Gå til innhold

Noen spørsmål rundt "niceguy" og "badboy" stereotypien..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere komme med beskrivelser av hva som kjennetegner disse? Og hvor ofte føler du at mennene du faller for tilhører en viss kategori? Er det en viss sannhet i at kvinner vil ha de mennene som "badguys"? Er det at du blir forelsket i en mann, tegn på at han er badboy? For det er umulig å bli interessert i en niceguy sant?
Deres typiske beskrivelse av niceguy er ingen/lav utd, dårlig utseende, lite sosialt nettverk, forsiktige, betaler med kontanter, ikke draget, forsitkige i væremåte.
Badguy: masse penger, fete biler, bra utseende men det trenger visst ikke og være et must, frempå, bra sosialt nettverk, maskulin stemme. Slemme? voldelige?? utro?? 

Har vel 2 menn i livet som har vært interessert i meg som kanskje går under beskrivelsen "nice guy". Er de niceguys?:

Ikke utseendet veldig med seg, tynt hår, mage, liker og drikke om helgene, tjener godt, har fagskole/videregående utdannelse. 
Interessert i motoriserte ting, og det er den største interessen som de alltid får inn i samtalen. Forsiktige i stemmen (altså, ikke en veldig maskulin stemme 😂) Han ene var veldig lite energisk og følte på en del sosiale problemer. Han hadde venner, men følte på at de andre fant seg kjærester og ikke han. Nå har han dame da. Han andre klager ikke over det sosiale, han har venner og er singel.

En annen god venn av meg er også i arbeid, videregående utd. Fint utseende, ting på stell, fast inntekt, pågangsmot..men har forfalt noe fryktelig pga all festingen/alkoholen og usunne kosthold. Hadde ei dame som var utro og han var knekt lenge etterpå. 
Morsom blandt folk, singel. Kan ikke se han for meg som utro. Engasjerer seg i andre.

Men badguy er vanskeligere og besktive synes jeg.
Er man badguy hvis man: har bachelor/ingen utdannelse, men jobb? Ikke helt vet hva han vil i fremtiden, men har masse planer. Tror på seg selv. Bra sosialt nettverk. Engasjerer seg i andre. Maskulin stemme. Karismatisk. Alltid blid og hyggelig. Drikker ikke. Slank kropp.

Eller, har god inntekt, fet bil, rykte på seg for å være player, driter i hva andre mener, kan være spydig mot damer og menn, bra utseende, eier fint hus fra ung alder?

Anonymkode: 6df01...0bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fins ingen fasit. Jeg har hatt tre kjærester. Helt like i væremåte blant folk - selvsikre, morsomme, god jobb, passe god utdanning, god arbeidsmoral, alt på stell og stiller alltid på ting om det trengs hjelp med noe. Alle har sett på de som verdens snilleste og flotteste personer. Veldig veldig pene og kjekke alle tre.

Men bak "scenen" og i forhold har de to første ikke vært i nærheten av det som de viser for folk. Bare jeg som har sett.

Han ene var sykelig sjalu og kronisk utro. Klarte aldri slå seg til ro, stakk da jeg ble gravid.

Han andre festet mye, var fryktelig umoden og hadde dårlig humor, brydde seg ikke om å stelle seg. Han var også utro.

Han tredje er så omsorgsfull og fantastisk og setter ALLTID alle fremfor seg selv. Den dagen han er utro må være den dagen helvete fryser over 🙈 Han er tvers igjennom god.

Så det fins ingen fasit her.

Anonymkode: d7b70...3bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...