AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Jeg leser om mange voksne kvinner som ødelegger kostbare stuebord ved å søle neglelakk, neglelim, neglelakkfjerner og andre ting på bordene. Er det ikke vanlig nå til dags å ha et arbeidsbord (som tåler litt søl og ødeleggelser) som man bruker til slike ting? Fikk dere gjøre slikt hjemme på foreldrenes kostbare bord også? Har man ikke lært å ta vare på ting og passe på og beskytte bord? Anonymkode: 8575b...2fe 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Kunne aldri falt meg inn å kjøpe kostbare møbler til daglig bruk. Man skal da kunne leve i egen stue. Anonymkode: 4bcf3...28e 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kunne aldri falt meg inn å kjøpe kostbare møbler til daglig bruk. Man skal da kunne leve i egen stue. Anonymkode: 4bcf3...28e Ok. Betyr det at du har et billig stuebord, og driver du med neglelakkfjerner neglelakk o.l. på det bordet? Hva gjør du hvis du lager en stygg flekk med neglelakkfjerner el.l. på det billige bordet? Kaster det? Anonymkode: 8575b...2fe
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 Voksduk på spisebordet dersom jeg gjør ting der eller sånn "koppring" på stuebordet Som regel tar jeg neglelakken på badet da Anonymkode: de9e6...84a 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Voksduk på spisebordet dersom jeg gjør ting der eller sånn "koppring" på stuebordet Som regel tar jeg neglelakken på badet da Anonymkode: de9e6...84a Smart Anonymkode: 8575b...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 Foreldrene mine hadde billige bord og tegnet/malet vi utenfor gjorde det ingenting. Sånn er det med barnebarna nå også. Jeg har det sånn hjemme å. Et hus er for å leves i. Jeg kjøper ikke dyre møbler for ser ikke poenget i det. Blir bordet for ille så pusser vi det ned og lakker på nytt. Neglelakk har jeg fått på bordet å, til min manns frustrasjon 😅 Anonymkode: 64ae2...663 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 Gidder ikke bruke tusenvis av kroner på et stuebord. Å aldri om jeg bruker dyrebar plass i det lille huset vårt på et «arbeidsbord», nei det er ikke vanlig som du kanskje tror. Ikke søler jeg heller, skal jeg holde på med noe som kan søle så går det faktisk an å legge en pose eller noe på bordet. Har heller ikke inntrykk av at de fleste søler rundt seg med neglelakk og neglelakkfjerner og ødelegger bord som du gir uttrykk for, det er ikke vanlig hos de jeg kjenner hvertfall. Anonymkode: 75eea...3bf 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Betyr det at du har et billig stuebord, og driver du med neglelakkfjerner neglelakk o.l. på det bordet? Hva gjør du hvis du lager en stygg flekk med neglelakkfjerner el.l. på det billige bordet? Kaster det? Anonymkode: 8575b...2fe lar den være der. Hadde ikke vært en krise akkurat. Bruker ikke eglelakk, men har da et 100 år gammelt spistuebord i heltre, du ser godt det er brukt mye, men det er faktisk skjarmen. Anonymkode: 4bcf3...28e 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene mine hadde billige bord og tegnet/malet vi utenfor gjorde det ingenting. Sånn er det med barnebarna nå også. Jeg har det sånn hjemme å. Et hus er for å leves i. Jeg kjøper ikke dyre møbler for ser ikke poenget i det. Blir bordet for ille så pusser vi det ned og lakker på nytt. Neglelakk har jeg fått på bordet å, til min manns frustrasjon 😅 Anonymkode: 64ae2...663 Samme her! Barnet mitt sitter ved bordet og tegner, maler og limer. Både stuebord og kjøkkenbord. Det går alltid av igjen med varmt vann og klut. Av og til må jeg bruke ¨såpe. Stuebordet er av tre, så den kan slipes ned etter en tid uansett. Synes det er merkelig at enkelte ikke klarer å gjøre rent bordene sine etter neglelakk søl og diverse. Det er da ikke vanskelig. Veldig mye "Bruk og kast" i samfunnet. Jeg bryr meg ikke om prisen på stuebord og kjøkkenbord. Bordene jeg har og trenger er funksjonelle og perfekt for oss. Jeg kunne aldri hatt et bord som man kan så vidt ha et glass på før det blir merker som ikke går av...bortkasta penger.. Anonymkode: 30649...66f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #11 Skrevet 23. juni 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har heller ikke inntrykk av at de fleste søler rundt seg med neglelakk og neglelakkfjerner og ødelegger bord som du gir uttrykk for, Nei, men det har i hvert fall vært mange tråder på KG om det. Anonymkode: 8575b...2fe
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #12 Skrevet 23. juni 2018 Jeg legger avis under, eller voksduk, alt etter hva aktiviteten er Anonymkode: e6d55...f0a 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #13 Skrevet 24. juni 2018 altså, mine to flotte små barn er grunn til at jeg ikke engang ville vurdert å kjøpe dyrt stuebord - vi har et fra ikea, og sofaen har trekk som kan tas av og vaskes. Og det er det vært behov for, ganske gjevnlig faktisk. de har for øvrig sitt eget tegnebordet som også står i stua, og som det også er ikke nøye med. Alikevel. 1-3 åringer er ikke så lett å forklare om design og dyre møbler og sånn. 😜 Anonymkode: b0c88...2c0
Gjest Kritt Skrevet 24. juni 2018 #14 Skrevet 24. juni 2018 På 23.6.2018 den 16.31, AnonymBruker skrev: Jeg leser om mange voksne kvinner som ødelegger kostbare stuebord ved å søle neglelakk, neglelim, neglelakkfjerner og andre ting på bordene. Er det ikke vanlig nå til dags å ha et arbeidsbord (som tåler litt søl og ødeleggelser) som man bruker til slike ting? Fikk dere gjøre slikt hjemme på foreldrenes kostbare bord også? Har man ikke lært å ta vare på ting og passe på og beskytte bord? Anonymkode: 8575b...2fe Jeg søler ikke når jeg påfører neglelakk, men for sikkerhets skyld har jeg bestandig en avis eller et magasin under, dvs. på bordet/gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå