Gå til innhold

Når en forelder leverer og en annen henter i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår situasjon er at én forelder leverer ( med bil) og en annen henter ( med kollektivtransport). Hva gjør vi da med vogn? 

Barnet er så vidt 1 år i august og viser ikke anntydning til å gå, men hvis forelder som leverer lar en vogn stå igjen vil jo den vognen bli ødelagt/stjålet. Det er ikke noe sted i barnehagen å sette igjen en vogn bortsett fra utenfor gjerdet, og selv det vet jeg ikke om er lov...

Anonymkode: c4c74...b89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt om det er greit å sette den i barnehagen? Ville ha gjort det, og hvis ikke tror jeg det ikke er noe problem å sette den utenfor gjerde. Bare lås den til gjerdet 👍🏼

Anonymkode: adbba...34f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tar med vogn frem og tilbake? Det er vel greit å reise kollektivt med vogn, og dere får vel vogna inn i bilen også. Skjønner ikke helt problemet, kan dere ikke ta med vogna hjem med kollektivtransport? 

Anonymkode: 308ad...b20

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo ingen forskjell fra om den som tar kollektivt både hentet Og leverte, dere kan sikkert ha en vogn stående (helt vanlig med utenfor gjerdet hos oss, og vi bor sentralt i Oslo), ellers får den som henter ta med seg vogna på jobb? 

Anonymkode: 2f06a...113

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er ett vognskur e.l i bhg?

alle barnehager jeg har vært innom har hatt dette. Er jo veldig mange foreldre som triller barna til/fra bhg. Hør med de ansatte, de har helt sikkert en løsning:)

Anonymkode: 56a6a...b5d

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville kjøpt god bæresele/sjal👍

• Liker 18
Skrevet

skal ikke barnet sove i vogna i barnehagen da? alle barnehager har vel oppbevaringsplass til vogner? Hadde det vært så tungvint at ikke vogna kan stå i bhg, ville jeg byttet barnehage. 

• Liker 13
Skrevet

Kan sikkert oppbevare vogna utenfor barnehagen i løpet av dagen. Det pleide alltid vi å gjøre. Trillet til og fra barnehagen, da vi bodde i gangavstand.  Vogna sto utenfor hele dagen. Tok inn skinnposen/voksipose så den ikke  skulle bli så kald. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du spurt om det er greit å sette den i barnehagen? Ville ha gjort det, og hvis ikke tror jeg det ikke er noe problem å sette den utenfor gjerde. Bare lås den til gjerdet 👍🏼

Anonymkode: adbba...34f

Den blir i så tilfelle stående ved gjerdet i vær og vind og vil vel knapt overleve vinteren, hvis den ikke blir stjålet først.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Tar med vogn frem og tilbake? Det er vel greit å reise kollektivt med vogn, og dere får vel vogna inn i bilen også. Skjønner ikke helt problemet, kan dere ikke ta med vogna hjem med kollektivtransport? 

Anonymkode: 308ad...b20

Jeg kan ikke dra med meg vognen på jobb. Jeg jobber som helsesøster og reiser rundt om kring på forskjellige skoler på kollektiv transport i løpet av arbeidsdagen. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den blir i så tilfelle stående ved gjerdet i vær og vind og vil vel knapt overleve vinteren, hvis den ikke blir stjålet først.

ts

Hvor sover barna i denne bhg? 

Anonymkode: c958f...f80

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er ett vognskur e.l i bhg?

alle barnehager jeg har vært innom har hatt dette. Er jo veldig mange foreldre som triller barna til/fra bhg. Hør med de ansatte, de har helt sikkert en løsning:)

Anonymkode: 56a6a...b5d

Det er vognskur, men det er fullt av alle sovevognene. Vi spurte barnehagen og de har ikke plass til å oppbevare ekstra vogner.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor sover barna i denne bhg? 

I vogner som står der. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Mariell77 skrev:

Jeg ville kjøpt god bæresele/sjal👍

Dette! 👆

Vogn er jo bare hinsides mye styr å drasse rundt på uansett.. :) Vi droppet hele vogna. ;)

Anonymkode: a81e9...a07

• Liker 4
Skrevet

I vogner som står der. 

Ts

Er det private vogner? Isåfall ville jeg brukt den hjem og far leverte den tilbake på morran.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I vogner som står der. 

Ts

Hva med å droppe sovevogn og bruke vogna som dere bruker frem og tilbake som sovevogn? I vår barnehage må alle ta med vognene sine hjem hver dag uansett, så det er det vi er vant med. 

Anonymkode: 62870...dfb

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dette! 👆

Vogn er jo bare hinsides mye styr å drasse rundt på uansett.. :) Vi droppet hele vogna. ;)

Anonymkode: a81e9...a07

Han veier 13 kilo, jeg må gå i 15 min fra bussholdeplassen, gjerne med handleposer også😅

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sovevogn er jo en vogn, så nå skjønner jeg ikke problemet. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg foreslår sykkel med henger/sykkelsete til og fra barnehage/toget. Da kan du sykle til toget og deretter sykle å hente barnet etter jobb.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han veier 13 kilo, jeg må gå i 15 min fra bussholdeplassen, gjerne med handleposer også😅

ts

Jeg bærer mini som nærmer seg 2 til barnehagen (eller hjem ettersom om jeg henter eller leverer). Null stress med riktig bæretøy. Handlingen kan legges om (ukehandle, levert på døren e.l) så slipper du bruke tid på det på vei hjem og å drasse på posene 😉

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...