AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Må høre andres meninger her. Jeg har vært på hyttetur med mannen fra i går til i dag. Allerede lei. Han står opp, pusser, og får rett ut i skogen med motorsaga for å jobbe. Hva med å sette over kaffen og dekke et bord, når han for en gangs skyld er hjemme med oss??? Så ifra til han, da ble han DRITSUR. Skogen hadde vi tenkt å rydde sammen, det skulle være et familieprosjekt. Jeg stiller og steller med hus og hjem, unger og dyr, ellers. Er det mye å håpe på, at han for en gangs skyld kan sette over kaffen før frokost??? Anonymkode: 3efaf...81c 2
ThePunisher Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Vell, jeg skjønner din frustrasjon. Virker jo som han prøver å ha en unnskyldning til å kunne være litt i fred for seg selv. Men er litt egoistisk å legge alt ansvar over på deg. Du kan jo prøve å snakke med han om det er noe som plager han. Kan være alt i fra at han føler jeg Litt låsti livet, til at det er noe feil med bilen. Jeg pleier å gjøre noe lignende hvis noe plager meg i alle fall 2
Biloba Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 Har du tatt opp med ham hvilke forhåpninger du har til denne turen, eller bare håper du at han leser tankene dine og treffer blink av seg selv? 11
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 6 timer siden, Biloba skrev: Har du tatt opp med ham hvilke forhåpninger du har til denne turen, eller bare håper du at han leser tankene dine og treffer blink av seg selv? Eh, nei. Han hadde forresten heller ikke spurt meg om hvilke forhåpninger jeg hadde for turen, hvis det har noe å si. Vi har to unger. Er det mye å håpe på at vi kan være to om å ta oss av dem? F.eks lage frokost. Ts Anonymkode: 3efaf...81c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Eh, nei. Han hadde forresten heller ikke spurt meg om hvilke forhåpninger jeg hadde for turen, hvis det har noe å si. Vi har to unger. Er det mye å håpe på at vi kan være to om å ta oss av dem? F.eks lage frokost. Ts Anonymkode: 3efaf...81c Så dere kommuniserer ikke med hverandre? Der har du jo problemet. Anonymkode: a1c6e...2ba 15
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, nei. Han hadde forresten heller ikke spurt meg om hvilke forhåpninger jeg hadde for turen, hvis det har noe å si. Vi har to unger. Er det mye å håpe på at vi kan være to om å ta oss av dem? F.eks lage frokost. Ts Anonymkode: 3efaf...81c Hvis det er du som tar deg av frokost osv i hverdagen, gjør han vel bare som ellers. Anonymkode: 4c960...382 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #7 Skrevet 24. juni 2018 Synes du var vanskelig forstå. Han står opp, pusser, og får rett ut i skogen med motorsaga for å jobbe. Dette er en merkelig setning. Og jeg sliter også med flere andre ord du skriver. Men altså, mener du at mannen din ikke er nok sammen med deg i ferien? Du ønsker tydeligvis mer av ham. Har du kommunisert dette på en ordentlig måte? Da mener jeg en ikke konfronterende måte. Ut i fra det du skriver kan det virke som om du klager på ham istedet for å formidle at du trenger mer av ham. Det er en stor forskjell, som også gjør en stor forskjell og gir bedre resultater når man kommuniserer. Anonymkode: d7a2f...075 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #8 Skrevet 24. juni 2018 "Unnskyld at jeg ble så sur i går. Det er bare det at jeg hadde sett for meg at vi skulle kose oss litt sammen nå som vi er på ferie. Drikke kaffe på morgen, spise frokost sammen, rydde den skogen sammen. Så håpte jeg på kaffe, og du bare forsvant ut, og jeg ble skikkelig skuffa. Kan vi ikke gjøre det sånn: *konkret forslag* i morgen? Det er alltid jeg som ordnet med frokost og slikt til vanlig, og tar meg mest av barna. Nå hadde jeg gledet meg til at vi er to om det, ellers blir det ikke mye feriefølelsen på meg. Hva syns du? " Anonymkode: 44be7...0f4 14
Gjest Kritt Skrevet 24. juni 2018 #9 Skrevet 24. juni 2018 På 23.6.2018 den 13.40, AnonymBruker skrev: Må høre andres meninger her. Jeg har vært på hyttetur med mannen fra i går til i dag. Allerede lei. Han står opp, pusser, og får rett ut i skogen med motorsaga for å jobbe. Hva med å sette over kaffen og dekke et bord, når han for en gangs skyld er hjemme med oss??? Så ifra til han, da ble han DRITSUR. Skogen hadde vi tenkt å rydde sammen, det skulle være et familieprosjekt. Jeg stiller og steller med hus og hjem, unger og dyr, ellers. Er det mye å håpe på, at han for en gangs skyld kan sette over kaffen før frokost??? Anonymkode: 3efaf...81c Hvordan fordeler dere arbeidet i hverdagen? Lager han frokost, setter på kaffe og tar seg av barna da, eller er det du som gjør det? Om han ikke gjør det i hverdagen er det ikke så veldig rart at han ikke gjør det i helgen heller, om dere ikke har snakket om det i forkant. Kanskje han forsøker å få unna arbeidet i skogen så raskt og effektivt som mulig, og derfor går ut så tidlig han kan? Kanskje han rett og slett tenker at han gjør det for deres/familiens skyld? Det er ikke lett å vite, og særlig om dere ikke snakker sammen. Jeg skjønner heller ikke hvordan dere evt. kan jobbe sammen i skogen om dere har to små barn.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #10 Skrevet 24. juni 2018 Jeg er så jævlig glad jeg er "alenemor". Begge foreldre har det supert med barnet, alle tar ansvar og alle er glade. Anonymkode: e37c1...e3f
exictence Skrevet 24. juni 2018 #11 Skrevet 24. juni 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Unnskyld at jeg ble så sur i går. Det er bare det at jeg hadde sett for meg at vi skulle kose oss litt sammen nå som vi er på ferie. Drikke kaffe på morgen, spise frokost sammen, rydde den skogen sammen. Så håpte jeg på kaffe, og du bare forsvant ut, og jeg ble skikkelig skuffa. Kan vi ikke gjøre det sånn: *konkret forslag* i morgen? Det er alltid jeg som ordnet med frokost og slikt til vanlig, og tar meg mest av barna. Nå hadde jeg gledet meg til at vi er to om det, ellers blir det ikke mye feriefølelsen på meg. Hva syns du? " Anonymkode: 44be7...0f4 Veldig bra. Hadde droppet det siste etter komma. Hadde absolutt sagt at jeg hadde gledet meg, og spørsmål om hva han synes/tenker. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #12 Skrevet 26. juni 2018 Er han slik ofte? I så fall anbefaler jeg boka "Menn er fra mars, Kvinner er fra Venus"som har hjulpet oss i vårt forhold veldig i forhold til forståelse og kommunikasjon om vanskelige ting. Han høres veldig ut, fra det du beskriver, som en prototyp fra den boka Anonymkode: 7fe9d...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå