Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå føler jeg meg så slem men samtidig vet jeg jo at jeg gjorde det riktige.

en mann fortalte meg for lenge siden at han likte meg veldig godt og ville bli bedre kjent med meg. dette synes jeg så klart var hyggelig og vi begynte å omgås litt mer enn før sammen med felles venner. men etter en stund skjønte jeg at han ikke var noe for meg, men jeg fikk aldri fortalt han det. han ble bare mer og mer interessert i meg og ringte meg og sendte meg meldinger stadig.. jeg sa alltid nei til å finne på noe bare vi oss to og trodde han tok hintet da jeg valgte å ikke møtes sammen med venner heller. så for noen dager siden fortalte jeg han at det ikke kom til å bli oss to. han ble helt knust!! han sa at han trodde jeg var den rette og han var villig til å gjøre alt for meg... får så vondt av han nå jeg, liker ikke å såre andre mennesker men vet jo jeg måtte si i fra.... han er en fantastiks mann, men bare ikke min type... huff..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hm. Men dere har møttes og du baserer det på dette altså? Hva jeg tenker på er at det i noen tilfeller kansje kan bli slik at dersom man aldri får den tid sammen som begge ønsker, så glir man vekk etterhvert. Jeg ville synes det var litt trist dersom det blir slik. Men da snakker jeg bare ut ifra eget hjerte. Jeg har opplevd det selv - at man tror en ikke er den rette eller noe slikt. Men for å finne ut av det, må man noen ganger gi det litt tid også. Men dette vet du sikkert beste selv. Hva lurte du på egentlig? Om det var slemt av deg? Du vektlegger at det er 'han' som har likt deg veldig lenge. Du har ikke likt ham noe særlig du da eller? Eller forandret det seg over tid?

Skrevet

lurte vel egentlig ikke på noe, måtte bare få ut litt frustrasjon.. vi har møttes flere ganger og jeg følte jeg ble godt kjent med han. men jeg fant ut etterhvert som jeg ble kjent med han at han ikke var noe for meg. en svært hyggelig mann, men bare som en venn.

men er synd å såre mennesker, og er enda værre når personen er hyggelig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok. Jeg ble bare interessert i hva du sa om at han 'ble helt knust'

I slike tilfeller, og for de fleste av oss -så tror jeg ikke man reagerer slik med mindre man faktisk føler det er noe helt, helt spesielt. Dersom det nå skulle være tilfelle med ham, så ville det være litt rart om du selv ikke har nærmet deg noe slikt i det minste? Men ikke vet jeg :)

Skrevet

har aldri følt noe mer for han. vi var nok litt for ulike, men jeg synes han var en hyggelig fyr.. men det var ikke noe særlig å fortelle han at jeg ikke følte det samme som han. det var ganske ille, spesielt når han reagerte på den måten han gjorde. han fikk problemer med å snakke og det eneste han fikk ut var at han trodde jeg kunne ha vært den rette og han var villig til å gjøre alt for meg.

har ikke snakket med han etter denne episoden, men noen av vennene hans har fortalt at han ble skikkelig betatt av meg første gangen han så meg og at inntrykket bare hadde blitt forsterket etterhvert som vi møttes. han hadde fortalt de at det var noe helt spesielt med meg, og at han følte en utrolig sterkt dragning mot meg som han ikke klarte å beskrive.

jeg merket jo godt at han likte meg, men jeg følte rett og slett ikke noe for han.. i begynnelsen var det jo litt spennende at han viste interesse for meg, men etterhvert skjønte jeg at jeg ikke kom til å gjengjelde følelsene han..

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, det høres vanskelig ut..

Men jeg merker meg dette:

han er en fantastiks mann

vs

men jeg synes han var en hyggelig fyr..

Ubegrunnet kansje? Eller er du usikker selv på hva du faktisk synes om ham?

Gjest Anonymous
Skrevet
har aldri følt noe mer for han. vi var nok litt for ulike' date=' men jeg synes han var en hyggelig fyr.. [/quote']

Jess! Enda en bekreftelse på at å være snill og grei ikke fører fram :P

Jeg føler meg sjanseløs ><

Hm vel uansett, jeg synes du har gjort det riktige gitt følelsene dine.

Skrevet

nå analyserer du svært mye kafka:) men han er en hyggelig, fantastisk og flott fyr men jeg har rett og slett ikke noe mer enn vennskapelige følelser for han. men han er en sånn fyr jeg kan anbefale for vennene mine..

og jeg tror vi kunne hatt en fint vennskap, men er litt vanskelig nå når han har sånne følelser for meg.

Skrevet

Jess! Enda en bekreftelse på at å være snill og grei ikke fører fram :P

Jeg føler meg sjanseløs ><

Tror de fleste forlanger noe mer enn at noen er snill og grei for at de skal innlede et forhold, er man ikke tiltrukket av personen så hjelper det lite at han kommer med blomster og er en god lytter for å si det sånn.

Det er jo ikke fordi han er snill og grei at hun ikke er tiltrukket av han, men jeg tror du misforstår litt med vilje her.. :roll:

Skrevet

Du har gjort det rette. Det er aldri morsomt å såre mennesker, men når du nå engang ikke har annet enn vennskapelige følelser for denne mannen så er det ærligst å la ham få vite det, så han ikke går rundt og innbiller at det er dypere følelser involvert.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo ikke fordi han er snill og grei at hun ikke er tiltrukket av han, men jeg tror du misforstår litt med vilje her..

Ja, he he, du har nok rett.

Men det kan være en liten sannhet i det - jeg hørte et program på radio en gang, tror jeg det var, der en sosio-biologisk teori blei lagt fram som innebar at drittsekker kunne være mer attraktive fordi de hadde bedre gener enn de trygge og trofaste mennene.

Skrevet

Ja, du har gjort det eneste rette. Det er ikke lett, og ikke noe hyggelig. Men det er nå det beste i det lange løp. Du kunne jo ikke akkurat late som om du hadde andre følelser enn det du hadde, og det ville nok blitt verre for han jo lenger du ventet!

Skrevet

Ja, he he, du har nok rett.

Men det kan være en liten sannhet i det - jeg hørte et program på radio en gang, tror jeg det var, der en sosio-biologisk teori blei lagt fram som innebar at drittsekker kunne være mer attraktive fordi de hadde bedre gener enn de trygge og trofaste mennene.

Dette synes jeg er en stor misforståelse. Det har ingenting med snill/drittsekk å gjøre. Kjæresten min er livlig, sjarmerende og utadvent i vennegjengen, han er en flink leder i jobbsammenheng, men også vanvittig snill mot alle venner og bekjente, og særlig mot meg. han er overhode ingen drittsekk, men heller ingen dørmatte. Det er personligheten som teller.

Til trådstarter, det er synd at han ble så betatt av deg, men du har jo ikke oppmuntret han noe særlig til det. Hvis du alltid sa nei til invitasjoner om å treffes alene, og nå også sa i fra til mannen, så er det ikke så mye du kan gjøre. Han har tydeligvis ikke tatt hintet.

Gjest gjesta
Skrevet

Så lenge du ikke ga ham noen hint eller flørta med ham burde han kanskje forstått at du ikke var interessert. Men han ville sikkert så gjerne at du skulle bli hans, at han tolket alt positivt. Du sa ifra, det er bra. Det er ikke alltid så lett å si sånt.. Han kommer nok over det. Ikke føl deg råtten :)

Gjest gjesta
Skrevet

??

Hun kan jo bli forelsket i en snill og grei mann. :ler:

De fleste vil jo selfølgelig det!

Men KJEMI er viktig :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Dette synes jeg er en stor misforståelse. Det har ingenting med snill/drittsekk å gjøre.

Når jeg leser posten din forstår jeg at du har helt rett, og jeg føler meg litt dum. Jeg skal slutte å poste slik jeg har gjort i denne tråden (og andre) hver gang noen forteller om en snill og grei gutt som blir dumpa.

Gjest Anonymous
Skrevet
nå analyserer du svært mye kafka:) men han er en hyggelig, fantastisk og flott fyr men jeg har rett og slett ikke noe mer enn vennskapelige følelser for han. men han er en sånn fyr jeg kan anbefale for vennene mine..

og jeg tror vi kunne hatt en fint vennskap, men er litt vanskelig nå når han har sånne følelser for meg.

Du har nok rett i det. Inget er noengang ubegrunnet, ei heller dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Av og til skjer det at man sårer folk. Man mener ikke å såre,men det blir are sånn. Greit å si hva man mener.

At han ble sår er normalt. Han er så forelsket at han har ikke tatt signalene.

trøsten er at det går over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...