Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør jeg gjøre?:( er uerfaren og ligger tynt an allerede...

Anonymkode: 48f77...bde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er det snakk om?

Anonymkode: c6ae7...124

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva bør jeg gjøre?:( er uerfaren og ligger tynt an allerede...

Anonymkode: 48f77...bde

Snakk med sjefen din. Antageligvis blir pengene tatt ut av systemet (om det er snakk om mye), så du ikke får feil på oppgjøret :)

Anonymkode: 624c1...b42

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva bør jeg gjøre?:( er uerfaren og ligger tynt an allerede...

Anonymkode: 48f77...bde

Hvis du ikke har kontaktopplysninger til kunden er det ikke så mye du kan gjøre - men hvis hun/Han kommer tilbake så gi ut pengene du ga for mye :)

hva mener du med at du ligger tynt an allerede? Det er faktisk arbeidsgiver sin risiko at medarbeidere gjør feil - så du skal ikke straffes eller trekkes i lønn pga dette.

Anonymkode: 4a09a...d00

AnonymBruker
Skrevet

Pust ut, og slapp av! Alle kan gjøre feil, det som betyr noe er hvordan du fikser det i ettertid. Snakk med sjefen din, snakk med kunden og ordn opp. Dette er nok ganske vanlig, og det er mulig bedriften har en prosedyre på det. 

Anonymkode: 92551...6c8

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er det snakk om?

Anonymkode: c6ae7...124

180,-...

Har gjort en del feil i min tid der, og sjefen blir oppgitt og jeg blir forbudt å gjøre de oppgavene..det er en ny, liten bedrift og rutinene er vel å ordne opp i ting ettersom de oppstår. Hadde det vært en mulighet å gi tilgodelapp eller rutiner for kreditering uten å gå via sjefen så hadde det vært noe, men når det må gåvia sjefen som skal vurdere hva som er best å gjøre, så blir det ekstra vsnskelig.

 

Anonymkode: 48f77...bde

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags jobb er det snakk om? Det skal vel være mulig i omtrent alle bransjer å søke opp betalingen, og finne info til kunden? 

Jeg jobbet som frisør tidligere og tok betalt 2500kr av en kunde i stedet for 250. Vi skravlet så mye og ingen av oss la merke til at jeg hadde tastet feil på terminalen. Da jeg oppdaget det på kvelden da oppgjøret skulle tas, måtte jeg gå inn på hver eneste transaksjon for den dagen på terminalutslriften. Da fikk jeg klokkeslett, og  utfra klokkeslett, gjennomgikk vi alle aktuelle kunder. Viste seg å være meg. Da ringte jeg og vi ordnet opp dagen etter. Hun tok det med et smil og hadde ikke selv oppdaget noe (enda) og ble glad bare for at vi sa i fra. Som om det ikke er en selvfølge når jeg tabbet meg ut. 

Anonymkode: 42d62...3d9

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig med sjefen.

Anonymkode: c43c9...2fb

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har kontaktopplysninger til kunden er det ikke så mye du kan gjøre - men hvis hun/Han kommer tilbake så gi ut pengene du ga for mye :)

hva mener du med at du ligger tynt an allerede? Det er faktisk arbeidsgiver sin risiko at medarbeidere gjør feil - så du skal ikke straffes eller trekkes i lønn pga dette.

Anonymkode: 4a09a...d00

Det er ikke slik at arbeidstakere kan gjøre feil etter feil uten at arbeidsgiver kan gi advarsler og eventuelt få arbeidstakeren oppsagt dersom det ikke er vist tegn til bedring. 

Anonymkode: a1960...f56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...