AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Da jeg kom hjem etter å ha vært borte i et par uker lå det reklameaviser på trappa for kampanjer for forrige uke. Ved å legge dem der i stedet for i postkassa forteller de alle som går forbi at her har det ikke vært noen hjemme på lenge. Er det noen måte å få dem til å slutte med slikt idioti? De har selvsagt plassert seg sist på lista over butikker jeg vil sjekke når jeg trenger noe. Anonymkode: c426b...4e6 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Sett klistremerke på postkassen med "Reklame nei takk" så slipper du at postkassen fylles med unødvendig papir. Anonymkode: f2426...72d 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 Det er vel ikke XXL og Power selv som deler ut reklamebrosjyrer, det er det i alle fall ikke her jeg bor. De kommer enten med postbudet eller PostNord. Klag til dem! Anonymkode: 3767d...764 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Sett klistremerke på postkassen med "Reklame nei takk" så slipper du at postkassen fylles med unødvendig papir. Anonymkode: f2426...72d Jeg har det, men siden de legger de foran inngangsdøra hjelper det ikke mot disse. 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er vel ikke XXL og Power selv som deler ut reklamebrosjyrer, det er det i alle fall ikke her jeg bor. De kommer enten med postbudet eller PostNord. Klag til dem! Anonymkode: 3767d...764 Posten legger ikke reklame foran inngangsdøra. Det er XXL og Power som har bestilt utleveringen, så det er deres ansvar. Det er umulig for meg å vite hvem de har brukt for å gjøre det. Anonymkode: c426b...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 Du får henvende deg til disse kjedene sentralt da, siden det sannsynligvis er markedsavdelingen deres som har bestilt utleveringen. Slike ting styres ikke lokalt i store kjeder, i alle fall ikke de jeg har jobbet i. Sannsynligvis er dette en glipp fra et nytt bud i Postnord eller liknende firma. Tviler på at instruksen er å legge reklamen ved inngangsdøra, har i alle fall aldri jeg opplevd. (Jeg hadde deltidsjobb som reklamebud i noen år som tenåring, før firmaet jeg jobbet i ble kjøpt opp av Posten og de tok over distribusjonen. Vi leverte i postkasser, aldri foran inngangsdør.) Anonymkode: 3767d...764 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Du får henvende deg til disse kjedene sentralt da, siden det sannsynligvis er markedsavdelingen deres som har bestilt utleveringen. Slike ting styres ikke lokalt i store kjeder, i alle fall ikke de jeg har jobbet i. Sannsynligvis er dette en glipp fra et nytt bud i Postnord eller liknende firma. Anonymkode: 3767d...764 Jeg bor i blokk, så det er mye lettere å legge alt i postkassestativet enn å løpe rundt i alle etasjene. Det er derfor neppe en feil. Jeg har lest at det er slik Aftenposten Distribusjon leverer reklame, men det kan sikkert være noen andre også. Anonymkode: c426b...4e6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #7 Skrevet 24. juni 2018 Skaff deg nei til reklame-klistremerke. XXL og Power kan ikke finstyre hvor uadressert reklame havner. Anonymkode: 4c63f...bd6
Gjest Blondie65 Skrevet 24. juni 2018 #8 Skrevet 24. juni 2018 Dette er mest sannsynlig et forsøk på å omgå "Nei til reklame" merkingen. Jeg ville dokumentert (bilde) og klagd til dem.
SesameStreet Skrevet 24. juni 2018 #9 Skrevet 24. juni 2018 (endret) De gjør det hos oss også. Jeg aner ikke hvorfor de har begynt å levere på døren, men det er utrolig irriterende å komme hjem til. Endret 24. juni 2018 av SesameStreet
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #10 Skrevet 24. juni 2018 Du kan feste et klistremerke / et større skilt på selve døren din også. Anonymkode: 250fd...d6b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #11 Skrevet 24. juni 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i blokk, så det er mye lettere å legge alt i postkassestativet enn å løpe rundt i alle etasjene. Det er derfor neppe en feil. Jeg har lest at det er slik Aftenposten Distribusjon leverer reklame, men det kan sikkert være noen andre også. Anonymkode: c426b...4e6 De rutene jeg delte ut reklame på bestod av eneboliger og siden du skrev i HI at reklamen lå "på trappa" oppfattet jeg ikke at du bor i blokk. I blokka der mormoren min bor har postkassene så smal sprekk at det er vanskelig å få inn reklamebrosjyrer i postkassene. De har et bord ved postkassene med beskjed om at de ønsker at reklame legges der, så kan de som er interessert ta med seg det de vil og vaktmesteren kaster resten. Det står på samme lapp at forsøk på å dele ut reklame på dørmattene til folk fører til at budet blir bortvist og at det kan medføre anmeldelse ved gjentatte overtredelser. Anonymkode: 3767d...764 1
MissPierce Skrevet 24. juni 2018 #12 Skrevet 24. juni 2018 Kontakt posten, og spørr om det er de som leverer ut reklame det du bor. De har også ofte oversikt over andre som leverer ut reklame. Jeg gjorde det da jeg fikk reklame i postkassen hver dag, enda jeg hadde tydelig merket ingen reklame med store bokstaver
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #13 Skrevet 24. juni 2018 Jeg har kjempet i årevis mot forsøpling av dørstokken min. Satt opp stadig større skilt på døren, men hver gang det kommer et nytt reklamebud må jeg skrive og klage på nytt. Jeg skulle ønske det ble forbudt å legge igjen ting på dørstokken, i hvert fall ting man ikke har bestilt. Men jeg synes det er en uting at stadig flere pakker man har bestilt også blir lagt på trammen istedenfor levert på postkontoret. Jeg ønsker i hvert fall heller å ta den ekstra turen til postkontoret for å sikre at pakken ikke blir borte eller ødelagt, eller at alle nabolagets tyver kan se hvem som er bortreist. Det er sjelden pakkene kommer når man er hjemme, og selv da slenger de stort sett bare pakken fra seg uten å ringe på. Anonymkode: fb0d8...131
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå