AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Hei! Jeg og mannen har sett oss ut disse to vognene, men sliter med å bestemme oss. Kriterier: - forholdsvis lett, må kunne bæres opp i 2.etg - vendbar sittedel - må funke på snø, vi bor i Nord-Norge - må passe en høy mann - lang bag (på butikken sa de at alle bager har ca like lang bag?) - mulig å vende hjulene og sette de fast noen som har erfaring med en av disse vognene og kan hjelpe? Liker godt den lange kalesjen til bugaboo, men samtidig er tanken om «vinterdekkene» til emmaljunga fristende. Anonymkode: 2f99a...5dc
Minlillelykke Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Ett kjapt google søk sa at bagen til nxt er liten. Vi har mondial selv, men hadde tilsvarende bag som nxt er til eldste. Den er trang! Måtte bytte til sportsdel ved 3 måneder og fikk ikke dunpose oppi. Bugaboo kan jeg veldig lite om, annet enn at jeg synes de er stive
Anonym-moped Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 Spurte i butikk å bagen på disse skal være like store. Kan det være at du har et unormalt kraftig barn minlillelykke?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 Emmaljunga sine funker dårlig om nan er høy. Vi prøvde mer eller mindre alle, men med 196 høy mann ble alle for lave. Bygabooen har vel teleskophåndtak, om jeg husker rett? Anonymkode: cb405...38e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 Har Emmaljunga NXT90. Bare brukt på sommeren så langt, men vi er veldig fornøyde. En venninne har Bugaboo og kommer til å selge den etter sommeren da den er umulig på grus og skogsti grunnet veldig små hjul. Vi har ikke hatt noe problemer med NXT90 på noe sommerlig underlag. Baggen til NXT90 ser liten ut, men innvendig mål er ikke veldig mye mindre enn andre vogner. Jeg kan ikke se at størrelsen blir noe problem før bytte til sportsdel. Bugaboo er også mye lavere enn Emmaljunga, altså baggen er lavere. Eneste er kanskje at Bugaboo er lettere. Understellet på NXT90 er litt tungt (rundt 9 kg). Bugaboo er vel laget i Nederland og Emmaljunga i Sverige. Jeg tenker derfor at Emmaljunga passer bedre til nordisk forhold, men Bugaboo er nok bedre i by og steder med lite vinter. Anonymkode: e0892...3d3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 Vi har emmaljunga nxt90 outdoor og er veldig fornøyd. Bagen er helt fin, synes ikke den er for trang og vi får fint vognpose i den. Har et hel gjennomsnittlig stort barn. Den er lett, veldig enkel å legge sammen og tar liten plass i bilen. Hjulene er vendbare og hjulene foran kan låses, genialt når man går i ulendt terreng! Den har også vendbar sittedel. Den passer høydemessig både for meg på 160 og mannen min på 190 da håndtaket kan reguleres. Anonymkode: 02bf6...83f
Anonym-moped Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har Emmaljunga NXT90. Bare brukt på sommeren så langt, men vi er veldig fornøyde. En venninne har Bugaboo og kommer til å selge den etter sommeren da den er umulig på grus og skogsti grunnet veldig små hjul. Vi har ikke hatt noe problemer med NXT90 på noe sommerlig underlag. Baggen til NXT90 ser liten ut, men innvendig mål er ikke veldig mye mindre enn andre vogner. Jeg kan ikke se at størrelsen blir noe problem før bytte til sportsdel. Bugaboo er også mye lavere enn Emmaljunga, altså baggen er lavere. Eneste er kanskje at Bugaboo er lettere. Understellet på NXT90 er litt tungt (rundt 9 kg). Bugaboo er vel laget i Nederland og Emmaljunga i Sverige. Jeg tenker derfor at Emmaljunga passer bedre til nordisk forhold, men Bugaboo er nok bedre i by og steder med lite vinter. Anonymkode: e0892...3d3 Har selv bugaboo og at den er umulig på grus er jeg helt uenig i. Da mistenker jeg at det enten er et noe hjulbeint ganglag på venninen din som er problemet, eller at hun er veldig lav. Enkelte av mine venninner som er korte og stutte har slitt noe med å trille vognen i terreng. Små hjul er neppe noe problem i nordnorge, da snø og is vil feste seg, og få hjulene til å oppleves større enn de faktisk er. Endret 23. juni 2018 av Anonym-moped
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 Bugaboo generelt og Bugaboo fox er ikke nødvendigvis samme vogn, som det virker som noen mener over her. Vet det Har vært litt utfordringer med buffalo feks. Foxen har veldig god demping og fungerer helt fint på grus og sånn spør du meg... Anonymkode: f5deb...418 2
Pølsevann Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Emmaljunga sine funker dårlig om nan er høy. Vi prøvde mer eller mindre alle, men med 196 høy mann ble alle for lave. Bygabooen har vel teleskophåndtak, om jeg husker rett? Anonymkode: cb405...38e Det er teleskophåndtak på nxt90
Minlillelykke Skrevet 23. juni 2018 #10 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, Anonym-moped skrev: Spurte i butikk å bagen på disse skal være like store. Kan det være at du har et unormalt kraftig barn minlillelykke? Min mondial bag måler 79 cm i innermål, så nei de er ikke like. Jeg hadde også begge bagene her til sammenligning. Det er nok butikkansatte som ikke har så god peiling her. Bugaboo går jo for å ha større bager enn emmaljunga. Mitt siste barn er forøvrig av den tynnere skalaen. Ville målt madrassene mot hverandre. Da ser du det godt
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #11 Skrevet 23. juni 2018 Bugaboo Fox! Fantastisk vogn Jeg er lav da - 158 cm. Anonymkode: 12307...79a
Surriball Skrevet 23. juni 2018 #12 Skrevet 23. juni 2018 Emmaljunga er fantastiske vintervogner, mtp. framkommelighet og at bagen er stor og veldig lun. Ulempen er at de er store og relativt tunge, i hvertfall sammenlignet med bugaboo. Det var aldri noe problem med lengde hos min lange mann (186), man kan stille inn høyden på håndtaket. Jeg tenker at det kommer an på hva som er viktigst for deg. Vekt eller framkommelighet. Emmaljunga kommer fram OVERALT og tåler vær og vind veldig godt. Bor du midt i en bakke så er det tungt å dytte opp vogna, og babyen blir jo bare tyngre med tida De er også store og upraktiske i bil, men det er ikke noe problem hvis du busser mest. For min del endte det med at jeg ikke gadd å drasse med vogna med bil og gikk over til bæresele når vi skulle ut og det ikke var viktig med vogn til soving eller transport av ting og tang. Den er også upraktisk å gå opp og ned etasjer med, blir mye humping opp og ned trappa, men det gjelder alle vogner. Og man kan lett klikke av bagen.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #13 Skrevet 23. juni 2018 1 hour ago, Surriball said: Emmaljunga er fantastiske vintervogner, mtp. framkommelighet og at bagen er stor og veldig lun. Ulempen er at de er store og relativt tunge, i hvertfall sammenlignet med bugaboo. Det var aldri noe problem med lengde hos min lange mann (186), man kan stille inn høyden på håndtaket. Jeg tenker at det kommer an på hva som er viktigst for deg. Vekt eller framkommelighet. Emmaljunga kommer fram OVERALT og tåler vær og vind veldig godt. Bor du midt i en bakke så er det tungt å dytte opp vogna, og babyen blir jo bare tyngre med tida De er også store og upraktiske i bil, men det er ikke noe problem hvis du busser mest. For min del endte det med at jeg ikke gadd å drasse med vogna med bil og gikk over til bæresele når vi skulle ut og det ikke var viktig med vogn til soving eller transport av ting og tang. Den er også upraktisk å gå opp og ned etasjer med, blir mye humping opp og ned trappa, men det gjelder alle vogner. Og man kan lett klikke av bagen. Men er ikke Emmaljunga nxt90 litt annerledes enn de fleste Emmaljunga da, den er jo ganske lett, blir ganske liten sammenlagt og er grei å ha med på buss? Jeg har bare sett på de i butikk, men syntes de Emmaljunga nxt90 som jeg så på så veldig fine ut. Vi får baby i oktober, så håper kanskje den kan passe. Vi trenger vogn som er litt lett og litt liten da vi bor i bakke, har en del trapper har lite bagasjerom og tar buss innimellom. Anonymkode: 04a7b...59e
Minlillelykke Skrevet 23. juni 2018 #14 Skrevet 23. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke Emmaljunga nxt90 litt annerledes enn de fleste Emmaljunga da, den er jo ganske lett, blir ganske liten sammenlagt og er grei å ha med på buss? Jeg har bare sett på de i butikk, men syntes de Emmaljunga nxt90 som jeg så på så veldig fine ut. Vi får baby i oktober, så håper kanskje den kan passe. Vi trenger vogn som er litt lett og litt liten da vi bor i bakke, har en del trapper har lite bagasjerom og tar buss innimellom. Anonymkode: 04a7b...59e Meld deg inn i barnevogngruppa på facebook. Der får du gode tilbakemeldinger på spørsmålet ditt 1
Ruthven Skrevet 23. juni 2018 #15 Skrevet 23. juni 2018 (endret) Bugaboo Fox med Runner-understell i tillegg. Da har du en lett og fin vogn til vanlig, og med Runner-understellet kommer du fram uansett snemengde. Jeg har ikke Fox, men hadde nok kjøpt den om den kom for ett år siden. Men har prøvd den og lest mye om den. Har Cybex Priam som er en super vogn, omtrent like store hjul som Fox, demping i understell mm. I vinter var det så mye snø at jeg kjøpte vinterhjul, og da gikk vogna fra lett og god å trille, til tung. Kjøpte etterhvert Bugaboo Runner, og til tross for at den er svær og har fast hjul så er den mye enklere å svinge med enn Priamen med vinterhjul (uten vinterhjul er Priamen helt super altså). Endret 23. juni 2018 av Ruthven
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #16 Skrevet 23. juni 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke Emmaljunga nxt90 litt annerledes enn de fleste Emmaljunga da, den er jo ganske lett, blir ganske liten sammenlagt og er grei å ha med på buss? Jeg har bare sett på de i butikk, men syntes de Emmaljunga nxt90 som jeg så på så veldig fine ut. Vi får baby i oktober, så håper kanskje den kan passe. Vi trenger vogn som er litt lett og litt liten da vi bor i bakke, har en del trapper har lite bagasjerom og tar buss innimellom. Anonymkode: 04a7b...59e NXT90 kan ikke sammenlignes med de andre modellene til emmaljunga. De er mye nettere og mer «moderne». Vi valgte NXT90F til sportsdel, den er litt større og ligner mer på de klassiske vognene. Understellet og bag er det samme på NXT90 og NXT90F, og er lettere og nettere enn andre modeller. 4 timer siden, Anonym-moped skrev: Har selv bugaboo og at den er umulig på grus er jeg helt uenig i. Da mistenker jeg at det enten er et noe hjulbeint ganglag på venninen din som er problemet, eller at hun er veldig lav. Enkelte av mine venninner som er korte og stutte har slitt noe med å trille vognen i terreng. Små hjul er neppe noe problem i nordnorge, da snø og is vil feste seg, og få hjulene til å oppleves større enn de faktisk er. Du må gjerne være uenig, men de slet skikkelig med vognen i perioden før veiene her vi bor var feiet for grus etter vinteren. Da lå det store hauger med grus mange steder og de måtte løfte vognen ut. De som slet med dette er verken lave eller hjulbeinte. Mulig det er noe galt med vognen deres så klart, men vi trillet altså sammen og jeg hadde ingen problemer med min Emmaljunga. Jeg er forsåvidt både lav og hjulbeint Anonymkode: e0892...3d3 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #17 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke Emmaljunga nxt90 litt annerledes enn de fleste Emmaljunga da, den er jo ganske lett, blir ganske liten sammenlagt og er grei å ha med på buss? Jeg har bare sett på de i butikk, men syntes de Emmaljunga nxt90 som jeg så på så veldig fine ut. Vi får baby i oktober, så håper kanskje den kan passe. Vi trenger vogn som er litt lett og litt liten da vi bor i bakke, har en del trapper har lite bagasjerom og tar buss innimellom. Anonymkode: 04a7b...59e Emmaljunga nxt90 er lett ja, og blir liten når du legger den sammen, kjenner meg ikke igjen i det hele tatt at den er tung! Kikke meg på 160 og 50 kg synes den er lett å trille både med og uten baby i. Min søster hadde bugaboo og den var betydelig tyngre, spesielt bag-delen. Anonymkode: 02bf6...83f
meelissa Skrevet 24. juni 2018 #19 Skrevet 24. juni 2018 (endret) Ville gått for bugaboo. Stort pluss for kalesjen som kan dras laaangt ned! Kjenner flere som har den, og slik jeg forstår er den ypperlig i vintervær. Endret 24. juni 2018 av meelissa
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #20 Skrevet 24. juni 2018 Nxt90 er tung! Jeg har nxt60 med nxt90-hjul, og syntes det var en mye bedre løsning. Fox derimot er veldig lett. Anonymkode: fc8fc...ec6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå