Sienna Skrevet 19. mars 2005 #201 Skrevet 19. mars 2005 Drager på Manhattan- Fransesca Lia Block Åhh! Jeg pleide å elske den når jeg var yngre! Har du lest de andre bøkene hennes?
Gjest Sukkerert Skrevet 19. mars 2005 #202 Skrevet 19. mars 2005 Åhh! Jeg pleide å elske den når jeg var yngre! Har du lest de andre bøkene hennes? Ja, er et par år siden jeg leste den, jeg også. Har lest Vodoo baby og den som er på baksiden når man snur boka. Husker ikke navnet på de andre. Synes Drager på Manhattan var best.:-D
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #203 Skrevet 19. mars 2005 Ja, er et par år siden jeg leste den, jeg også. Har lest Vodoo baby og den som er på baksiden når man snur boka. Husker ikke navnet på de andre. Synes Drager på Manhattan var best.:-D Hm. Kjenner dere hverandre? Vet hvor gamle hver enkelt er og slikt? Siden du sier: "et par år siden jeg leste den, jeg OGSÅ", og da basert på: "Jeg pleide å elske den når jeg var yngre" ? Med 'yngre', kunne det jo bety 10-15 år siden, ikke nødvendigvis 'et par', eller? :o Bare merket meg det.
Sienna Skrevet 19. mars 2005 #204 Skrevet 19. mars 2005 Ja, er et par år siden jeg leste den, jeg også. Har lest Vodoo baby og den som er på baksiden når man snur boka. Husker ikke navnet på de andre. Synes Drager på Manhattan var best.:-D Tror jeg må stikke bort på biblioteket og låne den en dag. Den var herlig!
Gjest Sukkerert Skrevet 19. mars 2005 #205 Skrevet 19. mars 2005 Hm. Kjenner dere hverandre? Vet hvor gamle hver enkelt er og slikt? Siden du sier: "et par år siden jeg leste den, jeg OGSÅ", og da basert på: "Jeg pleide å elske den når jeg var yngre" ? Med 'yngre', kunne det jo bety 10-15 år siden, ikke nødvendigvis 'et par', eller? :o Bare merket meg det. Alt du skal bry den stakkars hjernen din med. Vet ikke hvor lenge siden det er hun var ung. Men ' et par år' kan bety mye forskjellig. Kanskje jeg heller skulle skrevet ' en stund'? Huff. :)
Sienna Skrevet 19. mars 2005 #206 Skrevet 19. mars 2005 Hm. Kjenner dere hverandre? Vet hvor gamle hver enkelt er og slikt? Siden du sier: "et par år siden jeg leste den, jeg OGSÅ", og da basert på: "Jeg pleide å elske den når jeg var yngre" ? Med 'yngre', kunne det jo bety 10-15 år siden, ikke nødvendigvis 'et par', eller? :o Bare merket meg det. Den kom ikke på norsk før engang utpå nittitallet, så tidlig at jeg fortsatt var medlem hos ungdomsbokklubben tror jeg.. Jeg leste den rundt da. Og minst 4 ganger til i årene som fulgte.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #207 Skrevet 19. mars 2005 Den kom ikke på norsk før engang utpå nittitallet, så tidlig at jeg fortsatt var medlem hos ungdomsbokklubben tror jeg.. Jeg leste den rundt da. Og minst 4 ganger til i årene som fulgte. Aha! :-)
Gjest Jamila Skrevet 20. mars 2005 #208 Skrevet 20. mars 2005 Har ikke lest gjennom hele lista jeg heller, men noen av mine favoritter er: Om mus og menn - John Steinbeck (liker boka mye bedre enn filmen) The Color Purple - Alice Walker (igjen, boka er mye bedre enn filmen) Naiv. SUper. - Loe, er det ikke? Passet meg perfekt da jeg leste den. Siderhusreglene - John Irving (igjen, boka er mye bedre enn filmen) Ellers er jeg veldig glad i krim nå i disse påsketider.
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 20. mars 2005 #209 Skrevet 20. mars 2005 Klarer ikke å plukke en klar favoritt.. Men av de siste jeg har lest så kommer Motorsykkeldagbøkene høyt opp på listen... Ellers så er Roser i et sprukket krus veldig bra, sammen med Angela's Ashes(Engelen på det syvende trinn) Dette er bare "nyere" bøker. Skal man gå tilbake i historien så har jeg større problemer..
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 20. mars 2005 #210 Skrevet 20. mars 2005 To Kill a Mockingbird - Harper Lee det er og blir min favorittbok.. Oi, den glemte jeg i farten, lenge siden jeg leste den..
Gjest Jamila Skrevet 20. mars 2005 #211 Skrevet 20. mars 2005 Ellers så er Roser i et sprukket krus veldig bra, sammen med Angela's Ashes(Engelen på det syvende trinn) Dette er bare "nyere" bøker. Skal man gå tilbake i historien så har jeg større problemer.. Engelen på det syvende trinn likte jeg godt også! Trist, men utrolig bra skrevet.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #212 Skrevet 20. mars 2005 Har ikke lest gjennom hele lista jeg heller, men noen av mine favoritter er: Om mus og menn - John Steinbeck (liker boka mye bedre enn filmen) The Color Purple - Alice Walker (igjen, boka er mye bedre enn filmen) Naiv. SUper. - Loe, er det ikke? Passet meg perfekt da jeg leste den. Siderhusreglene - John Irving (igjen, boka er mye bedre enn filmen) Ellers er jeg veldig glad i krim nå i disse påsketider. Siderhusreglene er... !
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #213 Skrevet 31. mars 2005 English Department har samlet hva de mener er de 100 beste :-) Top 100 Books of the 20th Century http://nths.newtrier.k12.il.us/academics/e...page/top100.htm
Anglofil Skrevet 31. mars 2005 #214 Skrevet 31. mars 2005 Svært spennende lesning, av de har jeg bare lest The Great Gatsby, For Whom the Bells Tolls, Howard's End, The Portrait of a Lady, To Kill a Mockingbird, Grapes of Wrath og The Catcher in the Rye(som jeg forøvrig leste i engelsken). Med unntak av sistnevnte har jeg også alle på film . Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #215 Skrevet 1. april 2005 Svært spennende lesning, av de har jeg bare lest The Great Gatsby, For Whom the Bells Tolls, Howard's End, The Portrait of a Lady, To Kill a Mockingbird, Grapes of Wrath og The Catcher in the Rye(som jeg forøvrig leste i engelsken). Med unntak av sistnevnte har jeg også alle på film . Mvh Yvonne jeg vet! Mangler et drøss jeg også! :o Men da er det bare mer godsaker å sette tennene i :-)
Ciara Skrevet 2. april 2005 #216 Skrevet 2. april 2005 Jeg hadde faktisk lest en del av bøkene på den listen, og det er mye bra! Vil særlig trekke fram Wide Sargasso Sea av Jean Rhys! Fantastisk bok av den typen som gjør at du sitter og tenker for deg selv et par timer etter at siste side er ferdiglest
Anglofil Skrevet 3. april 2005 #217 Skrevet 3. april 2005 jeg vet! Mangler et drøss jeg også! :o Men da er det bare mer godsaker å sette tennene i :-) Ja, huff, men jeg får bli ferdig med dem jeg allerede holder på med først. Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #218 Skrevet 3. april 2005 Jeg hadde faktisk lest en del av bøkene på den listen, og det er mye bra! Vil særlig trekke fram Wide Sargasso Sea av Jean Rhys! Fantastisk bok av den typen som gjør at du sitter og tenker for deg selv et par timer etter at siste side er ferdiglest Visst!! Det er de betste bøkene for meg også! De som gir en slik refleksjon i etter tid. Går å nynner på den liksom. Flott!!
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #219 Skrevet 3. april 2005 Ja, huff, men jeg får bli ferdig med dem jeg allerede holder på med først. Mvh Yvonne meg og! Jeg har til stadig altfor, altfor mye på en og samme gang :-)
Anglofil Skrevet 3. april 2005 #220 Skrevet 3. april 2005 meg og! Jeg har til stadig altfor, altfor mye på en og samme gang :-) Ja, hehe. Som om jeg ikke hadde nok prioriteringer å ta fra før... *sukk* Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå