AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Norwegian søker etter lærlinger og siden jeg har drømt om å jobbe i flybransjen i årevis synes jeg dette virker spennende. Man får jo virkelig bred erfaring i løpet av lærlingtiden, både på bakken og i lufta. https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=121577211 Jeg er 35 og har jobbet i bl.a. butikk, restaurant og hotell siden jeg fullførte videregående (har studiekompetanse), så har bred erfaring fra kundeservice, men mangler formell utdanning. Tror dere jeg er for gammel til å bli vurdert? De skriver minimumsalder 19 år, men ikke noe om maksalder... Anonymkode: 2629b...fbc
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Ingen? Setter pris på tilbakemeldinger om både lønnsnivå og om det er vits i å søke for ei "kjerring"på 35. TS Anonymkode: 2629b...fbc
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Hei ts! Søkte litt på Google etter andre som er i samme situasjon som meg. Jeg har også søkt meg inn for å bli lærling i norwegian! Vet ikke om det er noe øvre aldersgrense, men det høres ut som du har mye erfaring og det er nok veldig positivt! Har du prøvd å søke? Anonymkode: 05c48...9e8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 TS her! Nei, jeg prøvde ikke å søke og undersøkte heller ikke noe mer, da diverse omstendigheter gjorde at jeg valgte å bli i den trygge, godt betalte jobben jeg har hatt i noen år, selv om jeg er lei og klar for å gjøre noe annet. Har ikke slått det helt fra meg og vurderer å kontakte Norwegian for å finne ut litt mer om opplegget og lønn etc. i løpet av de neste månedene og kanskje søke neste gang de utlyser lærlingplasser. Anonymkode: 2629b...fbc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #5 Skrevet 16. november 2018 Lønn første år er ca 9500, andre rundt 14.000 og siste året er på ca 18.000. Dersom man går tre år. Dette må man gjøre dersom man ikke har VG2 reiseliv. Hvis dere ønsker å ta en utdanning innenfor reiseliv kan jeg absolutt IKKE anbefale Norwegian. Lærlinger blir utnyttet i stillingen og mange blir dårlig behandlet. Man blir ofte omtalt som "bare en lærling" og ikke som en kollega. Dessuten må man dekke store kostnader for utenlandsopphold/dietter selv under lærlingprogrammet. Anonymkode: f2766...c3a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #6 Skrevet 16. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lønn første år er ca 9500, andre rundt 14.000 og siste året er på ca 18.000. Dersom man går tre år. Dette må man gjøre dersom man ikke har VG2 reiseliv. Hvis dere ønsker å ta en utdanning innenfor reiseliv kan jeg absolutt IKKE anbefale Norwegian. Lærlinger blir utnyttet i stillingen og mange blir dårlig behandlet. Man blir ofte omtalt som "bare en lærling" og ikke som en kollega. Dessuten må man dekke store kostnader for utenlandsopphold/dietter selv under lærlingprogrammet. Anonymkode: f2766...c3a 9500 kr i året kan vel ikke være lov selv som lærling? Anonymkode: fc879...4a2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #7 Skrevet 16. november 2018 Fy til Kjus! Behandle sine fremtidige ansatte på den måten. Anonymkode: 17a8c...23f
alli634 Skrevet 16. november 2018 #8 Skrevet 16. november 2018 (endret) Hvorfor ikke søke en ordinær stilling hos norwegian eller tilsvarende? man behøver ikke utdanning innen reiseliv for å jobbe i innsjekk/billettkontor/gaten Edit: ser du nevner kabinen også, man behøver ikke noe formell utdannelse for å bli flyvertinne heller Endret 16. november 2018 av alli634
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #9 Skrevet 16. november 2018 11 minutter siden, alli634 skrev: Hvorfor ikke søke en ordinær stilling hos norwegian eller tilsvarende? man behøver ikke utdanning innen reiseliv for å jobbe i innsjekk/billettkontor/gaten Edit: ser du nevner kabinen også, man behøver ikke noe formell utdannelse for å bli flyvertinne heller Det virker veldig vanskelig å få et bein innafor. Jeg har søkt hver gang Menzies Aviation (som er handlingagent for Norwegian på Gardermoen og bemanner innsjekk/gate etc.) har hatt ledige stillinger de siste 2-3 årene, både sommervikariater og faste stillinger, men har ikke en gang blitt kalt inn til intervju. Har faktisk ikke fått noen for for tilbakemelding på søknadene mine, bortsett fra at jeg har gjennomført flere runder med tester i forbindelse med noen av dem. Har også søkt tilsvarende stillinger hos SAS uten hell. TS Anonymkode: 2629b...fbc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #10 Skrevet 16. november 2018 28 minutter siden, AnonymBruker said: 9500 kr i året kan vel ikke være lov selv som lærling? Anonymkode: fc879...4a2 Det er vel snakk om pr måned vil jeg tro Anonymkode: 3423d...bf2
alli634 Skrevet 16. november 2018 #11 Skrevet 16. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker veldig vanskelig å få et bein innafor. Jeg har søkt hver gang Menzies Aviation (som er handlingagent for Norwegian på Gardermoen og bemanner innsjekk/gate etc.) har hatt ledige stillinger de siste 2-3 årene, både sommervikariater og faste stillinger, men har ikke en gang blitt kalt inn til intervju. Har faktisk ikke fått noen for for tilbakemelding på søknadene mine, bortsett fra at jeg har gjennomført flere runder med tester i forbindelse med noen av dem. Har også søkt tilsvarende stillinger hos SAS uten hell. TS Anonymkode: 2629b...fbc Ja, kan tenke meg det er populære jobber. Er jo selvfølgelig bare å søke lærlingplass også. Må jo ikke takke ja om man skulle komme så langt og du finner ut det ikke passer helt
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #12 Skrevet 16. november 2018 35 år er nok for gammelt for flyvertinne, men det finnes jo andre jobber også, Vil heller anbefale å begynne med å søke jobber i noen av butikkene/resturantene der, for så å søke til evt.innsjekking eller handlingsselskapene etter hvert. MEN, du må være utrolig hardhudet for å jobbe på en flyplass. Folk er frekkere enn flatlusa når de skal ut å reise. Folkeskikken har de lagt igjen hjemme..... Anonymkode: 797dd...a24 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #13 Skrevet 16. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: 35 år er nok for gammelt for flyvertinne, men det finnes jo andre jobber også, Vil heller anbefale å begynne med å søke jobber i noen av butikkene/resturantene der, for så å søke til evt.innsjekking eller handlingsselskapene etter hvert. MEN, du må være utrolig hardhudet for å jobbe på en flyplass. Folk er frekkere enn flatlusa når de skal ut å reise. Folkeskikken har de lagt igjen hjemme..... Anonymkode: 797dd...a24 Seriøst? Hva sier de for eksempel? Hvorfor er de frekke? Anonymkode: 80cf9...761 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #14 Skrevet 17. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Hva sier de for eksempel? Hvorfor er de frekke? Anonymkode: 80cf9...761 Ikke meg du siterer, men jobber på Gardermoen selv. Enkelte passasjerer er så bedriten at du får bakoversveis. Samtidig skal du være hyggelig og blid. Jeg har jobbet der i 15 år, men nå orker jeg ikke mer av, tidligvakter fra 3-4 på morgenen, stress pga dårlig bemanning. Jeg vil advare deg mot å begynne på flyplass. Det er ikke noe glamorøst i det hele tatt og langt i fra som flyvertinne. Anonymkode: b72a8...156 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #15 Skrevet 17. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: 9500 kr i året kan vel ikke være lov selv som lærling? Anonymkode: fc879...4a2 Summen er per måned Anonymkode: f2766...c3a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #16 Skrevet 17. november 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterer, men jobber på Gardermoen selv. Enkelte passasjerer er så bedriten at du får bakoversveis. Samtidig skal du være hyggelig og blid. Jeg har jobbet der i 15 år, men nå orker jeg ikke mer av, tidligvakter fra 3-4 på morgenen, stress pga dårlig bemanning. Jeg vil advare deg mot å begynne på flyplass. Det er ikke noe glamorøst i det hele tatt og langt i fra som flyvertinne. Anonymkode: b72a8...156 Jeg har jobbet både på bakken og i luften i flere år, og dette stemmer faktisk. Enkelte er så frekke at man blir helt sjokkert. Man må være hardhudet for å takle hverdagen. Dessuten er det stort sett underbemannet slik at de som jobber der ofte må jobbe opp i mot doble vakter. I kabinen kan man måtte ende opp med å jobbe 14-15 timer enkelte dager. Det blir veldig tungt i lengden når man jobber inni ett lite metallrør med ett trykk tilsvarende 8000 ft. I Norwegian kan man jobbe opptil 60 timer per uke. Anonymkode: f2766...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #17 Skrevet 19. november 2018 På 17.11.2018 den 10.09, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterer, men jobber på Gardermoen selv. Enkelte passasjerer er så bedriten at du får bakoversveis. Samtidig skal du være hyggelig og blid. Jeg har jobbet der i 15 år, men nå orker jeg ikke mer av, tidligvakter fra 3-4 på morgenen, stress pga dårlig bemanning. Jeg vil advare deg mot å begynne på flyplass. Det er ikke noe glamorøst i det hele tatt og langt i fra som flyvertinne. Anonymkode: b72a8...156 På 17.11.2018 den 11.10, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet både på bakken og i luften i flere år, og dette stemmer faktisk. Enkelte er så frekke at man blir helt sjokkert. Man må være hardhudet for å takle hverdagen. Dessuten er det stort sett underbemannet slik at de som jobber der ofte må jobbe opp i mot doble vakter. I kabinen kan man måtte ende opp med å jobbe 14-15 timer enkelte dager. Det blir veldig tungt i lengden når man jobber inni ett lite metallrør med ett trykk tilsvarende 8000 ft. I Norwegian kan man jobbe opptil 60 timer per uke. Anonymkode: f2766...c3a De aller beste passasjerene er forretningsreisende! De som reiser flere ganger i uka. Jeg har lurer på om det er noe med svingdørene på Gardermoen som gjør folk så jævla frekke og storkjefta. De aller verste er jo de som reiser en, kanskje to, ganger i året. Å jobbe innen Luftfart er absolutt ikke noe å anbefale, og er absolutt ikke glamorøst i det hele tatt. Anonymkode: 797dd...a24
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #18 Skrevet 19. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller beste passasjerene er forretningsreisende! De som reiser flere ganger i uka. Jeg har lurer på om det er noe med svingdørene på Gardermoen som gjør folk så jævla frekke og storkjefta. De aller verste er jo de som reiser en, kanskje to, ganger i året. Å jobbe innen Luftfart er absolutt ikke noe å anbefale, og er absolutt ikke glamorøst i det hele tatt. Anonymkode: 797dd...a24 De fleste legger igjen hue på utsiden av terminalen. Det er ikke få ganger jeg har lurt på hbordan folk klarer seg selv på reise. Enkelte er så tomme i toppen at jeg faktisk lurer på om de er hjerneskadd på en eller annen måte. Jeg henger ikke ut hjerneskadde for de er rene rsåkinnene inforhold til enkelte andre reisende. Forretningsfolk kan være så høye på seg selv at det er til å spy av. Jeg fraråder på det sterkeste å begynne på flyplass, jeg får ikke sagt det sterkt nok. Anonymkode: b72a8...156
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #19 Skrevet 19. november 2018 Hvordan er det å jobbe som vekter på flyplass? Litt mer glamour der? Anonymkode: 385f8...3ee
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #20 Skrevet 19. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å jobbe som vekter på flyplass? Litt mer glamour der? Anonymkode: 385f8...3ee No way!!! Frarådes på det sterkeste!! Anonymkode: 797dd...a24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå