Gå til innhold

Hvorfor lagres alt man skriver?

Mirabella

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ikke helt sikker på om jeg er på rett sted nå for å ta opp dette, men.. Jeg lurte på hvorfor alt man skriver under brukernavn blir lagret?

mvh Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Lagret hvor mener du? På maskinen eller her inne på KG?

Hvis du mener på maskinen kan du slette dette ved å klikke på Verktøy->Alternativer for internett og klikke på slett historikk. (Jeg har det på engelsk på min maskin, så jeg det står kanskje ikke akkurat det. På engelsk: Tools->Internet options->Clear history.)

Kali

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha - jeg måtte bare le litt..og tegna har jeg ennå ikke lært meg....hakke tid..

:-)

Her hadde jeg jammen vært for lite nøyaktig igjen, jeg mente selvsagt her på KG!

mvh Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er rart spørsmål du kommer med! Dette er et diskusjonsforum, hvis innleggene ikke skulle lagres kunne man jo ikke diskutere... icon_rolleyes.gif

Hvis du ønsker å slette innlegg du har skrevet kan du slette det ved å klikke på 'Edit'-knappen.

¤CEL¤1212[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-03-07 09:14 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med hvorvidt det går an å diskutere eller ei.

Du kan søke på en persons brukernavn her på KG, og da får du opp alt denne personen har skrevet her på KG.

Jeg lurte bare på hvorfor man lagrer innlegg på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De lagres nok ikke pr brukernavn. Jeg regner med at hvert innlegg lagres med sin egen id. I tillegg lagres brukernavn, eller en brukerid, emnet (tittelen) på innlegget og selve innlegget.

Søkefunksjonen går ut på å søke gjennom alle innleggene i databasen basert på en søkestreng, som er enten er brukernavn eller et ord. Hvis du fyller ut et brukernavn i "Forfatter"-feltet på søkesiden, vil søkefunskjonen bare gå gjennom forfatter-feltet i databasen. Hvis du fyller ut et eller flere ord i "Søkeord"-feltet, går det gjennom emne og / eller innlegg.

Catzy12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella,

Alle innlegg som finnes i vårt diskusjonsforum lagres på serveren vår, ellers vil man jo ikke kunne finne frem til de forskjellige innleggene.

Du kan søke etter innlegg av en bruker, eller etter bestemte ord som ett innlegg skal inneholde. Tenk på all informasjonen som for eksempel finnes om bryllupsplanlegging her inne. I det gamle forumet vårt var det rundt 30 000 innlegg om dette. Er det noe man lurer på kan man enkelt og greit søke og få mange gode svar fra brukere som har svart på de samme tingene tidligere.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da får jeg nok bli litt mere konsekvent når jeg skriver......

mvh Mirabella(kamelonen):-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...