AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Mitt søsken og jeg arvet en tomannsbolig for snart tjue år siden. Siden har vi leid ut de to boligene. Boligen har en stor tomt og har hatt et stort rehabiliteringsbehov. Det er bare jeg som gjør noe. Mitt søsken løfter knapt en finger og de gangene hen gjør det, er det jeg som har presset og nærmest tvunget hen til å bidra. De siste tre årene har det vært to lange perioder der den ene leiligheten har stått tom, fordi vi ikke får inn leieboere fordi jeg er så lei av å måtte ordne alt alene, og likevel deles leieinntektene likt mellom oss. Tomta her er stor og ligger fint til, og i fjor spurte min samboer og jeg mitt søsken om vi kan seksjonere ut en del av tomta og bygge hus på den. Hen skulle selvsagt få betalt sin del av tomta markedsverdi. Dette var greit for mitt søsken, og min samboer og jeg fikk tegnet hus og varslet naboene... Og så sa brått mitt søsken at hen ikke vil at vi skal bygge likevel. Nå er det full konflikt mellom oss og ting er ikke bra. Samarbeidet mellom oss, som var dårlig fra før, kommer nok ikke til å bli bedre etter dette. Jeg orker ikke å eie med hen mer, siden hen er så uinteressert i å eie her og aldri bidrar, men likevel vil tjene penger på eiendommen. Er tvangsoppløsning eneste mulighet for å bli kvitt hen? Er ikke det veldig risikabelt? Vi kan risikere at vi ikke kan matche høyeste bud og bruke forkjøpsretten, eller til og med at mitt søsken kommer oss i forkjøpet med å melde forkjøpsrett. Finnes det noen andre løsninger? Mitt søsken sier nei til å bli kjøpt ut, og jeg kommer ikke på noen annen måte enn tvangsoppløsning for å bli kvitt hen. Anonymkode: 336b2...651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå