AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Har lagt merke til på forum over alt så skryter alle av hvor gode verdier en har og hvor moralsk en er, og gjerne om mulig snakker ned andre som en mener ikke er like moralsk og god som en selv. Spessielt når det er anonymt og det virkelig ikke spiller noen rolle, hvorfor er det så viktig å "virtue signale" selv som anonym, på forum. Hvorfor dette ekstreme behovet for å virke bedre og mer moralsk enn andre ? Og tror du på det, når du leser individer som skryter av hvor moralske og hvor gode verdier de har, eller tenker du jaja nok en slik en ja.. Det er bare å se på folks handlinger i virkeligheten så er det jo åpenbart at folk ikke er så moralske, som folk forsøker fremstå online .... Er det noe jeg ikke forstår her? Jeg er forøvrig veldig moralsk og hardarbeidende og jeg har mye mer sykdom enn alle andre men likevel har jeg klart meg bra jeg har super angst men presser meg ut folk med angst som lar seg stoppe har dårlige holdninger synes jeg, dessuten så mener jeg at 10% av statsbudsjettet burde gå til uhjelp dessuten mener jeg at vi bør ta inn minst 100'000 flyktninger fordi jeg er så empatisk og god, og jeg er suksessful fordi jeg har lagt inn så mye innsats det har ikke noe med at samfunnet har gitt meg slike muligheter og gener har gitt meg potensiale det er kun min moral og holdning og kan jeg kan alle. Og er du incel kan du takke deg selv for jeg har fått meg dame så da kan du også bare du jobber med holdningene dine og begynner trene. Dette til orientering. Anonymkode: a3dd6...976 1
Gjest HanenIFlokken Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Hvorfor skryter du av at du er så moralsk online?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 8 minutter siden, HanenIFlokken skrev: Hvorfor skryter du av at du er så moralsk online? Var mest en parodi da Men det er litt sant også, gitt potensiale / genetiikk / oppvekst etc, så burde jeg vært mye mindre moralskt enn det jeg er, mens andre har gullskje i ræva og har ikke gitt til veldedighet på flere år.. Kanskje vi må finne opp et nytt begrep, relativ moralskhet. Er det ikke det som telle egentlig? For noen kan å være på et gamlehjem 1 time i uka og holde de eldre ensomme med selskap være maaks en klarer å gjøre pga diverse utfordringer en ikke er skyld i selv, mens millionærer sitter på forum og skriker ut hvor moralske de er mens de ikke gjør en dritt for de svakerestilte i samfunnet. Tror mennesker er mer kompliserte dyr enn folk flest innser. Det er mange tilfeldigheter som røres sammen, også avgjør perosnligheten hvor langt du kommer gitt situasjonen, det kan være veldig kort eller veldig langt. Hvor suksessfull, eller hvor mye du gauler på forum, er ihvertfall ikke det som teller her i livet. Selv om det kan fremstå slik. Anonymkode: a3dd6...976
Snillingen Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 (endret) Enkelte mangler sosiale ferdigheter. Slike mennesker er gjerne overrepresentert på internett. Endret 23. juni 2018 av Snillingen 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Var mest en parodi da Men det er litt sant også, gitt potensiale / genetiikk / oppvekst etc, så burde jeg vært mye mindre moralskt enn det jeg er, mens andre har gullskje i ræva og har ikke gitt til veldedighet på flere år.. Kanskje vi må finne opp et nytt begrep, relativ moralskhet. Er det ikke det som telle egentlig? For noen kan å være på et gamlehjem 1 time i uka og holde de eldre ensomme med selskap være maaks en klarer å gjøre pga diverse utfordringer en ikke er skyld i selv, mens millionærer sitter på forum og skriker ut hvor moralske de er mens de ikke gjør en dritt for de svakerestilte i samfunnet. Tror mennesker er mer kompliserte dyr enn folk flest innser. Det er mange tilfeldigheter som røres sammen, også avgjør perosnligheten hvor langt du kommer gitt situasjonen, det kan være veldig kort eller veldig langt. Hvor suksessfull, eller hvor mye du gauler på forum, er ihvertfall ikke det som teller her i livet. Selv om det kan fremstå slik. Anonymkode: a3dd6...976 Du som er så fantastisk, selv med ditt vanskelige liv. Du er sikkert den eneste. Hva gjør du personlig for at andre mennesker skal ha det bedre? For meninger har du, men det hjelper lite. Synes vel det er mange på forumer, som slenger mye dritt jeg da, og ikke prøver å gi seg ut for å være så fantastiske. Anonymkode: 96c28...9b7
Gjest hind Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 Vel, selv om de kanskje ikke er fullt så moralske som de fremstiller seg er det vel positivt at det i alle fall er sånn de ønsker å være? Vi trenger massevis av mennesker som står opp for den gode moralen. Skulle tatt seg ut om ingen stod fram som en motvekt til de umoralske
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 Jeg misliker tulinger som alltid skal preike moral! Alle kan jo være veldig fantastiske og snille mennesker, når det passer oss. Så dette teller egentlig ikke. Det er først når du har velsig lyst til å gjøre noe galt og umoralsk, at du faktisk har behov for denne moralen din. Rettskaffenhet er som et skarpt sverd. Du skal ikke veive rundt med det, før du faktisk er beredt til å ta den i bruk... Anonymkode: 382b6...196
Gjest Mass Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 En tenkt situasjon er noe annet enn en virkelig situasjon. Det er lett å si hva man ville gjort i en tenkt situasjon, men kanskje man faktisk hadde gjort noe annet enn man hadde tenkt dersom man faktisk stod i det og opplevde det. Jeg tror fullt og fast at man ikke kan forstå noe fullt ut før det er selverfart. Og livet har en rar måte å vise seg på. Flere enn meg som står i noe vanskelig med noen, evt skriver noe negativt til noen her inne, og så plutselig snur det helt om? Man bytter roller, går omtrent i hverandres sko og opplever det hele fra den andres vinkel/side av situasjonen.. bare for at man skal forstå og få et større perspektiv. Det ligger vel litt karma i alt. Målet må vel være å få livsmestring med de forutsetningene man har. Lære av feil, få forståelse, overkomme hindre, jobbe seg gjennom livsfaser og utfordringer, utvide perspektivet, utvikle seg, prøve enda mer, aldri gi opp, føle glede og kose seg underveis. Få balanse og bli rustet til å takle livet. Livet kommer jo ikke med noen fasit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå