AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Jeg er ikke erfaren med å kjøpe sånt fra utlandet og trodde det skulle være tollfritt. Jeg bestilte RapidBrow og en sjampo fra loofantastic og måtte betale over 300,- ekstra for å få hentet ut pakken. Total pris var ca 450,- , så det ble jo mye dyrere enn + 25% som jeg forventet fordi jeg gikk over 350-kronersgrensa. Hva skjedde her og hvordan kan jeg komme billigere unna neste gang??? Er det forresten noen som vet om det er mulig å få tak i RapidBrow i Norge? Han har søkt og lett men det finner ikke noe sted. Anonymkode: 1dbcf...311
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Det er valutakursen på innførselatidspunktet som gjelder så slrg for at du har 10-20 kr å gå på når du handler. Bruk valutakursen hos tolldirektoratet. Dette gjeldet inkl. porto Anonymkode: a6b80...d93
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 Det som skjedde var at du gikk over grensen og dermed må betale, slik som tollreglene sier. For å komme deg billigere unna neste gang må du bestille under grensa. Stort enklere er det faktisk ikke. Så lenge du bestiller produkter som er dyrere enn 350,- inkludert frakt, så må du betale, med mindre det er varer som er unntatt toll/mva. Lar du fraktselskapet utføre fortollingen for deg krever dem vanligvis gebyr for jobben i tillegg, f.eks tar posten over 150kr for å fortolle varer. Anonymkode: 9af44...916 1
applestories Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 (endret) Sjekk på toll.no om det er toll på varene. Shampo har ikke toll. Tok du med frakten når du regnet ut hva du skulle betale i mva? For en pakke uten toll, regner toll.no slik: Pakke inkl. frakt: 450 kr MVA 25%: 112,50 kr Fortolling: 158 kr Totalt: 720,50 kr Viktig å huske på: det er ikke hva du betaler som er viktig, men hvor mye den valutaen og beløpet er verdt i norske kroner når den kommer inn til fortolling. Endret 23. juni 2018 av applestories
applestories Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 (endret) Jeg gikk på en lignede smell for noen år siden. Jeg holdt meg 30-35 kr under grensa. Men så ble det streik og pakken brukte 3 uker lenger før den ble fortollet. På den tiden hadde norske kroner steget, og dollar eller pund rast. Jeg havnet fire kroner over grensa og var rimelig misfornøyd (var en parfyme jeg kjøpte som ikke finnes i Norge. hjalp ikke på humøret at den enten var blitt dårlig eller var en dårlig, illeluktende kopi) Endret 23. juni 2018 av applestories
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå