Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen som har erfaring med jobb fra en barnevernsinstitusjon? Gode eller dårlige. 

Er ferdig utdannet som barnevernspedagog og søker etter jobb nå, og tenker å søke på barnevernsinstitusjoner? Men har hørt fra noen at dette er steder for folk slutter fordi det er så hardt, stemmer dette? 

Setter pris på svar :)

Anonymkode: 8abab...2dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er beinhardt. Det er krevende. Det er fysisk og psykisk slitsomt.

MEN det er også så sykt givende, hyggelig, viktig, og ikke minst værdt det.

Barna/ungdommene kan gi meg grå hår så det holder.  Men jeg kan også sitte og nesten gråte sammen med de over ting de plutselig mestrer eller gjennomfører.

JEG tror det handler mye om hva du selv forventer og klarer å stå i. Men jeg elsker jobber min, kanskje ikke like mye på de dagene hvor vi ordene sitter løst på den lille store kroppen, men alt i alt så hadde jeg ikke ville valgt annet.

dette også MYE fordi her er et helt unikt samhold blandt kollegaer.

Anonymkode: 4dbb4...d3c

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er beinhardt. Det er krevende. Det er fysisk og psykisk slitsomt.

MEN det er også så sykt givende, hyggelig, viktig, og ikke minst værdt det.

Barna/ungdommene kan gi meg grå hår så det holder.  Men jeg kan også sitte og nesten gråte sammen med de over ting de plutselig mestrer eller gjennomfører.

JEG tror det handler mye om hva du selv forventer og klarer å stå i. Men jeg elsker jobber min, kanskje ikke like mye på de dagene hvor vi ordene sitter løst på den lille store kroppen, men alt i alt så hadde jeg ikke ville valgt annet.

dette også MYE fordi her er et helt unikt samhold blandt kollegaer.

Anonymkode: 4dbb4...d3c

Takk som forteller om erfaringen dine :)

Jeg forventer at det er krevende jobb, men ønsker en jobb med utfordringer. Ser også for meg at man må være tålmodig samt takle å stå i situasjoner. Da mener jeg situasjoner hvor ungdommer kan bli sur og slå med dører f.eks, og det er viktig å stå i det og ikke gi etter. Eller tenker jeg helt feil nå? For mener at grensesetting og å handle med det man sier er  med på å gjøre ungdommen til en person som kan fungere ute i verden på egen hånd når den tid kommer. '

Kan jeg spørre om du har fått bruk for noe av utdannelsen din? Isåfall,hva? :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen fler? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er stor turnover i bv.feltet generelt. Har jobbet på instistusjon før og synes det var veldig energikrevende og slitsomt. Byttet jobb til kommunalt bv og trives bedre med det.

Anonymkode: 04a33...550

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...