LittLykke Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Jeg har hatt et mislykket forsøk med veggfornyer, nå ser det verre ut enn det gjorde før jeg begynte:( det er bulkete og det kan sees igjennom hvor man har revet av løs tapet. Vil kalkmaling dempe ujevnheter eller forsterke dem? er det vanskelig å male med? Tips til teknikker o.l blir jeg veldig glad for. Hvis det er noen som har andre ideer til hvordan løse problemet uten å starte helt forfra blir jeg veldig takknemlig.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Jeg har brukt kalkmaling på tapet. Måtte helsparkle og pusse for at det skulle bli bra, men når det var gjort, ble resultatet veldig bra. Eneste man må passe på med kalkmaling, er at man ikke må lage et mønster (som er veldig vanskelig å unngå). Anonymkode: 02d57...a82
LittLykke Skrevet 23. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2018 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt kalkmaling på tapet. Måtte helsparkle og pusse for at det skulle bli bra, men når det var gjort, ble resultatet veldig bra. Eneste man må passe på med kalkmaling, er at man ikke må lage et mønster (som er veldig vanskelig å unngå). Anonymkode: 02d57...a82 helsparklet ja,,, ååå så kjipern.. så da dekker det egentlig ikke ujevnheter da.. trodde det laget en ujevn flate? Har ikke lyst på et dårlig resultat en gang til.... Tusen takk for svar;) Endret 23. juni 2018 av LittLykke
Anonym-moped Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 Ville nok gått for helsparkling jeg og. Nå skal det sies at kalkmaling er noe dritt. Ser fantastisk ut, men veggen tåler nesten ikke at man tar på den. Å vaske den er bare å glemme
LittLykke Skrevet 24. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2018 7 timer siden, Anonym-moped skrev: Ville nok gått for helsparkling jeg og. Nå skal det sies at kalkmaling er noe dritt. Ser fantastisk ut, men veggen tåler nesten ikke at man tar på den. Å vaske den er bare å glemme Ok da var nok ikke dett løsningen for meg, tenker å selge og skulle finne en måte å forbedre veggene på uten at det ble fornye jobb eller for høy kostnad. Kjedelig, da må jeg se ordet finnes en annen løsning. Takk for svar;)
Julie Skrevet 24. juni 2018 #6 Skrevet 24. juni 2018 9 timer siden, Anonym-moped skrev: Ville nok gått for helsparkling jeg og. Nå skal det sies at kalkmaling er noe dritt. Ser fantastisk ut, men veggen tåler nesten ikke at man tar på den. Å vaske den er bare å glemme Jeg kjøpte en slags transparent «forsegler» som jeg malte over kalkmalinga,nettopp pga det du sier. Funka bra.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #7 Skrevet 24. juni 2018 10 timer siden, LittLykke skrev: helsparklet ja,,, ååå så kjipern.. så da dekker det egentlig ikke ujevnheter da.. trodde det laget en ujevn flate? Har ikke lyst på et dårlig resultat en gang til.... Tusen takk for svar;) Det dekker over ujevnheter på murvegger, jeg har det der også, men på tapet må det nok helsparkling til. Ikke nødvendig å være veldig nøye med pussingen, da. Det handler også om at hvis man bruker kalkmaling rett på tapeten, trekker malingen inn i tapeten. Det blir ikke noe bedre 2 minutter siden, Julie skrev: Jeg kjøpte en slags transparent «forsegler» som jeg malte over kalkmalinga,nettopp pga det du sier. Funka bra. Jeg også. Funker helt fint. Og tok ekstremt kort tid å ta på, så det var det minste problemet med rommet der jeg brukte kalkmaling på tapet. Jeg ville vurdert hvor mye vits det var å gjøre noe med det rommet før salg, ts, ikke sikkert du får noe særlig igjen for det. Anonymkode: 02d57...a82
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #8 Skrevet 24. juni 2018 Jeg tror kalkmaling vil løse problemet ditt. Det er bare å kline på ekstra mye der det er stygt. Ville helt klart gjort det. Selv tok jeg det over en vegg med dårlig sparklet strie. Måtte ca 3-4 lag til, men ble bra! Anonymkode: ebf04...4f1
LittLykke Skrevet 24. juni 2018 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det dekker over ujevnheter på murvegger, jeg har det der også, men på tapet må det nok helsparkling til. Ikke nødvendig å være veldig nøye med pussingen, da. Det handler også om at hvis man bruker kalkmaling rett på tapeten, trekker malingen inn i tapeten. Det blir ikke noe bedre Jeg også. Funker helt fint. Og tok ekstremt kort tid å ta på, så det var det minste problemet med rommet der jeg brukte kalkmaling på tapet. Jeg ville vurdert hvor mye vits det var å gjøre noe med det rommet før salg, ts, ikke sikkert du får noe særlig igjen for det. Anonymkode: 02d57...a82 det er stua så det er derfor jeg tenker det er viktig at det ser ok ut. tapeten er egentlig veggfornyer så den er ganske tykk går sikkert ann å bare fjerne der det buler ut og helsparklet alle veggene uten å fjerne hele tapeten igjen. også prøve kalk maling det hjelper hvis pussearbeidet ikke trenger være så nøyaktig. Da er det gjort på et par dager. Takk for tips;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå