Gå til innhold

Når bestemmer man at det er nok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en pus som er snart 16 år gammel. Hun er nok senil for hun har skiftet personlighet de siste årene, begynner gjerne å hyle midt på natten fordi hun ikke vet hvor vi er. I det siste har hun også begynt å skrike når hun er ute i hagen og vi må ut og lokke på henne for å få henne inn. Hun sover mye og har gått fra litt overvektig til litt tynn.

De siste par ukene har jeg merker urinflekker der hun sover og tror hun har blitt inkontinent. Det er ikke som at hun markerer, for hun skraper ikke og det skjer mens hun ligger. 

Bør vi dra til dyrlege og høre om det går an å gjøre noe med denne inkontinensen? Eller er det greit å tenke at dette oppå alt det andre kanskje betyr at katten skal få slippe mer? 

Anonymkode: 1a8a2...190

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åh, det er vanskelig. Snakk med dyrlege. De vil ikke avlive, om katten ikke er syk nok. Rådfør deg med de. 

Anonymkode: a2488...35a

Skrevet

Min erfaring er at når eier selv begynner å tenke at nok er nok så er det som regel det...

Og angående veterinærer så finnes det også de som tenker på bunnlinja, og mer enn gjerne setter igang dyre behandlinger selv om det ikke nødvendigvis er til det beste for dyret. Dessverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den tankegangen om at når dyr ikke får utfolde seg som det dyret de er skapt som lengre, så burde de få slippe. Det virker ikke som at katten din har det bra når hun er senil og engstelig, og i tillegg inkontinent. Katten kommer ikke til å bli bedre, heller gradvis verre og verre. Bedre å avlive før katten er blitt kjempeskrall og har det veldig fælt, tenker jeg i allefall. 

Anonymkode: ee373...8c2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...