AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Min bestemor er over 80 år, og begynner å få skrantende helse. Hun bor ennå for seg selv og har selvfølgelig rett til å ha besøk av akkurat hvem hun måtte ønske. Men jeg blir veldig beskymret når syke familiemedlemmer drar på besøk til henne. En lett forskjølelse er en ting, men de kan finne på å stikke innom mens de har smitte fra f.eks omgangssyke og influensa i hus. Resultatet blir da at hun blir smittet. Er det feil av meg å tenke at de som er syke bør ha vett til å holde seg unna en gammel dame som blir mye sykere enn de selv blir? Anonymkode: ad15e...dbd
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Det er ikke feil, men hvordan kan dere bedømme om det er influensa eller forkjølelse? Enten har folk vett, eller så har de det ikke. Du må hjelpe til om det trengs. Anonymkode: 077fa...2ad 4
Meadow Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 Si det til dem! Drar aldri syk til besteforeldre, da ringer vi istedet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Min bestemor er over 80 år, og begynner å få skrantende helse. Hun bor ennå for seg selv og har selvfølgelig rett til å ha besøk av akkurat hvem hun måtte ønske. Men jeg blir veldig beskymret når syke familiemedlemmer drar på besøk til henne. En lett forskjølelse er en ting, men de kan finne på å stikke innom mens de har smitte fra f.eks omgangssyke og influensa i hus. Resultatet blir da at hun blir smittet. Er det feil av meg å tenke at de som er syke bør ha vett til å holde seg unna en gammel dame som blir mye sykere enn de selv blir? Anonymkode: ad15e...dbd Jeg synes det er en uting å dra bort og smitte andre uansett. Enda verre når det er en bestemor på over 80. Anonymkode: 7a6e5...6fd 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 Si det til dem! Hvem gjør dette da? Er det barnefamilier? Anonymkode: 8193f...a9a 1
tussi680 Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 Sett deg inn i bestemors tilstand, hun setter pris på å få besøk, men om hun er veldig syk sier hun nok i fra.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 Si ifra til dem. De bør jo skjønne det selv, men det er helt greit å si ifra. Min bestemor hadde aldri sagt nei til besøk selv om jeg hadde vært ekstremt syk og smittsom. Derfor tar jeg ansvar selv og blir hjemme hvis jeg er syk. Burde ikke være så vanskelig Anonymkode: bc83c...cb7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 Si fra! Regner med det er barnefamilier som gjør dette. Gjeng med egoistiske kryp som tror andre vil ha de ekle barnehagevirusene, bare for å treffe drittungene deres. Anonymkode: b858e...ed5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 Si det rett ut. Slutt å dra på besøk når dere er syke eller har smitte i huset. Hvis dere gjør det så risikerer dere å ta livet av henne. Min bestemor holdt på å dø av en vanlig forkjølelse og hun er 80 år. Anonymkode: 14ac9...622
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #10 Skrevet 24. juni 2018 Synes selv det er rart å besøke eldre eller mennesker med dårlig helse, om man kan risikere å smitte dem. Uansett om det er «bare» en forkjølelse. Gjør det aldri selv og dropper planlagt besøk om barna mine er syke, selv om både de, jeg og besteforeldre gleder seg til besøk. Synes du bør ta en prat med de deg gjelder (om du ikke allerede har gjort det). Trenger ikke vifte med pekefingeren, men kan heller ta det mer generelt. Slenge ut noe med at det er skummelt hvis de blir smitta og at du selv velger å holde deg unna om det er fare for det. Anonymkode: e3046...867
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #11 Skrevet 24. juni 2018 På 23.6.2018 den 15.07, AnonymBruker skrev: Si fra! Regner med det er barnefamilier som gjør dette. Gjeng med egoistiske kryp som tror andre vil ha de ekle barnehagevirusene, bare for å treffe drittungene deres. Anonymkode: b858e...ed5 Wow! Du virker ut som en uggen type da. Jeg tenker at de fleste med syke barn holder seg hjemme med dem nettopp fordi dem vet hvor jævlig surt det kan være med influensa, spysyke osv osv. Anonymkode: 65bbe...c89
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #12 Skrevet 24. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow! Du virker ut som en uggen type da. Jeg tenker at de fleste med syke barn holder seg hjemme med dem nettopp fordi dem vet hvor jævlig surt det kan være med influensa, spysyke osv osv. Anonymkode: 65bbe...c89 Det er ikke alle med barn som tenker at spysjuken kan være så smittsom som den er. Husker vi ble invitert til noen en uke etter at de hadde spysjuka, og vi ble da syke. Så klart var det smitte. Alt som skal til er å ta i en dør med smitten på. De som ikke er vant med smitten, feks eldre, eller unge som ikke har barn, er vel mindre herdet og får den lettere..Det var noe dritt den smitten når ungen min var 1-3. Anonymkode: 8193f...a9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå