Gå til innhold

Handle kosmetikk og hudpleieproduktet på nett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke erfaren med å kjøpe sånt fra utlandet og trodde det skulle være tollfritt. Jeg bestilte RapidBrow og en sjampo fra loofantastic og måtte betale over 300,- ekstra for å få hentet ut pakken. Total pris var ca 450,- , så det ble jo mye dyrere enn + 25% som jeg forventet fordi jeg gikk over 350-kronersgrensa. Hva skjedde her og hvordan kan jeg komme billigere unna neste gang??? 

Er det forresten noen som vet om det er mulig å få tak i RapidBrow i Norge? Han har søkt og lett men det finner ikke noe sted.

Anonymkode: 1dbcf...311

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er valutakursen på innførselatidspunktet som gjelder så slrg for at du har 10-20 kr å gå på når du handler. Bruk valutakursen hos tolldirektoratet. Dette gjeldet inkl. porto

Anonymkode: a6b80...d93

AnonymBruker
Skrevet

Det som skjedde var at du gikk over grensen og dermed må betale, slik som tollreglene sier. 
For å komme deg billigere unna neste gang må du bestille under grensa. Stort enklere er det faktisk ikke. 
Så lenge du bestiller produkter som er dyrere enn 350,- inkludert frakt, så må du betale, med mindre det er varer som er unntatt toll/mva. 
Lar du fraktselskapet utføre fortollingen for deg krever dem vanligvis gebyr for jobben i tillegg, f.eks tar posten over 150kr for å fortolle varer. 

Anonymkode: 9af44...916

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sjekk på toll.no om det er toll på varene. Shampo har ikke toll.

Tok du med frakten når du regnet ut hva du skulle betale i mva?

For en pakke uten toll, regner toll.no slik:

Pakke inkl. frakt: 450 kr

MVA 25%: 112,50 kr

Fortolling: 158 kr

Totalt: 720,50 kr

Viktig å huske på: det er ikke hva du betaler som er viktig, men hvor mye den valutaen og beløpet er verdt i norske kroner når den kommer inn til fortolling.

Endret av applestories
Skrevet (endret)

Jeg gikk på en lignede smell for noen år siden. Jeg holdt meg 30-35 kr under grensa. Men så ble det streik og pakken brukte 3 uker lenger før den ble fortollet. På den tiden hadde norske kroner steget, og dollar eller pund rast. Jeg havnet fire kroner over grensa og var rimelig misfornøyd :P

(var en parfyme jeg kjøpte som ikke finnes i Norge. hjalp ikke på humøret at den enten var blitt dårlig eller var en dårlig, illeluktende kopi)

Endret av applestories

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...