Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drager på Manhattan- Fransesca Lia Block

Åhh! Jeg pleide å elske den når jeg var yngre! Har du lest de andre bøkene hennes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sukkerert
Skrevet

Åhh! Jeg pleide å elske den når jeg var yngre! Har du lest de andre bøkene hennes?

Ja, er et par år siden jeg leste den, jeg også.

Har lest Vodoo baby og den som er på baksiden når man snur boka. Husker ikke navnet på de andre. Synes Drager på Manhattan var best.:-D

Gjest Anonymous
Skrevet

Har lest Vodoo baby og den som er på baksiden når man snur boka. Husker ikke navnet på de andre. Synes Drager på Manhattan var best.:-D

Hm. Kjenner dere hverandre? Vet hvor gamle hver enkelt er og slikt? Siden du sier:

"et par år siden jeg leste den, jeg OGSÅ", og da basert på: "Jeg pleide å elske den når jeg var yngre" ?

Med 'yngre', kunne det jo bety 10-15 år siden, ikke nødvendigvis 'et par', eller? :o

Bare merket meg det.

Skrevet

Tror jeg må stikke bort på biblioteket og låne den en dag. Den var herlig!

Gjest Sukkerert
Skrevet

Hm. Kjenner dere hverandre? Vet hvor gamle hver enkelt er og slikt? Siden du sier:

"et par år siden jeg leste den, jeg OGSÅ", og da basert på: "Jeg pleide å elske den når jeg var yngre" ?

Med 'yngre', kunne det jo bety 10-15 år siden, ikke nødvendigvis 'et par', eller? :o

Bare merket meg det.

Alt du skal bry den stakkars hjernen din med. Vet ikke hvor lenge siden det er hun var ung. Men ' et par år' kan bety mye forskjellig.

Kanskje jeg heller skulle skrevet ' en stund'? Huff. :P:)

Skrevet

Bare merket meg det.

Den kom ikke på norsk før engang utpå nittitallet, så tidlig at jeg fortsatt var medlem hos ungdomsbokklubben tror jeg..

Jeg leste den rundt da. Og minst 4 ganger til i årene som fulgte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Den kom ikke på norsk før engang utpå nittitallet, så tidlig at jeg fortsatt var medlem hos ungdomsbokklubben tror jeg..

Jeg leste den rundt da. Og minst 4 ganger til i årene som fulgte.

Aha! :-)

Gjest Jamila
Skrevet

Har ikke lest gjennom hele lista jeg heller, men noen av mine favoritter er:

Om mus og menn - John Steinbeck (liker boka mye bedre enn filmen)

The Color Purple - Alice Walker (igjen, boka er mye bedre enn filmen)

Naiv. SUper. - Loe, er det ikke? Passet meg perfekt da jeg leste den.

Siderhusreglene - John Irving (igjen, boka er mye bedre enn filmen)

Ellers er jeg veldig glad i krim nå i disse påsketider.

Gjest mamma1 ikke innlogget
Skrevet

Klarer ikke å plukke en klar favoritt.. Men av de siste jeg har lest så kommer Motorsykkeldagbøkene høyt opp på listen...

Ellers så er Roser i et sprukket krus veldig bra, sammen med Angela's Ashes(Engelen på det syvende trinn)

Dette er bare "nyere" bøker. Skal man gå tilbake i historien så har jeg større problemer..

Gjest mamma1 ikke innlogget
Skrevet
To Kill a Mockingbird - Harper Lee

det er og blir min favorittbok..

Oi, den glemte jeg i farten, lenge siden jeg leste den..

Gjest Jamila
Skrevet

Ellers så er Roser i et sprukket krus veldig bra, sammen med Angela's Ashes(Engelen på det syvende trinn)

Dette er bare "nyere" bøker. Skal man gå tilbake i historien så har jeg større problemer..

Engelen på det syvende trinn likte jeg godt også! Trist, men utrolig bra skrevet.

Gjest Anonymous
Skrevet
Har ikke lest gjennom hele lista jeg heller, men noen av mine favoritter er:  

Om mus og menn - John Steinbeck (liker boka mye bedre enn filmen)

The Color Purple  - Alice Walker (igjen, boka er mye bedre enn filmen)  

Naiv. SUper.  - Loe, er det ikke? Passet meg perfekt da jeg leste den.  

Siderhusreglene - John Irving (igjen, boka er mye bedre enn filmen)  

Ellers er jeg veldig glad i krim nå i disse påsketider.

Siderhusreglene er... !

• 2 uker senere...
Skrevet

Svært spennende lesning, av de har jeg bare lest The Great Gatsby, For Whom the Bells Tolls, Howard's End, The Portrait of a Lady, To Kill a Mockingbird, Grapes of Wrath og The Catcher in the Rye(som jeg forøvrig leste i engelsken). Med unntak av sistnevnte har jeg også alle på film ;) .

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Anonymous
Skrevet
Svært spennende lesning, av de har jeg bare lest The Great Gatsby, For Whom the Bells Tolls, Howard's End, The Portrait of a Lady, To Kill a Mockingbird, Grapes of Wrath og The Catcher in the Rye(som jeg forøvrig leste i engelsken). Med unntak av sistnevnte har jeg også alle på film ;) .

:ler: jeg vet!

Mangler et drøss jeg også! :o

Men da er det bare mer godsaker å sette tennene i :-)

Skrevet

Jeg hadde faktisk lest en del av bøkene på den listen, og det er mye bra! Vil særlig trekke fram Wide Sargasso Sea av Jean Rhys! Fantastisk bok av den typen som gjør at du sitter og tenker for deg selv et par timer etter at siste side er ferdiglest :)

Skrevet

:ler: jeg vet!

Mangler et drøss jeg også! :o

Men da er det bare mer godsaker å sette tennene i :-)

Ja, huff, men jeg får bli ferdig med dem jeg allerede holder på med først.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg hadde faktisk lest en del av bøkene på den listen, og det er mye bra! Vil særlig trekke fram Wide Sargasso Sea av Jean Rhys! Fantastisk bok av den typen som gjør at du sitter og tenker for deg selv et par timer etter at siste side er ferdiglest :)

Visst!! Det er de betste bøkene for meg også! De som gir en slik refleksjon i etter tid. Går å nynner på den liksom. Flott!! :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, huff, men jeg får bli ferdig med dem jeg allerede holder på med først.

:ler: meg og! Jeg har til stadig altfor, altfor mye på en og samme gang :-)

Skrevet

:ler: meg og! Jeg har til stadig altfor, altfor mye på en og samme gang :-)

Ja, hehe. Som om jeg ikke hadde nok prioriteringer å ta fra før... :roll: *sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...