, åndelighet og etikk, mer enn barneoppdragelse. Og til dere som er lei fordi barna deres har blitt mobbet, vil jeg gjerne nevne at barna deres trolig blir mobbet, fordi de har dårlig selvtillitt med seg fra sine mødre. Mine barn blir bygget opp hjemme, og når de kommer ut, er de forbilder. De har selvtillitt. De er trendsettere, som inspirerer vennegjengen sin, og de trekker til seg mennesker og er populære. Samfunnet endres gjennom dialog og kritikk. De som bare gjør som alle andre, blir grå mus som gjemmer seg i mengden. Farvel til de grå!

Skrevet

Det er selvfølgelig "greit", i den forstand at det får være opp til den enkelte, men personlig synes jeg ikke bart og monobryn på jenter/kvinner er særlig pent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...