AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Støyen etter metoo-sakene har så vidt stilnet i Unge Høyre. Nå må guttene i partiet begynne å heve røsten, mener leder Sandra Bruflot. Dakar menn de har det så vannskelig Anonymkode: 5826a...8f5
herzeleid Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Det er i alle fall greit å ha i bakhodet neste gang en hører om hvor skrekkelig vanskelig og urettferdig norske kvinners liv er. 5
Gjest GiftMann38 Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 (endret) Forskjellen på kvinner og menn er at menn ikke forventer at livet skal leves uten å møte motstand. Derfor blir hvert eneste filleproblem pushet i media av hylende kvinner, mens de store problemene, som stort sett er forbeholdt menn, blir dysset ned og mottar liten eller ingen oppmerksomhet. Endret 23. juni 2018 av GiftMann38
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 Uten at jeg har noen statistikk å vise til, virker det som om unge menn også blir diskriminert på jobb- og utleiemarkedet. Arbeidsgivere og huseiere har gjerne erfart eller hørt at jenter er mer ansvarsfulle og pålitelige, og generaliserer ut i fra dette, slik at gutter blir tapere - også her. Anonymkode: 5bf3a...21c 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 Hvis kvinner ikke har det bra skyldes ALLTID samfunnet, aldri kvinnen selv! Patriarket, diskriminering, mekanismer i samfunnet , MENN generellt osv Hvis en mann faller utenfor skyldes det ene og alene han selv han må skjerpe seg og ta seg sammen. Anonymkode: 74013...a80 2
herzeleid Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis kvinner ikke har det bra skyldes ALLTID samfunnet, aldri kvinnen selv! Patriarket, diskriminering, mekanismer i samfunnet , MENN generellt osv Hvis en mann faller utenfor skyldes det ene og alene han selv han må skjerpe seg og ta seg sammen. Anonymkode: 74013...a80 Minner meg om da det ble publisert en underøkelse som viste at norske kvinner hadde veldig mye dårligere kunnskap om politiske og samfunnsmessige forhold enn menn, og en også der la skylden på menn https://www.nrk.no/valg2013/kvinner-vet-minst-om-politikk-1.11149703 2
Gjest hind Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 8 hours ago, herzeleid said: Det er i alle fall greit å ha i bakhodet neste gang en hører om hvor skrekkelig vanskelig og urettferdig norske kvinners liv er. Hvorfor skal det liksom ikke være mulig å ha fokus på begge kjønns utfordringer? Synes du vi burde latt være å ta et oppgjør med seksuell trakassering fordi menn har andre og verre(som jeg tolker deg) problemer? Jeg irriterer meg grenseløst over den svarthvite tankegangen du og en del andre menn har. Det ble jo snart veldig tydelig hvor nødvendig metoo var for å få gjort noe med en ukultur som har eksistert til alle tider, men vi trenger selvfølgelig også å fokusere på de mange problemene guttene sliter med, og det er jo nettopp det vi gjør nå. Det blir enormt viktig å få snudd tapertrenden vi nå ser blant unge menn, men det må selvfølgelig gjøres uten at det går ut over kvinnene.
Gjest chisandra Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Støyen etter metoo-sakene har så vidt stilnet i Unge Høyre. Nå må guttene i partiet begynne å heve røsten, mener leder Sandra Bruflot. Dakar menn de har det så vannskelig Anonymkode: 5826a...8f5 Jeg forstår ikke helt hvor du vil med «dakar menn...» Mener du at det er sutring? Hva vil du egentlig si?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 6 minutter siden, hind said: Hvorfor skal det liksom ikke være mulig å ha fokus på begge kjønns utfordringer? Synes du vi burde latt være å ta et oppgjør med seksuell trakassering fordi menn har andre og verre(som jeg tolker deg) problemer? Jeg irriterer meg grenseløst over den svarthvite tankegangen du og en del andre menn har. Det ble jo snart veldig tydelig hvor nødvendig metoo var for å få gjort noe med en ukultur som har eksistert til alle tider, men vi trenger selvfølgelig også å fokusere på de mange problemene guttene sliter med, og det er jo nettopp det vi gjør nå. Det blir enormt viktig å få snudd tapertrenden vi nå ser blant unge menn, men det må selvfølgelig gjøres uten at det går ut over kvinnene. Det som irriterer meg grenseløst er at vold -og overgrepsproblematikk er forbeholdt kvinner spesielt i media. To tanker i hodet samtidig er viktig ja og det innebærer å ta innover seg at gutter og menn også utsettes for vold. Det er ikke snakk om andre problemer. Det er de samme problemene menn og kvinner har. Anonymkode: dff3d...1d7 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #10 Skrevet 23. juni 2018 Forøvrig et veldig bra initiativ av Unge Høyre lederen. Anonymkode: dff3d...1d7
herzeleid Skrevet 23. juni 2018 #11 Skrevet 23. juni 2018 14 minutter siden, hind skrev: Hvorfor skal det liksom ikke være mulig å ha fokus på begge kjønns utfordringer? Synes du vi burde latt være å ta et oppgjør med seksuell trakassering fordi menn har andre og verre(som jeg tolker deg) problemer? Jeg irriterer meg grenseløst over den svarthvite tankegangen du og en del andre menn har. Det ble jo snart veldig tydelig hvor nødvendig metoo var for å få gjort noe med en ukultur som har eksistert til alle tider, men vi trenger selvfølgelig også å fokusere på de mange problemene guttene sliter med, og det er jo nettopp det vi gjør nå. Det blir enormt viktig å få snudd tapertrenden vi nå ser blant unge menn, men det må selvfølgelig gjøres uten at det går ut over kvinnene. Du virker å missforstå. Jeg tar til orde for å fokusere på mennesker og menneskers lidelser, ikke kvinner eller menn slik vi ser det ellers er veldig populært å gjøre. Poenget er at denne statistikken er grei å ha i bakhodet når en hører påstander om at samfunnet er slemt mot kvinner, fordi det er lite som tyder på at kvinner står i noen særstilling når det gjelder lidelser osv. 1
Gjest hind Skrevet 23. juni 2018 #12 Skrevet 23. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det som irriterer meg grenseløst er at vold -og overgrepsproblematikk er forbeholdt kvinner spesielt i media. To tanker i hodet samtidig er viktig ja og det innebærer å ta innover seg at gutter og menn også utsettes for vold. Det er ikke snakk om andre problemer. Det er de samme problemene menn og kvinner har. Anonymkode: dff3d...1d7 Mener du at kvinner ikke gjør det? Da tror jeg du skal bla gjennom trådene som har vært skrevet om emnet her på KG, så vil du se at kvinner er langt mer opptatt av menns problemer enn vice versa. Det er mennene som alltid skal rakke ned på og trekke i tvil kvinners utfordringer. Jeg tror det er testosteronet som gjør dere blinde og får dere til å tro at det må konkurreres i alt mellom himmel og jord. Slutt med det tullet, så ordner vi heller opp for begge kjønn i fellesskap.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #13 Skrevet 23. juni 2018 5 minutter siden, hind said: Mener du at kvinner ikke gjør det? Da tror jeg du skal bla gjennom trådene som har vært skrevet om emnet her på KG, så vil du se at kvinner er langt mer opptatt av menns problemer enn vice versa. Det er mennene som alltid skal rakke ned på og trekke i tvil kvinners utfordringer. Jeg tror det er testosteronet som gjør dere blinde og får dere til å tro at det må konkurreres i alt mellom himmel og jord. Slutt med det tullet, så ordner vi heller opp for begge kjønn i fellesskap. Det er vanskelig å stikke under en stol at fokuset i nesten samtlige kampanjer de siste årene har hatt fokus på kvinner som ofre og i tillegg så er feminister med å hamre inn bildet av mannen som overgriper. Ignorering og fortielse er også en form for hersketeknikk, en kollektiv en i mediene. Det handler ikke om testosteron og konkurranse, men om skam som viser seg som forakt. Men hvis UH får dratt i gang noe så kanskje media kan klare å følge opp. Klippet under fra artikkelen i lenken illustrer det hele ganske godt. https://www.nrk.no/norge/undersokelse_-1-av-10-unge-sier-de-har-blitt-utsatt-for-vold-fra-ruset-person-1.13259957 Quote Denne saken ble først publisert med tittelen «Undersøkelse: 1 av 10 unge kvinner sier de har blitt utsatt for «kjærestevold»». Denne tittelen var det ikke dekning for i undersøkelsen. Tittelen og deler av saken ble endret 8. desember. I en ny undersøkelse har Sentio Research, på oppdrag fra Actis, spurt unge om deres erfaring med vold og rus i nære relasjoner. Undersøkelsen, som er utført blant et utvalg studenter mellom 18 og 25 år, viser blant annet følgende: 1 av 10 sier de har blitt utsatt for vold av en kjæreste eller kamerat i ruspåvirket tilstand. Andelen kvinnner som svarer at de har blitt utsatt for vold er ni prosent, andelen menn noe høyere. Her er tallet elleve prosent. Anonymkode: dff3d...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #14 Skrevet 23. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Støyen etter metoo-sakene har så vidt stilnet i Unge Høyre. Nå må guttene i partiet begynne å heve røsten, mener leder Sandra Bruflot. Dakar menn de har det så vannskelig Anonymkode: 5826a...8f5 Liker å være del av dritten. Dere går glipp av mye. Anonymkode: ea81d...cd0
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #15 Skrevet 23. juni 2018 8 timer siden, GiftMann38 skrev: Forskjellen på kvinner og menn er at menn ikke forventer at livet skal leves uten å møte motstand. Derfor blir hvert eneste filleproblem pushet i media av hylende kvinner, mens de store problemene, som stort sett er forbeholdt menn, blir dysset ned og mottar liten eller ingen oppmerksomhet. Jeg syntes det er motsatt jeg. Er jo et kjønn som er overrepresentert i å være irrasjonelle og følelsesstyrte (vold, voldtekt, misbruk, pedofili, ran, drap osv) Og det andre kjønnet blir i størst grad voldatt og misbrukt og solgt som slaver (sexslaver/menneskehandel) o.l Vi er også helt klart favorisert av de fleste, og får automatisk fortere respekt og status vs kvinner. Også slipper vi også den viktigste, mest smertefulle og farlige oppgaven i verden; lage og føde barn. Føler flere og flere nå til dags sliter pga likestilling; Kvinner og menn kan like mye arbeidsmessig, økonomisk, fysisk - men når vi blir bedt om å gjøre typiske "kvinneoppgaver" faller vi ifra, syntes det er urettferdig og teit når vi må bidra like mye i hjemmet, med barn, prioriteringer ol. Anonymkode: bdfaf...5c8 3
linsejesus Skrevet 23. juni 2018 #16 Skrevet 23. juni 2018 (endret) Det er klart det er forskjeller på hvilke skader jobber og skader osv menn og kvinner får. Vi er forskjellige, og det har vi vært i såpass mange millioner år at den moderne, himmelropende idiotiske ideen om at kjønn bare er en sosial konstruksjon, aldri vil kunne endre på. Vi har kanskje et stykke igjen når det kommer til likestilling (da mener jeg like rettigheter og muligheter), men vi har kommet ekstremt langt på svært kort tid. Nå synes vi kanskje at kvinner fikk stemmerett i seneste laget, men det er ganske unikt i verdenshistorien. En ting jeg tror mange menn og gutter sliter med nå, er at de møtes, eller er redde for å møtes, som potensielle voldtektsmenn og kriminelle. Selv har jeg vokst opp med stadige saker om hvor vanskelig det er å være kvinne. Og det har det nok vært, og er nok fortsatt. Og undertonen har hele tiden vært at den opprinnelige og egentlige årsaken til at det er vanskelig å være kvinne, er menn. Det at menn er menn. Hvis det skal bli bedre må menn slutte å være menn, fordi det å være mann i seg selv er et problem. Og vi gutter og menn har enten sunget med eller holdt kjeft, for det er ironisk nok lite mandig å sutre over motgang. Jeg tror veldig veldig mange unge menn i dag har store problemer med å finne sin plass og hva de egentlig skal forvente av seg selv. Endret 23. juni 2018 av linsejesus 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #17 Skrevet 24. juni 2018 4 timer siden, linsejesus skrev: Det er klart det er forskjeller på hvilke skader jobber og skader osv menn og kvinner får. Vi er forskjellige, og det har vi vært i såpass mange millioner år at den moderne, himmelropende idiotiske ideen om at kjønn bare er en sosial konstruksjon, aldri vil kunne endre på. Vi har kanskje et stykke igjen når det kommer til likestilling (da mener jeg like rettigheter og muligheter), men vi har kommet ekstremt langt på svært kort tid. Nå synes vi kanskje at kvinner fikk stemmerett i seneste laget, men det er ganske unikt i verdenshistorien. En ting jeg tror mange menn og gutter sliter med nå, er at de møtes, eller er redde for å møtes, som potensielle voldtektsmenn og kriminelle. Selv har jeg vokst opp med stadige saker om hvor vanskelig det er å være kvinne. Og det har det nok vært, og er nok fortsatt. Og undertonen har hele tiden vært at den opprinnelige og egentlige årsaken til at det er vanskelig å være kvinne, er menn. Det at menn er menn. Hvis det skal bli bedre må menn slutte å være menn, fordi det å være mann i seg selv er et problem. Og vi gutter og menn har enten sunget med eller holdt kjeft, for det er ironisk nok lite mandig å sutre over motgang. Jeg tror veldig veldig mange unge menn i dag har store problemer med å finne sin plass og hva de egentlig skal forvente av seg selv. Det problemet bunner i, er menns natur. Menn er farlige skadedyr, og det eneste som kan trygge kvinners liv, er å sørge for at det biologiske behovet for menn elimineres, og at det blir slutt på å føde menn, slik at disse etter hvert dør ut. Anonymkode: 48650...406
Gjest chisandra Skrevet 24. juni 2018 #18 Skrevet 24. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det problemet bunner i, er menns natur. Menn er farlige skadedyr, og det eneste som kan trygge kvinners liv, er å sørge for at det biologiske behovet for menn elimineres, og at det blir slutt på å føde menn, slik at disse etter hvert dør ut. Anonymkode: 48650...406 Gratulerer med å få dratt (den viktige) debatten og tråden ned på dette nivået. Det føles greit eller?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #19 Skrevet 24. juni 2018 2 timer siden, chisandra skrev: Gratulerer med å få dratt (den viktige) debatten og tråden ned på dette nivået. Det føles greit eller? Selvfølgelig kan man prøve å oppdra neste generasjon til full (reell) likestilling, blant annet ved å forby alle kjønnsspesifikke ord og påse at alle aktiviteter, navn og påkledning i barnehage og skole fordeles likt mellom kjønnene. Jeg har likevel mistanke om at dette ikke er tilstrekkelig til å gjøre tilværelsen trygg for kvinner. En mer drastisk tilnærming må derfor vurderes på alvor, slik jeg skisserte. Anonymkode: 48650...406
Gjest bluen9 Skrevet 24. juni 2018 #20 Skrevet 24. juni 2018 (endret) De topper også de gode statistikkene, så det er vel en balanse der, haha 😄 Endret 24. juni 2018 av bluen9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå