Gå til innhold

noen som har klart å tvinge seg forelsket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok.. mann er interessert og det er ikke jeg. Har en annen i tankene som på ingen måte passer inn i livet mitt. Er ikke nyforelsket i han, for det er en stund siden kontakten, men det var en som jeg fikk følelser for. Så kommer han her som ikke har noen ting ved seg som vekker interesse hos meg. Han sender snap og melding hver dag... jeg tenker bare "tenk om det hadde vært han andre".

Noen kom med dette tipset til ei her en gang:
"prøv og tenk det samme om han som er interessert i deg, som du gjør om han du egentlig liker".. det går til slutt". Men gjør det egentlig det? For meg virker dette bare som og ta til takke med noen? Men er det det de fleste gjør til slutt? Når den biologiske klokka begynner og tikke, og man fremdeles ikke har funnet noen? 

Anonymkode: 26eff...484

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke biologisk klokke jeg 😁

Anonymkode: 7b5d7...720

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tvunget meg selv, men har opplevd at kjærligheten kom litt etter hvert. Var en jeg var god god venn med kjempe lenge, visste at han var interessert i meg. Med tiden utviklet det seg følelser fra min side også. Vi var sammen i 5 år.

Anonymkode: 715ae...256

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke biologisk klokke jeg 😁

Anonymkode: 7b5d7...720

Men svar på trådtittel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke tvunget meg selv, men har opplevd at kjærligheten kom litt etter hvert. Var en jeg var god god venn med kjempe lenge, visste at han var interessert i meg. Med tiden utviklet det seg følelser fra min side også. Vi var sammen i 5 år.

Dette opplevde jeg med en kompis også. Men jeg tok aldri steget og alt fadet ut igjen. Nå har jeg ikke fått tilbake følelser for han og han har dame...jeg liker en annen, som jeg også har ødelagt med.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke vekker noe i deg...? Ikke få barn med han.

Da ville jeg heller gått for donor om ønsker om barn er veldig stort, og du ikke har mange år igjen. Du kan jo uansett gjennomføre undersøkelse(r) som kartlegger om du har dårlig tid eller ikke med tanke på å få barn. 

Anonymkode: 3958d...0af

• Liker 1
Gjest Konditorfrue
Skrevet

Kan ikke tvinge fram følelser nei,er bare at du skulle ønske du likte han..

Skrevet

Jeg har jo inntrykk av at man får dette til i kulturer som praktiserer fornuftsekteskap?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mousj skrev:

Jeg har jo inntrykk av at man får dette til i kulturer som praktiserer fornuftsekteskap?

Hvilken kultur er dette? Hvorfor gjør ikke vi som dem? Kanskje det er bedre dersom Norge blir mer fattig, slik at vi må velge kjæreste ut fra fornuft, for da kan man tvinge seg forelsket?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken kultur er dette? Hvorfor gjør ikke vi som dem? Kanskje det er bedre dersom Norge blir mer fattig, slik at vi må velge kjæreste ut fra fornuft, for da kan man tvinge seg forelsket?

Det var da voldsomt...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mousj skrev:

Det var da voldsomt...

Det var ikke oppfølgningssvaret. 
Men velger vi noen som noen synes er feil her, så fortjener man konsekvensen av det, i følge sin familie og venner? Det må da være lettere å måtte velge etter fornuft? 

Gjest GiftMann38
Skrevet

Jeg tror problemet til mange er at de forventer at forelskelsen skal komme for fort. Man forveksler også kribling mellom beina med forelskelse.

Det var en annen tråd med en dame som hadde vært på 500 dates på 400 dager eller noe og lurte på hvor den store kjærligheten var. Jeg tror hun svarte på dette allerede i trådtittelen.

Selvsagt skal man ikke flytte sammen med noen man ikke liker, men jeg tror mange kunne hatt godt av å tilbringe mer tid sammen med potensielle partnere før de forkaster dem. Eller tilsvarende før man velger en partner.

Skrevet

Ikke noe problem å "lure" på seg en forelskelse. Ha sex, del intime tanker, følelser og opplevelser sammen.... 

Personlig mener jeg at det å få barn med noen du er forelsket i er det DUMMESTE en kan gjøre men...   "Forelskelsen" vil gi seg og gå over (muligens komme og gå), men om ikke "grunnlaget" var godt , så sitter du der med en forpliktelse for livet, og det med en person du ikke hadde annet til felles med enn at dere var "midlertidig beruset" i lag...:vetikke:

"To each hes own" www.eller.no

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Ikke noe problem å "lure" på seg en forelskelse. Ha sex, del intime tanker, følelser og opplevelser sammen.... 

Personlig mener jeg at det å få barn med noen du er forelsket i er det DUMMESTE en kan gjøre men...   "Forelskelsen" vil gi seg og gå over (muligens komme og gå), men om ikke "grunnlaget" var godt , så sitter du der med en forpliktelse for livet, og det med en person du ikke hadde annet til felles med enn at dere var "midlertidig beruset" i lag...:vetikke:

"To each hes own" www.eller.no

Du kommer altså ikke til og få barn med en kvinne du forelsker deg i , men heller gå for ei du ikke ser så mye spesielt ved?

Skrevet

Nei, har ikke klart å tvinge frem slike følelser. Jeg kan bli glad i noen, men kjenner jeg ikke attraksjon og kjærlige følelser ut over det er det bare slik. Blir heller ikke sammen med noen i håp om at de en gang kan komme. Sterkere følelser kan jo komme etterhvert, men en god base av attraksjon og interesse må være til stede for at de har mulighet til å utvikle seg.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette opplevde jeg med en kompis også. Men jeg tok aldri steget og alt fadet ut igjen. Nå har jeg ikke fått tilbake følelser for han og han har dame...jeg liker en annen, som jeg også har ødelagt med.

Relasjonproblemer?

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en fyr, kompis av samboer - valgte deg dame ut fra et vennskap. Han sier helt ærlig at han ikke har valgt henne etter utseende, hadde han fulgt sine ønsker der så hadde det blitt ei helt annen jente. 

Vel, så fikk de to barn sammen, hus, dyr, biler, lever livet. Men han tar seg turer bort i helgene ofte, kun for å få fri fra henne. Han har prøvd seg på ei venninne av meg, hun stoppet han. Han snakker mye dritt om dama si, men han blir. Han sa han ble sammen med henne før vennskap og for at ei jente som henne aldri ville vært utro mot en som han. Hyggelig fyr...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kommer altså ikke til og få barn med en kvinne du forelsker deg i , men heller gå for ei du ikke ser så mye spesielt ved?

Forhåpentligvis så får jeg aldri barn, men om jeg skulle ende opp med det, så håper jeg for guds skyld det ikke er med en forelskelse som "grunnmur". Jeg PERSONLIG mener at det er en vanvittig dårlig ide å få barn før forelskelsen har gitt seg, iaf.

Mulig det var dårlig formulert, men burde det være ganske greit  å "lese mellom linjene " og få med seg essensen (evt-. "logikken" i hva jeg prøvde å kommunisere) i innlegget du siterte. 

Om jeg sier -  Å få barn med BASE i en forelskelse, blir det lettere å forstå da?

VIKTIGE avgjørelser tatt i rus er veldig sjeldent noen god ide...

Å få barn med feil dame ligger forøvrig  på andreplass over ting jeg er livredd for. Tredjeplass er blind/lam....  Det bør vel si litt om hvor skeptisk jeg er til akkurat dette...

• Liker 1
Skrevet

Veldig dårlig råd; å tvinge fram en forelskelse. Stemmer det ikke så stemmer det ikke, men som gutta over her nevnte: kribling kan forveksles med forelskelse, altså seksuell rus.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en fyr, kompis av samboer - valgte deg dame ut fra et vennskap. Han sier helt ærlig at han ikke har valgt henne etter utseende, hadde han fulgt sine ønsker der så hadde det blitt ei helt annen jente. 

Vel, så fikk de to barn sammen, hus, dyr, biler, lever livet. Men han tar seg turer bort i helgene ofte, kun for å få fri fra henne. Han har prøvd seg på ei venninne av meg, hun stoppet han. Han snakker mye dritt om dama si, men han blir. Han sa han ble sammen med henne før vennskap og for at ei jente som henne aldri ville vært utro mot en som han. Hyggelig fyr...

For en idiot! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...