AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Da fikk jeg soleksem for første gang i mitt liv. Har ikke blitt solbrent, men tok ibux par dager og da dukket det opp. Hva gjør jeg nå? Det klør og jeg ser ut som en kvisete tenåring på brystet. Blir man ekstra var for sola hvis man først har hatt det en gang? Anonymkode: 8a5e9...1d6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Det er ikke sannsynlig at hudreaksjonen din har noen sammenheng med Ibux. Du kan sjekke pakningsvedlegget og se selv, men det eneste som står om hudreaksjoner er under sjeldne og ALVORLIGE reaksjoner, f.eks i sammenheng med allergi. Du ville merket mer enn noen kviser på brystet hvis det var tilfelle, for å si det slik. Det finnes mange legemidler som kan gi følsomhet for sollys, men Ibux er IKKE en av de. Her står det om soling og medisiner: https://www.vitusapotek.no/sol-og-medisiner/a/A365 Det er mer sannsynlig at du har reagert på noe annet, f.eks stoffer i solkremen din, parfyme, hudkrem, vaskemidler, svette klær +++ Man trenger for øvrig ikke å ha blitt solbrent for å få soleksem. Anonymkode: 192d8...c20 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke sannsynlig at hudreaksjonen din har noen sammenheng med Ibux. Du kan sjekke pakningsvedlegget og se selv, men det eneste som står om hudreaksjoner er under sjeldne og ALVORLIGE reaksjoner, f.eks i sammenheng med allergi. Du ville merket mer enn noen kviser på brystet hvis det var tilfelle, for å si det slik. Det finnes mange legemidler som kan gi følsomhet for sollys, men Ibux er IKKE en av de. Her står det om soling og medisiner: https://www.vitusapotek.no/sol-og-medisiner/a/A365 Det er mer sannsynlig at du har reagert på noe annet, f.eks stoffer i solkremen din, parfyme, hudkrem, vaskemidler, svette klær +++ Man trenger for øvrig ikke å ha blitt solbrent for å få soleksem. Anonymkode: 192d8...c20 Det er ikke sannsynlig at jeg har reagert på noe annet enn ibuprofen. Jeg bruker ikke parfyme, og de klærne jeg har hatt med har jeg brukt lenge, ingen nye plagg. Vasker parfymefritt. https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-hjelper-mot-soleksem/3656548.html Jeg må gå med heldekkende plagg, er så ille rammet. Gøy? Jeg ble ikke solbrent, men tror ibux var årsaken. Ts Anonymkode: 8a5e9...1d6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 Noen råd for å få det vekk? Ts, frustrert. Anonymkode: 8a5e9...1d6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 Fikk plutselig soleksem for 4 år siden. I år ungikk jeg de ved å ta en uke i syden i februar.Er kroppen som reagerer og lite å få gjort. Skjerm huden der soleksem er, btuk høy solfaktor og kortisonkrem kan hjelpe på kløen. Litt og litt sol og høy faktor er viktig for å få minst mulig. Anonymkode: e9f31...86f 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke sannsynlig at hudreaksjonen din har noen sammenheng med Ibux. Du kan sjekke pakningsvedlegget og se selv, men det eneste som står om hudreaksjoner er under sjeldne og ALVORLIGE reaksjoner, f.eks i sammenheng med allergi. Du ville merket mer enn noen kviser på brystet hvis det var tilfelle, for å si det slik. Det finnes mange legemidler som kan gi følsomhet for sollys, men Ibux er IKKE en av de. Her står det om soling og medisiner: https://www.vitusapotek.no/sol-og-medisiner/a/A365 Det er mer sannsynlig at du har reagert på noe annet, f.eks stoffer i solkremen din, parfyme, hudkrem, vaskemidler, svette klær +++ Man trenger for øvrig ikke å ha blitt solbrent for å få soleksem. Anonymkode: 192d8...c20 Jeg brukte heller ikke solkrem, bare en gang. Var lite i sola. Par timer daglig. Jeg bruker ikke hudkremer og tok ikke med nye uvaskede klær, bruker aldri parfyme. Ts Så da lurer jeg på hvordan du kan påstå at jeg fikk det uten noen sammenheng med ibux.??? Anonymkode: 8a5e9...1d6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 Jeg fikk plutselig soleksem for noen år siden. Etter det året kommer det de første gangene jeg får sol på brystet, det er kun brystet jeg får det nå på. Den første gangen var det verst på armene. Soleksem kan bare dukke opp, må ikke være noen grunn. Anonymkode: b8317...648 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå