Gå til innhold

Noen andre som får rare muskelsmerter av alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner nesten å blir litt bekymra. Når jeg var 20 kunne jeg drikke 12 gin og våkne helt fin, uten noen som helst hangover (med mindre jeg var dehydrert når jeg begynte å drikke, vel å merke..). Nå, i en alder av snart 23, kan jeg knappest røre alkohol uten at det går skeis.

Jeg drikker nesten aldri pga. jobb eller fordi jeg ikke orker å dra på fest, men synes det er greit å unne seg noen pils eller vin i ny og ne. Men nå har jeg blitt dårlig så ofte i det siste at jeg tenker at det egentlig ikke kan være helt A4.

Jeg har hatt noen uker ferie nå og har naturligvis drukket mer enn jeg vanligvis villa, og det har i grunnen gått ræva hver gang. Jeg drakk 1 glass rødvin og nesten 3 øl for 4 uker siden (brukte ca. 5 timer på det). Fikk snikendes hodepine som endte i en kraftig migrene, så sov i 14 timer i strekk.

Så drakk jeg 6 øl for 3 uker siden og følte meg svak i hele kroppen og hadde vondt i armene hele natta. Brukte ca. 1 time på hver øl. Spiste mens jeg drakk og hadde sippet vann og iste hele dagen før jeg drakk alkohol.

For 2 uker siden drakk jeg 1/2 øl og helte ut resten fordi jeg følte meg fyllesyk omtrent med én gang (slapp, kvalm, hodepine). Var både mett og hadde fått i meg mye væske den dagen også.

Så var det i går da. Brukte 8 timer på en flaske svak hvitvin og 1/2 øl + 1 kopp baileys og kaffe. Var i super form når jeg begynte å drikke, men fikk skikkelig hodepine og strålende/pulserende smerter i nakken og hele venstre arm når jeg var på vei hjem (hadde slutta å drikke 1 time før, og følte meg egentlig ikke beruset). Dette har skjedd før og jeg er ikke redd for at det har noe med hjertet å gjøre siden jeg veldig nylig har hatt helsesjekk, men *noe* er det jo som gjør det. Smertene kan best sammenlignes med den følelsen man får når man overbelaster muskler, blir knepet, eller når man har ramla og armen tok fallet. Det gikk over i løpet av natta slik som det alltid gjør, men det er likevel veldig ekkelt. Er det bare jeg som opplever dette?

Tldr; blir dårlig av lite alkohol uten noen åpenbar grunn, får av og til jævlige smerter i arm/nakke. Normalt eller nevne det for fastlegen?

Anonymkode: 608b1...4c4

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har du funnet ut av det siden sist? Jeg blir selv så gåen så raskt når jeg drikker alkohol at jeg egentlig har gitt opp. Sist jeg drakk en øl fikk jeg temmelig raskt hodepine og deretter måtte jeg rett i seng. Var utslått hele neste dag med smerter i musklene. Skulle tro jeg hadde drukket en kasse. Har det på samme måte med vin. Med ren vodka går det bedre. Da blir jeg bare døsig.  
Men det snåle er at jeg også reagerer på søt gjærbakst, særlig hvis den er toppet med enda mer søtt. Tolvøres (noen kaller det solskinnsboller) med melis, blir jeg nesten influensasyk av. Skikkelig vondt i muskler og skjelettet, på en måte.  
Merker du smerter når du spiser noe sånt, eventuelt andre ting?
Grubler selv over om disse tingene kan ha med intoleranse i forhold til gjær å gjøre. Men så leser jeg at enkelte som mener de har peiling på øl mener at det ikke finnes spor av gjær i ferdiglaget øl. Grubler litt over disse tingene for det er jo blitt slik at jeg ikke drikker alkohol i det hele tatt lengre. Er egentlig greit nok, bortsett fra at det føles snålt å forklare at jeg blir trett av det og får vondt i kroppen uten at jeg vet hvorfor.
Kommer tilbake med mer hvis jeg finner ut av noe, men ville bare fortelle at flere sliter med det samme. :ol::sukk: 
Lykke til med mysteriet på din kant. :)

Skrevet
3 minutter siden, Studineline skrev:

Hei! Har du funnet ut av det siden sist? Jeg blir selv så gåen så raskt når jeg drikker alkohol at jeg egentlig har gitt opp. Sist jeg drakk en øl fikk jeg temmelig raskt hodepine og deretter måtte jeg rett i seng. Var utslått hele neste dag med smerter i musklene. Skulle tro jeg hadde drukket en kasse. Har det på samme måte med vin. Med ren vodka går det bedre. Da blir jeg bare døsig.  
Men det snåle er at jeg også reagerer på søt gjærbakst, særlig hvis den er toppet med enda mer søtt. Tolvøres (noen kaller det solskinnsboller) med melis, blir jeg nesten influensasyk av. Skikkelig vondt i muskler og skjelettet, på en måte.  
Merker du smerter når du spiser noe sånt, eventuelt andre ting?
Grubler selv over om disse tingene kan ha med intoleranse i forhold til gjær å gjøre. Men så leser jeg at enkelte som mener de har peiling på øl mener at det ikke finnes spor av gjær i ferdiglaget øl. Grubler litt over disse tingene for det er jo blitt slik at jeg ikke drikker alkohol i det hele tatt lengre. Er egentlig greit nok, bortsett fra at det føles snålt å forklare at jeg blir trett av det og får vondt i kroppen uten at jeg vet hvorfor.
Kommer tilbake med mer hvis jeg finner ut av noe, men ville bare fortelle at flere sliter med det samme. :ol::sukk: 
Lykke til med mysteriet på din kant. :)

Glutenprotein. Test ut øl uten hvete.

Skrevet

Oi, takk. Leste at folk fikk vondt i kroppen av gluten men slo det fra meg siden det virket som de fikk vondt i magen. Det får ikke jeg. Prøver øl uten hvete neste gang! Skal teste flere ting uten glutenprotein. Blir daff av vanlig brød også og spiser derfor bare grovt knekkebrød. Må løse mysteriet.
Tusen takk!!  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...