Gå til innhold

Bucket list

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skrev en bucket list når jeg var 16 år. Forrige uke krysset jeg av det siste gjenværende punktet på listen, og jeg trenger nå tips til nye ting jeg kan skrive på. 

Jeg fikk konstantert kreft når jeg var 16, og valgte derfor å skrive en buket list som det var realistisk at jeg skulle klare. 

Jeg er nå 22 år og frisk fra kreft, men sliter med senskader. Målet nå er å oppleve enda fler opplevelser, men trenger sårt tips til hva jeg kan oppleve, gjøre ol🤗

Anonymkode: 9ac7b...9c7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så bra du er frisk og så flink du har vært som har klart bucketlisten!  Blir så imponert over de som klarer å nå målene sine! 

Vanskelig å gi tips uten å vite hva du har interesser for og om senskadene dine setter noen begrensninger.

Hva hadde du på listen din?

Endret av godjenten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppleve nordlyset

oktoberfest i tyskland

karneval i rio

tommorwland 

jobbe frivillig en plass i Norge eller verden

dra på cruise 

Anonymkode: 2acbf...124

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, godjenten skrev:

Så bra du er frisk og så flink du har vært som har klart bucketlisten!  Blir så imponert over de som klarer å nå målene sine! 

Vanskelig å gi tips uten å vite hva du har interesser for og om senskadene dine setter noen begrensninger.

Hva hadde du på listen din?

Takk for svar😊

Noen av punktene på listen var: 

• Se nordlyset  

• Bade i Nilen 

• Sove under stjernehimmelen i 7 dager 

•Kaste en dartpil på et kart og reise dit

• Ta tatovering 

• Hoppe i strikk

• Hoppe i fallskjerm 

• Ta luftballong 

• Oppleve Lofoten

• Oppleve Egypt

• Kjøre helikopter 

• Arrangere supriseparty for en jeg er glad i

• Kjøpe hund (Må vite at jeg blir frisk!) 

Jeg er veldig glad i alt som strider mot sunn fornuft (fallskjerm, strikkhopp ol), reise og bruke penger på opplevelser 💛

Senskader jeg har er ikke noe som hindrer meg, det bare begrenser livet litt. Jeg er åpen for alle tips, og et av målene er å krysse Norge på bredden og om noen år på langs! Senskader jeg har er blant annet tretthet, konsentrasjonsvansker (spesielt når det kommer til skole), stiv nakke, ømme muskler og ledd. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bøtteliste? Hva er det?

Anonymkode: 25334...97b

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Bøtteliste? Hva er det?

Du får google eller lære deg engelsk. :)

Anonymkode: d4f02...29a

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får google eller lære deg engelsk. :)

Anonymkode: d4f02...29a

Bucket betyr jo bøtte

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2018 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Bøtteliste? Hva er det?

Har du hørt om google da? Jeg kan hjelpe deg litt... http://lmgtfy.com/?q=what+is+bucket+list

Til TS - du hadde utrolig mye "stort" på lista du allerede har vært gjennom, det er ganske imponerende. Jeg har ingen bøtteliste, og ikke har jeg noen flere forslag til deg heller.

Ville bare si gratulerer til at du har blitt frisk og en liten hyllest til at du har fått til så mye etterpå og i så ung alder som du er. :dagens-rose:

Anonymkode: 9a81e...aeb

• Liker 1
Skrevet
On 6/23/2018 at 11:21 PM, AnonymBruker said:

Jeg er veldig glad i alt som strider mot sunn fornuft (fallskjerm, strikkhopp ol), reise og bruke penger på opplevelser 💛

Har ikke reist eller opplevd så mye, men her er noe jeg kom på:

Rafting?

Lære snowboard, alpint, elvekayak, eller lignende?

Gå opp Galdhøpiggen?

AnonymBruker
Skrevet

så fint å høre at du har blitt frisk!! :yvonne::hoppendeglad:   imponerende at du greide nå målene på listen. Min beste veninne fikk en alvorlig form for kreft for noen år siden. Hun gikk igjennom livet sitt frem til hun fikk kreften og tenkte over hva hun kom til å angre på om hun døde. Hun er heldigvis frisk nå! men det inspirerte meg. Hva om jeg blir alvorlig syk eller ufør? Så jeg skal lage en bucketlist jeg og, enda mer inspirert av deg.

Hva med: ri på elefant, ta dykkersertifikatet og dykke i et eller annet eksotisk land (anbefales!), se kjempeskillpaddene på Galapagos, lære deg å danse salsa eller en annen dans, lære deg et nytt språk, se morild/ildfluer, svømme med delfiner, surfe, begynne å klatre, bo i et annet land en periode, nakenbade om natta under fullmånen, dra på musikkfestival i utlandet, hjelpe en totalt fremmed, jobbe med vanskeligstilte, reise alene til et land i flere uker (anbefales! det er skummelt men har aldri blitt kjent med så mange på så kort tid, og jeg er sjenert), synge karaoke! se Taj Mahal, reise til et land i hver verdensdel. Dra til en nasjonalpark. sitte bak på en motorsykkel. Holde en slange. dra til svalbard. kommer ikke på mer.

Anonymkode: a3ad5...444

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode og morsomme tips 🤗

Skrevet
  • Lære et nytt språk
  • Lage hver eneste oppskrift i en kokebok
  • Fullføre en hel fargeleggingsbok
  • Besøke de varme kildene på Island 
  • Roadtrip gjennom Europa (eller andre ruter, f.eks. gjennom statene i USA, gjennom Sør-Amerika, eller lignende) 
  • Dra på kinopremiere ved midnatt
  • Se et broadway-show
  • Tilbringe en natt i et trehus
  • Besøke St. peters pool på Malta. Får veldig adrenalin-rush av å hoppe fra klippene der. 
  • Skrive på "before I die"-veggen i New Orleans
  • Dra på safari
  • Delta frivillig i en dyreorganisasjon (f.eks. gå tur med hunder på FOD-gården o.l.) 
  • Disney-maraton

En liste med mindre og større ting å gjøre. Du finner også en hel haug til på pinterest :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...