AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Fikk brev fra det lokale helseforetaket i postkassa i dag. Det mangler frimerke/frankering, noe jeg synes var veldig rart. Er det virkelig mulig å sende brev med Posten uten? Anonymkode: 6fd7c...db3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 Var det helt blankt bortsett fra ditt navn og adresse? Anonymkode: 16133...a5e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 Jepp. Vinduskonvolutt med logoen til helseforetaket oppe i venstre hjørne. Har fått brev fra dem før og de har hatt frankeringsmerker fra ByPost. TS Anonymkode: 6fd7c...db3
Polly Ester Skrevet 22. juni 2018 #4 Skrevet 22. juni 2018 Ja, det er mulig. Posten er forpliktet til å sende brev uansett. Det brevet ble sikkert glemt i en hel haug med andre brev som skulle frankeres samtidig. Det som skjer hvis det blir oppdaget er at posten sender regning til avsender med porto pluss gebyr. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 Man kan fint sende uten porto ja. Men avsender får regning på det (dyrere enn frimerke), hvis det ikke står avsender er det mottager som får regningen. Anonymkode: 24431...ae2 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 Det sendes med bypost og er frankert. Søk opp bypost du. Anonymkode: a2ebf...daf 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det sendes med bypost og er frankert. Søk opp bypost du. Anonymkode: a2ebf...daf Det er ikke frankert! Konvolutten øverst fikk jeg for et par uker siden, den nederste kom i går. Anonymkode: 6fd7c...db3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 23 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke frankert! Konvolutten øverst fikk jeg for et par uker siden, den nederste kom i går. Anonymkode: 6fd7c...db3 Bypoststempelet er frankeringen ... Anonymkode: a2ebf...daf
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bypoststempelet er frankeringen ... Anonymkode: a2ebf...daf Det skjønner jeg. Men på det nederste brevet (som kom i går) er det verken ByPost stempel eller "frimerketrykk" med Posten logo. Det synes jeg er veldig merkelig. TS Anonymkode: 6fd7c...db3 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #10 Skrevet 23. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bypoststempelet er frankeringen ... Anonymkode: a2ebf...daf Men kjære vene.... det er da ikke noe stempel på brevet Ts fikk! Anonymkode: 24431...ae2 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #11 Skrevet 23. juni 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Vinduskonvolutt med logoen til helseforetaket oppe i venstre hjørne. Har fått brev fra dem før og de har hatt frankeringsmerker fra ByPost. TS Anonymkode: 6fd7c...db3 Er fult mulig de har en som kjører post for de. Anonymkode: 28df1...dbb
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #12 Skrevet 23. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er fult mulig de har en som kjører post for de. Anonymkode: 28df1...dbb Mulig. Jeg synes bare det var veldig merkelig da jeg har fått flere brev fra dem de siste måned og alle har vært frankert på samme måte som det øverste, mens det siste var helt uten merking. TS Anonymkode: 6fd7c...db3
ToveM Skrevet 23. juni 2018 #13 Skrevet 23. juni 2018 (endret) Jeg jobber på postkontor. Vi har avtale med sykhuset her om frankering av post. Vi frankerer gjennomsnittlig rundt 3.000 brev med frankeringmaskin daglig, Det skjer at maskinen trekker flere brev med seg eller hopper over noen brev. Vi blar fort igjennom brevene men det kan nok være noen brev vi ikke klarer å plukke ut. Endret 23. juni 2018 av ToveM 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #14 Skrevet 23. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig. Jeg synes bare det var veldig merkelig da jeg har fått flere brev fra dem de siste måned og alle har vært frankert på samme måte som det øverste, mens det siste var helt uten merking. TS Anonymkode: 6fd7c...db3 Kan være en engang tilfelle, at den som kjører post glemte å levere det dit det skulle få stempel og da heller kjørte det hjem til deg. Alle engheter innen en kommune sender mye post mellom seg hver dag, så det kan nok skje det blir tull i ny å ne for den kommunale postkjøreren Anonymkode: 28df1...dbb
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #15 Skrevet 23. juni 2018 1 minutt siden, ToveM skrev: Jeg jobber på postkontor. Vi har avtale med sykhuset her om frankering av post. Vi frankerer gjennomsnittlig rundt 3.000 brev med frankeringmaskin daglig, Det skjer at maskinen trekker flere brev med seg eller hopper over noen brev. Vi blar fort igjennom brevene men det kan nok være noen brev vi ikke klarer å plukke ut. I min kommune kommer det en som henter post fra oss, leverer de til de som skal ha posten hvis det er noen i kommunen, og leverer alle andre brev vi sender til privatpersoner til rådhuset der de blir frankert og sendt videre. Anonymkode: 28df1...dbb
applestories Skrevet 23. juni 2018 #16 Skrevet 23. juni 2018 Vi har en frankeringsmaskin på jobb som hopper over enkelte brev. Vi veier hvert enkelt og sender det gjennom maskinen. For hvert fjerde eller femte brev kommer det ut et ufrankert. Noen ganger gir den bare fra seg stempel på annenhvert brev, men det er heldigvis sjelden. Vi får regning om vi har satt på for lite porto, regner med det samme skjer om vi har glemt å frankere også.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #17 Skrevet 23. juni 2018 6 timer siden, ToveM skrev: Jeg jobber på postkontor. Vi har avtale med sykhuset her om frankering av post. Vi frankerer gjennomsnittlig rundt 3.000 brev med frankeringmaskin daglig, Det skjer at maskinen trekker flere brev med seg eller hopper over noen brev. Vi blar fort igjennom brevene men det kan nok være noen brev vi ikke klarer å plukke ut. Med såpass volum ville det kanskje lønt seg å gå motsatt vei, frankere først og selge frankerte konvolutter til sykehuset? Konovlutt produsenter har jo allerede systemer for å skrive ting på konvoluttene også det er vel kjapt og enkelt og med forutsigbar tykkelse på papiret går trykket i boks hver gang så kankskje dere vil slippe å "frankere" i det hele tatt Bare en tanke i natten, jeg aner ingenting om noenting Anonymkode: 001cf...b1d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #18 Skrevet 24. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Med såpass volum ville det kanskje lønt seg å gå motsatt vei, frankere først og selge frankerte konvolutter til sykehuset? Konovlutt produsenter har jo allerede systemer for å skrive ting på konvoluttene også det er vel kjapt og enkelt og med forutsigbar tykkelse på papiret går trykket i boks hver gang så kankskje dere vil slippe å "frankere" i det hele tatt Bare en tanke i natten, jeg aner ingenting om noenting Anonymkode: 001cf...b1d Porto betales jo ut fra vekt og man vet jo ikke på forhånd hvor mange ark som skal inn i en konvolutt... Anonymkode: a0322...4f1 1
ToveM Skrevet 24. juni 2018 #19 Skrevet 24. juni 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Med såpass volum ville det kanskje lønt seg å gå motsatt vei, frankere først og selge frankerte konvolutter til sykehuset? Konovlutt produsenter har jo allerede systemer for å skrive ting på konvoluttene også det er vel kjapt og enkelt og med forutsigbar tykkelse på papiret går trykket i boks hver gang så kankskje dere vil slippe å "frankere" i det hele tatt Bare en tanke i natten, jeg aner ingenting om noenting Anonymkode: 001cf...b1d Vi har egen avtale med sykhuset. Om ettermiddagen blir posten hentet og levert oss. Det inneholder pakker, "klumpsendinger" Brev under 40g og brev over. Vi veier ikke hvert enkelt brev det er umulig med 3000 sendinger. Kontrollveier en del som er plassert i under 40 g som vi mistenker er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå