AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Hei, Vi vurderer å kjøpe oss ett nytt hus. Vi har ikke egentlig behov for å flytte, men så har drømmehuset kommet for salg. Hvis vi flytter, kommer vi derfor til å kjøpe før vi selger. Å selge først går ikke, da er huset vi vil ha solgte. Men vi risikerer derfor å bli sittende med to hus en periode, og dermed to lån. Noen som har erfaring med dette? Betalte dere fullt på begge lån eller er det da vanlig og å avdragsfrihet på et eller begge lånene? Det kan ta tid å selge her vi bor... Anonymkode: 0b700...695
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Hadde kontakt med megler ang huset vi bodde i, så når vi hadde kjøpt det nye så ble det andre langt ut for salg i løpet av samme uke. Overtakelsesdato er jo den datoen der lånet begynner å gå, så er fult muligmå få solgt innen man må betale på lån 2. Anonymkode: d7ed3...81b
marihihia Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde kontakt med megler ang huset vi bodde i, så når vi hadde kjøpt det nye så ble det andre langt ut for salg i løpet av samme uke. Overtakelsesdato er jo den datoen der lånet begynner å gå, så er fult muligmå få solgt innen man må betale på lån 2. Anonymkode: d7ed3...81b Jeg håper selvfølgelig at det blir sånn, men her vi bor er boligmarkede tregt, fine hus kan godt ligge ute opp til 1 år. Derfor tenker jeg det er greit å være forberedt. Og lurer derfor på hvordan det er vanlig å gjøre det hvis man blir sittende med to boliger.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, marihihia skrev: Jeg håper selvfølgelig at det blir sånn, men her vi bor er boligmarkede tregt, fine hus kan godt ligge ute opp til 1 år. Derfor tenker jeg det er greit å være forberedt. Og lurer derfor på hvordan det er vanlig å gjøre det hvis man blir sittende med to boliger. Er det i Rogaland? 😛 Anonymkode: 82469...270
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 Lite lurt å sitte på to hus i disse tider da, spesielt i Rogaland. Anonymkode: 9d600...fb1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 Da fikser man mellomfinansiering i banken. Anonymkode: a901e...72f 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #7 Skrevet 24. juni 2018 Hør med banken om mellomfinansiering, snakk med megler om salg av egen bolig snarest, og vurder om dere kan/bør leie ut den ene boligen hvis det er vanskelig å få solgt. Anonymkode: 740c5...0fe
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #8 Skrevet 24. juni 2018 Det er ganske vanlig at man får avdragsfrihet i en slik mellomperiode, men sjekk med banken hva som er mulig. Jeg ville også anbefalt å legge inn bud med ønsket overtakelse en god stund frem i tid, men snakk med megler slik at dere ikke risikerer å miste huset til noen andre med lavere bud men de kan overta før. Anonymkode: a5a9d...9fb
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #9 Skrevet 24. juni 2018 Du må først høre med banken om dere i det hele tatt får mellomfinansiering, og evt hvilke kritereier de da legger i det. Jeg betalte kun renter på det lånet jeg skulle kvitte meg med og avdrag+renter på det lånet jeg hadde på leiligheten jeg hadde kjøpt, men pga at jeg solgte i et godt marked kunne jeg fått avdragsfrihet på begge. Satt bare med dobbelt lån i to mnd, uviss på om banken hadde vært villig til å gi mellomfinansiering hvis gamle boligen tok et år å få solgt. Anonymkode: 6b72c...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå