Gå til innhold

Kvinnebart

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre om det er noen menn her inne som synes det er greit med kvinnebart. Jeg mener ikke helskjegg som i tilfellet med Guinness rekorder- damen. Men en slik bart som mange kvinner har, og som de fleste kanskje napper eller fjerner på annen måte. Begge mine døtre har bart, og jeg forsøker å inspirere dem til å beholde den. Sjekk dette pene bildet av malerinnen Frida Kahlo. Et sexsymbol, som turde vise sin feminine skjønnhet, og sin bart uten å fjerne den. Er det greit?

image.png.131dc562b7dd70ee219051ac5ead3d85.png

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør hva du syntes er best for dine barn..Men av erfaring blir slike jenter ett mobbeoffer og svært få syntes det er noe attraktivt med damer med bart. Det lyser ikke feminint av en en dame med bart 

Anonymkode: 6f417...0a4

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du gjør hva du syntes er best for dine barn..Men av erfaring blir slike jenter ett mobbeoffer og svært få syntes det er noe attraktivt med damer med bart. Det lyser ikke feminint av en en dame med bart 

Hvis datteren min fjerner barten, får hun eksem på overleppen. Er det pent med eksem?

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis hu får eksem så kanskje det er ett produkt du bruker som er feil. Nå kan du prøve laser for å stoppe veksten også kan vi slippe å ta barten hele tiden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men veldig fint at du oppdrar barns til å akseptere seg selv. Jeg ville ikke sagt noe, men barn har ikke filter og hu kan fort bli mobbet for det. Det kan vi være enige om at det er det vi ikke vil skal skje 

• Liker 3
Skrevet

Mine barn er blir ikke mobbet. De er vakre trendsettere for andre barn. Jeg forsøker å inspirere dem til å finne sine indre Frida Kahloer. Det finnes forresten en skala for kvinnelig behåring. Den heter Ferriman-Galloway scale. https://www.theguardian.com/fashion/2017/nov/30/female-facial-hair-if-so-many-women-have-it-why-are-we-so-deeply-ashamed Ikke misforstå meg folkens. Her i huset kommer vi aldri til å begynne med laser. Hvis en starter med å beholde håret der det skal være, kan dette føre til frigjøring for andre som har lignende vekst, eller mer. Vi skal være forsiktig med disse nordamerikanske skjønnhetsidealene. Mange indiske og pakistanske kvinner har bart. Greske og latinske kvinner har også ofte bart, og de er pene damer med mye femininitet. Rart at det skal være moderne i vår tid å framheve utseendet til en enkelt folkegruppe (= hårløse, blonde nordeuropeere), til å gjelde for alle verdens folkeslag.

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det du sier er meget flott, og såklart skal du støtte dem. Men personlig så liker jeg det ikke. Men det kan være fordi jeg har vokst opp i denne norske kulturen. Men sikkert andre som syntes det er fint 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er flott at du oppdrar barna dine til å like seg selv og være trygg på seg selv. Jeg er helt enig at denne hårløse trenden på kvinner er totalt idiotisk. Kroppshår er naturlig og når alle kvinner har kroppshår, hvorfor skal det fjernes? Hvem har bestemt at det er ekkelt? 

Anonymkode: 78bce...8ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Olaug Olsen skrev:

Mine barn er blir ikke mobbet. De er vakre trendsettere for andre barn. Jeg forsøker å inspirere dem til å finne sine indre Frida Kahloer. Det finnes forresten en skala for kvinnelig behåring. Den heter Ferriman-Galloway scale. https://www.theguardian.com/fashion/2017/nov/30/female-facial-hair-if-so-many-women-have-it-why-are-we-so-deeply-ashamed Ikke misforstå meg folkens. Her i huset kommer vi aldri til å begynne med laser. Hvis en starter med å beholde håret der det skal være, kan dette føre til frigjøring for andre som har lignende vekst, eller mer. Vi skal være forsiktig med disse nordamerikanske skjønnhetsidealene. Mange indiske og pakistanske kvinner har bart. Greske og latinske kvinner har også ofte bart, og de er pene damer med mye femininitet. Rart at det skal være moderne i vår tid å framheve utseendet til en enkelt folkegruppe (= hårløse, blonde nordeuropeere), til å gjelde for alle verdens folkeslag.

Og det bestemmer du, på vegne av alle sammen? Jeg vet ikke hvor gamle døtrene dine er. Men jeg håper du inspirerer dem til å beholde barten, ikke tvinger dem.

Anonymkode: b31ec...516

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og det bestemmer du, på vegne av alle sammen? Jeg vet ikke hvor gamle døtrene dine er. Men jeg håper du inspirerer dem til å beholde barten, ikke tvinger dem.

Når det gjelder pakistanere og indere så har de generelt kraftigere hårvekst enn nordeuropeere. Men kvinnene der har jo lang tradisjon med å fjerne bl.a. ansiktshår med tråd.

Skrevet (endret)
2 timer siden, Olaug Olsen skrev:

Jeg vil gjerne høre om det er noen menn her inne som synes det er greit med kvinnebart. Jeg mener ikke helskjegg som i tilfellet med Guinness rekorder- damen. Men en slik bart som mange kvinner har, og som de fleste kanskje napper eller fjerner på annen måte. Begge mine døtre har bart, og jeg forsøker å inspirere dem til å beholde den. Sjekk dette pene bildet av malerinnen Frida Kahlo. Et sexsymbol, som turde vise sin feminine skjønnhet, og sin bart uten å fjerne den. Er det greit?

Bildet er ikke spesielt pent og dette ligner egentlig mest på en mann med øredobber og langt hår. Monobrynet hjelper heller ikke...

Endret av Traktor
  • Liker 3
Skrevet

Bart og unibrow er verken feminint eller vakkert. 99% av alle menn vil foretrekker en barbert kvinne. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder pakistanere og indere så har de generelt kraftigere hårvekst enn nordeuropeere. Men kvinnene der har jo lang tradisjon med å fjerne bl.a. ansiktshår med tråd.

Ikke sikhene. Hår er hellig. Jeg lar meg inspirere av sikhene. Et hyggelig folkeslag, med en rolig religion: https://www.thoughtco.com/some-sikh-women-have-facial-hair-2993341 Døtrene mine har sikher i familien. Dette er vi stolte av :) Rom Rom Men Baseh Muraar, som vi sier!

Endret av Olaug Olsen
Presisering
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo kvinnelig, ekte og feminint.

Hårfjerning er ikke "sexy" i seg selv, det er slik kulturen har formet tenningsmønsteret til noen. De fleste menn er tiltrukket av kviinner uten modifikasjoner

Anonymkode: aed96...663

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt forjævlig

Anonymkode: e8310...686

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Smak og behag, men ikke noe for meg nei.

Anonymkode: 99baf...d2e

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Olaug Olsen skrev:

Seriøst?

Anonymkode: 8e015...482

Skrevet (endret)

Jeg har vært seriøs hele tiden. Jeg har også lest at frontfuguren i Monobryn- bevegelsen  Sophia Hadjipantelihar mottatt drapstrusler, fordi hun framhever monobrynet sitt med sort øyeblyant.  Det burde da vitterlig være legitimt å diskutere endring av stereotype kjønnsidealer. Hva er mest usexy kanskje, monobrynet eller nettrolling og hatmeldinger? Jeg bare spør!image.thumb.png.592dcb87f722aa5fa35a9edaca86ad12.png

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er kjempelekkert. Håper det blir vanlig.

Anonymkode: 809e2...dde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt bart, monobryn eller annet uønsket kroppshår hadde jeg tatt laser uten tvil.

Seriøst, de færreste menn kler bart, vil helst ikke forestille meg en dame med bart...

Kunne like lite sett for meg å ikke barbere legger, kjønnshår og armhuler. Vurdere å ta laser så jeg slipper å barbere 3x i uka... 

Anonymkode: 286fa...98b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...