AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Jeg fikk melding av en kollega nå som lurte på om jeg kunne jobbe Natt i natt. Jeg har kveldsvakt i morgen (søndag) og på mandag før jeg har fri på tirsdag. Har jeg lov å jobbe N i natt og Aften i morgen? Jeg er helt fersk i jobben, så jeg er litt usikker på om 7,5 timer fri mellom vaktene er lov? Anonymkode: 5ebb5...81c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Ikke lov å sett opp i turnus, men jeg har jobbet mange slike vakter som ekstravakt. Gikk greit for min del, men det kan bli for lite søvn for noen. Spørs også hvordan sjefen stiller seg til slik jobbing. Anonymkode: 95cad...65e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 Det er lov hvis man jobber ekstra ja, og man får mange timer overtid siden vaktene er på samme døgn. Så godt betalt, men det er litt tungt Går bra en og annen gang. Anonymkode: 9e4ad...d31
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 Så lenge du har hviletid etter arbeidsmiljøloven (8/9 timer mellom vakter, 26/28 timer sammenhengende fri i løpet av kalenderuke), er alle kombinasjoner lov. Anonymkode: 4cbb7...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå