AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Altså hvis man verken er uføretrygdet, studerer, eller søker jobb men bare driver dank. Hva har man rett på? Anonymkode: caabe...db9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 Ikke så veldig mye. Hybel i bofellesskap og 4000 kroner i lommepenger i måneden omtrent. Sosialstønad, altså. Anonymkode: bbc1c...99e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 Gidder du ikke å jobbe? Anonymkode: 877cd...279
heipådegsann Skrevet 22. juni 2018 #4 Skrevet 22. juni 2018 (endret) De veiledende satsene for livsopphold ved sosialstønad i år er 6 050.- i mnd for enslig. 5 050.- hvis man er enslig og bor i bofellesskap. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/rundskriv-a-117--statlige-veiledende-retningslinjer-for-okonomisk-stonad-for-2018/id2582510/ Endret 22. juni 2018 av heipådegsann 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #5 Skrevet 22. juni 2018 Mange klarer å påberope seg ME eller noen psykiske sykdommer/ufør som gir endel høyere utbetalinger. Anonymkode: 46423...370 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #6 Skrevet 22. juni 2018 Kommer an hvor du er, i Drammen fikk en kompis av meg opp mot 7000 til bolig + 6000 (3000 hver 2. uke) Du må bare melde deg arbeidsledig og søke sosial hjelp. Du må søke penger til husleie hver eneste måned. Mye fram og tilbake med NAV. Men det er jo gratis penger. Han klarte jeg fint med 6000/mnd og skrøt av det, sa også hvor lett det var å gå rundt systemet. Så lenge man søkte jobber så var NAV fornøyd... Om du ikke vil jobbe, gjør det dårlig på interjuv og slik. Mye man kan gjøre for å ikke gjøre en dritt og forsatt få penger. Nav satt også han på "praksis" plass for arbeidstrening. Han gjorde en dårlig jobb med vilje og ble sendt bort. Dont wanne do shit and still get money? Norge er landet med systemet du kan utnytte Anonymkode: 823f6...696 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #7 Skrevet 22. juni 2018 Han hadde sosial hjelp i 2 og halvt år forresten... Anonymkode: 823f6...696
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 Du får dekket boligutgifter. Husleie+strøm En leilighet kostert fort 8-9000. Livsopphold i tillegg. Varierer litt fra kommune til kommune, men omtrent 5-6000 pr mnd. Har du barn får du tillegg. Kan altså bli så mye som 15.000 netto i måneden. Litt styr med måtte dra til NAV hver mnd og jatte om de samme tingene, men noen synes sikkert ikke det er så farlig. Anonymkode: 37ab9...ebd 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 Det er skattepengene til folk som jobber da. Du lever altså på vennene dine, naboene dine, foreldrene dine osv. Pengene kommer ikke fra et stort svart hull. Savner den tiden det var skammelig å gå på sos 😞 Anonymkode: 1e9c8...2e0 24
Nyttig Skrevet 23. juni 2018 #10 Skrevet 23. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er skattepengene til folk som jobber da. Du lever altså på vennene dine, naboene dine, foreldrene dine osv. Pengene kommer ikke fra et stort svart hull. Savner den tiden det var skammelig å gå på sos 😞 Anonymkode: 1e9c8...2e0 Nå er det jo ikke Nordmenn som går på NAV som er problemet. Det store problemet er jo flere hundretusen innvandrere som går på trygd i Norge, mange av disse vil aldri komme i jobb. Støtter heller våre egne på NAV enn disse. 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #11 Skrevet 23. juni 2018 Dårlig plan av ts. Hvorfor ikke gjøre som meg. Jeg jobbet ekstremt hardt i to år, tjente inn halvannen million (før skatt), og så sluttet jeg å jobbe og drev dank i fem år. Levde på egne oppsparte midler og var ikke en byrde for samfunnet. Anonymkode: 179de...5c8 5
Nyttig Skrevet 23. juni 2018 #12 Skrevet 23. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dårlig plan av ts. Hvorfor ikke gjøre som meg. Jeg jobbet ekstremt hardt i to år, tjente inn halvannen million (før skatt), og så sluttet jeg å jobbe og drev dank i fem år. Levde på egne oppsparte midler og var ikke en byrde for samfunnet. Anonymkode: 179de...5c8 Om du betalte skatt så har du jo krav på dagpenger da, så byrde for samfunnet er du jo ikke om gikk på det inntil 2år som er maks(?).
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #13 Skrevet 23. juni 2018 14 minutter siden, Nyttig skrev: Om du betalte skatt så har du jo krav på dagpenger da, så byrde for samfunnet er du jo ikke om gikk på det inntil 2år som er maks(?). Flyttet utenlands og drev dank. Pengene strakk til lenger der. Dagpenger får man ikke utenfor Norge. Anonymkode: 179de...5c8
Belima Skrevet 23. juni 2018 #14 Skrevet 23. juni 2018 33 minutter siden, Nyttig skrev: Nå er det jo ikke Nordmenn som går på NAV som er problemet. Det store problemet er jo flere hundretusen innvandrere som går på trygd i Norge, mange av disse vil aldri komme i jobb. Støtter heller våre egne på NAV enn disse. Flere hundre tusen innvandrere som er uten jobb? Les statistikk før du uttaler deg om den saken. https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/innvarbl 9
Nyttig Skrevet 23. juni 2018 #15 Skrevet 23. juni 2018 SSB.no eller tall fra NAV er det siste jeg har stolt på! De virkelige tallene tørr ikke staten ut med, i tillegg til trygden får de dekket bolig også. Dette koster Norge milliarder, det er pinlig hvor dumme og naive vi er. Men tror folk våkner i flere land nå, at ting er gått for langt. 4
Nyttig Skrevet 23. juni 2018 #16 Skrevet 23. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Flyttet utenlands og drev dank. Pengene strakk til lenger der. Dagpenger får man ikke utenfor Norge. Anonymkode: 179de...5c8 Bra valg, du lever bare 1 gang. Så skjønner deg godt, har selv levd for jobben som leder tidligere med millioninntekt. Så ingen ingen mening i det lenger, stoppet og trappet ned kraftig. Vi lever ikke av jobb, vi lever av penger. Det er mange måter å skaffe disse pengene på. Det vil alltid være noen som svindler et system, men vi trenger ikke importere mennesker som gjør det. Vi har nok med våre egne Nordmenn som gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #17 Skrevet 23. juni 2018 3 minutter siden, Nyttig said: SSB.no eller tall fra NAV er det siste jeg har stolt på! De virkelige tallene tørr ikke staten ut med, i tillegg til trygden får de dekket bolig også. Dette koster Norge milliarder, det er pinlig hvor dumme og naive vi er. Men tror folk våkner i flere land nå, at ting er gått for langt. Har du noen kilder på dette som ikke kommer fra document.no eller tilsvarende? Anonymkode: 2130d...729 6
Nyttig Skrevet 23. juni 2018 #18 Skrevet 23. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du noen kilder på dette som ikke kommer fra document.no eller tilsvarende? Anonymkode: 2130d...729 Nei, ikke som kan vises offentlig. Men du skal ikke ha mye mellom ørene til å forstå at staten ikke vil vise virkeligheten. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #19 Skrevet 23. juni 2018 1 hour ago, Nyttig said: Nei, ikke som kan vises offentlig. Men du skal ikke ha mye mellom ørene til å forstå at staten ikke vil vise virkeligheten. Wow. Anonymkode: f1d57...907 11
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #20 Skrevet 23. juni 2018 Jeg synes ordningene med sosialhjelp og dagpenger er en flott ordning for dem som ikke får seg jobb, og/eller av ulike årsaker sliter med å komme seg inn på arbeidsmarkedet. Men støtten burde kuttes helt for dem som ikke gidder jobbe. Om latskap er eneste grunnen til at man ikke jobber, så burde ikke det gi noe støtte... Anonymkode: faef2...085 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå