AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Jeg jobber et sted hvor jeg jobber tett med oppfølging av barn. Jeg er nyutdannet, og visste jo så klart at dette kom til å skje før eller siden. Jeg syntes saken er utrolig vanskelig, ettersom foreldrene er utrolig lei seg og prøver veldig hardt. De er oppriktig gode mennesker, de bare har ingen forutsetning for å yte god omsorg for barnet. Barnevernet er inne i bildet, og det er prat om omsorgsovertakelse. Jeg har så vondt i hjertet mitt hver gang jeg er på jobb og ser dette. Foreldrene prøver så hardt, og de prater med meg om hvor redde de er for å miste barnet. Jeg føler meg nesten slem når jeg dokumenterer hvordan de er med barnet, fordi jeg ser jo de prøver - de bare får det ikke til. I tillegg tenker jeg ofte når jeg ser på barnet at h*n er så liten nå, og lurer på hvordan livet hens kommer til å bli, tanken på at hen mest sanssynlig aldri kommer til å flytte hjem med sine foreldre. Jeg har forsøkt å prate med både leder og kolleger om at jeg syntes dette er vanskelig, men de sier bare at "sånn er det" og at man blir vant til det. Men jeg merker jeg sliter på jobb, og tenker mye på dette på fritiden. Hvordan takler dere andre slike ting? (Jeg er i og for seg enig i at barnet ikke bør reise hjem med foreldrene pga deres manglende omsorgsevne, og har tillit til at barnevernet gjør jobben sin korrekt. Dokumenterer så klart alt nøytralt, også de negative tingene foreldrene gjør) Anonymkode: db646...abb 1