Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nabolagets partykonger slår til igjen. Rigget anlegg og dansegulv i hagen, grilling og masse folk. Sikkert superhyggelig, men datteren min på to klager over bråk og får ikke sove. Samme opplegg forrige helg. Dan tenkte jeg det var en engangsforeteelse og bet det i meg, selv om jeg merket jeg ble skikkelig sur over ikke engang å ha fått er lite nabovarsel slik at vi kunne rømt til hytta eller noe. Får ikke bedt dem om å dempe seg, da jeg er alene hjemme med datteren og ikke kjenner adressen/navnet. Vurderer nå å ringe politiet, selv om det får meg til å føle meg skikkelig kjip. Noen som kjenner til om det finnes relevante forskrifter for støy i Bærum kommune? Vet at det i Oslo er forbud mot utvendig høyttaleranlegg etter kl åtte blant annet, men finner ikke tilsvarende for Bærum. Mange takk til den som vet noe.

Anonymkode: 32d7f...aa9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke gå bort til naboen og si i fra? Vet ikke om det er noen spesielle regler for uteanlegg i Bærum, men tror det gjelder det samme som i Oslo. Er det ungdommer? Kanskje sende SMS til foreldrene?

Anonymkode: b88a6...274

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Litt lite fristende å trekke ut dattera i pysjen, men ja, sikkert det jeg bør gjøre. Dette er voksne folk og har ikke navnet på dem (de er relativt nyinnflyttet).

AnonymBruker
Skrevet

Men du har kanskje adressen? Søk opp adressen, finn navn og nummer og send en SMS 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok lov, til og med lov å drive motorsag nå, men etter 23 skal det være stille. Jeg ville ringt politiet 23:05 og sagt at jeg ringte tidlig fordi dette har skjedd flere ganger i det siste og det går ut over barn, søvn og psyke. Ikke ring 112! Bruk 02800

Anonymkode: 8329d...dc9

• Liker 2
Skrevet

Er vel vanlig norsk lov som gjelder. Stilletid fra 23.00-06.00 utenom Søndager og andre helligdager.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok lov, til og med lov å drive motorsag nå, men etter 23 skal det være stille. Jeg ville ringt politiet 23:05 og sagt at jeg ringte tidlig fordi dette har skjedd flere ganger i det siste og det går ut over barn, søvn og psyke. Ikke ring 112! Bruk 02800

Anonymkode: 8329d...dc9

😊Irriterende er det, men enig i at der er liten grunn til å varsle nødetatene. Ville forsåvidt foretrukket motorsag, selv om det også er irriterende...

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Morten1 skrev:

Er vel vanlig norsk lov som gjelder. Stilletid fra 23.00-06.00 utenom Søndager og andre helligdager.

Takk😊Bet at Oslo kommune har vedtatt forskrifter som gjelder i tillegg til loven, så ville vært så kjekt om Bærum hadde noe tilsvarende...

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Nå har de dratt i gang karaoke også. Kan ikke trekke ut jenta. Nå er det for mye fest. Finner ikke noe nummer til dem. Sitter og håper på at noen andre kontakter politiet. Trodde jeg hadde det i meg, men tydeligvis ikke😔

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Bærum er dette? Er det et tett nabolag, som feks på Bekkestua, Hosle etc så må det jo finnes regler for hva som er tillatt! 

AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke egne regler fra Bærum kommune. Det er norsk lov som gjelder. Håper de roet seg etterhvert. Jeg hadde tatt en prat med de nå i helgen, og bedt de ta mer hensyn.

Anonymkode: 90d6d...c02

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Bærum er dette? 

Hvis det er tett nabolag, så vil jeg tro at de nærmeste naboene ville ringt politiet hvis det var så ille. Siden du ikke vet adressen så bor du kanskje ett stykke unna? 

Anonymkode: 041ff...554

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...