Gå til innhold

Hvorfor må ALT være grått i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nesten uansett hvor du befinner deg, så ser du grått og atter grått! Bilene er grå, interiøret er grått, husene er grå osv. Hva er det med denne sørgelige fargen som gjør den så populær? Det ser ikke ut som om trenden skal gå over med det første heller. Beboere i borettslag blir påtvunget denne nitriste fargen på husene sine, og blir overkjørt av styrer som ikke evner å tenke litt utenfor boksen. Les om det her: https://www.nrk.no/trondelag/fra-fargerikt-til-gratt-i-granlund-borettslag-i-trondheim_-fargekrangelen-splitter-beboerne-1.14094913  

Hva er greia?

Anonymkode: 74927...77c

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten uansett hvor du befinner deg, så ser du grått og atter grått! Bilene er grå, interiøret er grått, husene er grå osv. Hva er det med denne sørgelige fargen som gjør den så populær? Anonymkode: 74927...77c

Folk er så veldig redde for å ikke være trendy. De tenker ikke på at alle varianter av grått har vart en god stund nå og om kort tid er det en ny farge som alle  ha. Ingen i hele verden ville ha valgt dette som en oppmuntrende gladfarge hvis det ikke hadde vært for fantasiløse trendsettere. Nope. Grått er fint for å skjule støv, men er ellers ingen oppmuntrende farge - våg å tenke selv! :) 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Tja, mitt hus er lilla, min bl er lilla. Min stue er kobber/oransje osv. Og må si jeg synes slike rekkehus i forskjellige knalle farger er å bli glad av. Så de burde vel heller gå for fargertoner som passer sammen, være det seg rosa, lilla, gult eller grått. Vårt hus skiller seg faktisk ikke mye ut da det er i en dus tone.

Anonymkode: c8267...a15

• Liker 12
Skrevet

Det har jeg lurt på også. Siden 2000 har alt gradvis blitt sånn ja. 

Kjedelige hus og biler og i stor grad klær også. 

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Det blir mer og mer nitrist. Se på boligannonser - innvendig ser så og si alle hus klin like ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Grå er den aller, aller mest triste fargen jeg kan tenke meg. Jeg tror jeg leste det i den artikkelen du linket til, TS, at her i Norge har vi så mye grått vær... Så hvorfor skal vi også male husene våre grå?!

Jeg synes grå kan være kjempefint som en detalj-farge. Kanskje grå puter og et grått pledd i en lys sofa, med kremgule vegger og fargerike bilder på veggen. Men helgrått? Alle husene? Uff. :klaske:

Anonymkode: 06663...ee6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Grått er en veldig trygg farge, man slipper å skille seg ut og slipper og tenke over om fargene passer sammen. I tillegg er slike som styler rom for å ta interiørbilder glad i grått, for da kan de velge gjenstander ut i fra hvem som betaler uten å tenke på om det passer til veggene.

Jeg bor rett ved et borettslag med rekkehus som nylig gikk gjennom samme forgråing som det i artikkelen, og synes det er helt grusomt. Noen av husene ligger rett ved en stor vei, og det som før var fargerike klatter som lyste opp langs den grå vegen er nå blitt en grå vegg.

Et annet borettslag med blokker gikk gjennom en motsatt prosess, der de byttet ut fasadene og fikk masse farger. Det ble mye bedre, og gikk fra sovjetstil til hyggelig. Likevel vet jeg at enkelte har ment at det er helt gyselig🙄

Anonymkode: 113ac...aa6

• Liker 7
Skrevet

Bilene er vel sølvfarget fordi skitt ikke viser på dem. Da slipper de å vaske bilen så ofte og en sparer endel ekstra kroner på dette

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser bare deprimerende ut. Jotuns nye skala har gråtoner, dueblå og støvgrønn hvor de to siste liksom skal være spreke. De er deppa farger også, ok i soverom ikke ellers. De har noe støv rosa somer litt bedre.

Jeg tror også det er mange damer "som bare eeelsker interiør" som ikke har egen smak eller meninger, de poserer. 

Anonymkode: 32526...54e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, chisandra skrev:

Det blir mer og mer nitrist. Se på boligannonser - innvendig ser så og si alle hus klin like ut. 

Ja! Det har jeg også merket meg. Leiligheter og hus er jo klin like innvendig nå for tiden. Og like upersonlige. Det jeg lurer på, er hvordan folk klarer å trives i så sterile og triste omgivelser? Gjenspeiler gråfargene noe i befolkningen, tro? Stress/depresjon? Jeg vet ikke. Men jeg forstår uansett ikke hvorfor det er så vanvittig mange som sverger til grått!! For en saueflokk!

TS

• Liker 8
Skrevet

Jeg liker grå vegger, både inne og ute. Det virker beroligende på meg. Derfor velger jeg grått. At det er in, har null og niks å si.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grå er den aller, aller mest triste fargen jeg kan tenke meg. Jeg tror jeg leste det i den artikkelen du linket til, TS, at her i Norge har vi så mye grått vær... Så hvorfor skal vi også male husene våre grå?!

Jeg synes grå kan være kjempefint som en detalj-farge. Kanskje grå puter og et grått pledd i en lys sofa, med kremgule vegger og fargerike bilder på veggen. Men helgrått? Alle husene? Uff. :klaske:

Anonymkode: 06663...ee6

Jeg har en litt mørk grå farge på veggene i stue og gang, men til gjengjeld har jeg mye farger på møbler, gulvteppe og gardiner. Har også en del kunst på veggene som kommer bedre til sin rett med en mørk bakgrunn. Tror ikke noen ville tenke på stuen min som grå og trist nei :)  Utvendig synes jeg hus skulle hatt litt sprekere farger, det er sååå koselig å komme til nabolag der det er masse forskjellige farger.

Anonymkode: daf8e...542

• Liker 4
Gjest Belle âme
Skrevet

Eg synast grått er så utruleg vakkert og fint, og ville så gjerne ha et grått stort hus med meir farger inni, men nei då....Når eg ville ha grått hus så skulle ALLE få grått hus. Og no er det berre deprimerende😰

AnonymBruker
Skrevet

De kunne jo ha malt husene i ulike gladfarger med en farge som fellesnevner?

Men grått er sikkert mye billigere enn andre farger og for tiden. I tillegg synes møkk mindre.

Anonymkode: b1f8a...ecf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koseligste husfarger er gult med hvite karmer, rød med hvite karmer eller hvitt. 

Anonymkode: bbbd5...b1d

• Liker 4
Skrevet

Forsi du må ferdes på andre plasser enn meg. Har ikke sett noe til dette.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kan ikke fordra gule hus. Hvite hus synes jeg er kjedelig.

Den rette gråfargen kan være utrolig fint, men jeg synes ikke et borettslagsstyre har noe med å vedta fargevalg på rekkehus. Og uansett kunne man vedtatt en fargeskala der flere farger inngikk. Grått går sammen med f.eks. rødt på en helt utmerket måte.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser bare deprimerende ut. Jotuns nye skala har gråtoner, dueblå og støvgrønn hvor de to siste liksom skal være spreke. De er deppa farger også, ok i soverom ikke ellers. De har noe støv rosa somer litt bedre.

Jeg tror også det er mange damer "som bare eeelsker interiør" som ikke har egen smak eller meninger, de poserer. 

Anonymkode: 32526...54e

Slik tror jeg det er også. De fremstår som selvoppnevnte eksperter på interiør, men har i virkeligheten hverken peilig eller fantasi.

Jeg er så lei av den grå og sterile trenden, at jeg nesten føler trang til å starte en folkeaksjon mot grått. 😉 Det er på tide å finne frem hele fargepaletten igjen, og la gråfargene få dø ut.

TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg kan ikke fordra gule hus. Hvite hus synes jeg er kjedelig.

Den rette gråfargen kan være utrolig fint, men jeg synes ikke et borettslagsstyre har noe med å vedta fargevalg på rekkehus. Og uansett kunne man vedtatt en fargeskala der flere farger inngikk. Grått går sammen med f.eks. rødt på en helt utmerket måte.

Grått kan være fint i små porsjoner, men når hele Norge er i ferd med å bli grått, da er det noe som har gått galt. TS

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Noe av det verste jeg har sett, var da en venninne og mannen kjøpte seg hytte. Hytta ligger i skjærgården med flott havutsikt, og trengte litt oppussing. De pusset opp, og har delt hele oppussingen med før-og-etter bilder på Facebook. 

Hytta ble grå utvendig. Grå stue med grå møbler, grått kjøkken, grått bad og 2 grå soverom. Det ser bare nitrist ut. Hele hyttesjarmen er fullstendig forsvunnet. 

Anonymkode: fb19e...b84

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...