Gå til innhold

Utdannet vernepleier, og kastet inn i en jobb som gjør meg alvorlig syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utdannet vernepleier, og fikk en jobb nylig 100% fast. Reagerte veldig på at jeg fikk jobben med en gang, men jeg skjønte raskt hvorfor. Boligen jeg jobber for er under etterforskning, og pårørende har meldt i fra til media om at ingenting fungerer. Dette er en privat bolig, og folk jobber gjerne overtid hver dag fordi ingen kommer på jobb. Det er 69% sykemelding, og arbeidsmiljøet er helt på tryne. Hjelpemidler er ikke lov å bruke, og derfor løfter vi brukere som er kjempetunge. Jobbet i en uke på denne beboeren, og er allerede helt ødelagt i både skuldre og rygg. Men jeg tvinger meg selv, dette skal jeg klare...

Jeg ble spurt om å være primærkontakt til en beboer som er multihandikappet, og som er alvorlig syk. Jeg har ikke fått noe som helst opplæring da de som skulle gi meg opplæring har blitt syke, da absolutt ingen er på jobb. Jeg kommer inn som nyutdannet med har 10 års erfaring, og pårørende ønsker ikke at jeg skal hjelpe deres datter, fordi jeg er nylig utdannet. 

Blir tvingt av sjefen til å være primær til brukeren, men har sagt i fra at ansvaret blir for stort. Har blitt enige om at noen andre kanskje bør ta ansvaret, men at jeg skal være med. Siden jeg er vernepleier så har jeg masse ansvar, men jeg får ikke brukt min kompetanse. 

Absolutt alle er sykmeldt, og det er bare jeg som møter opp. Ingen hilser på meg, da alle har nok med sitt. Sjefen er helt ny, og aner ikke hvordan hun skal klare å fikse boligen.

Jeg prøver å komme med råd, men de blir ikke fulgt. Har masse kunnskap og gode råd, men kommer ingen vei. Har ingen konkrete oppgaver, anner enn å løfte, samt lage middag, og ellers bli brukt til alt mulig annet enn å være vernepleier. 

Har snakket med sjefen om at jeg reagerer på at heis ikke blir brukt, og at jeg ønsker å gjøre en stor forskjell. Men dette ble ikke tatt i mot. Ble truet med å få sparken, om jeg ikke valgte å løfte. 

Vet ikke hva jeg vil med dette, men jeg er allerede på vei til å bli sykmeldt. Skal til lege neste uke, og jeg vet ikke om jeg klarer dette. Har allerede begynt å søke på andre jobber, men ingen ledige per dags dato.

Anonymkode: 4b7ec...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...