AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Ja, dette er lenge siden. Men jeg har tenkt litt på om dette faktisk var lov - da spiller det vel ikke noen rolle hvor lenge siden det er, bortsett fra at jeg selvsagt skulle ha sagt i fra til noen før. Da jeg skulle flytte inn i en leilighet i 2011, tok huseier kredittsjekk på meg. Han hadde en eller annen økonomi-stilling i kommunen. Han spurte først om han kunne det, og jeg sa ja, for jeg visste ikke noe den gangen om hva som var vanlig eller ikke. Så da gjorde han det, og fant ikke noen betalingsanmerkninger eller hva enn det er man sjekker da. Men uansett - er det lov? Og hvis det ikke er lov, er det noe jeg kan melde fra om noe sted nå? Og, er det eventuelt noen andre opplysninger som han har kunnet fått tak i, som han ikke skulle hatt? Og kan det være at han fremdeles har tilgang på dette? Anonymkode: 49dbd...054
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 Ok, fant det ut selv. Det var faktisk lov. https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/utleie/sjekk--leieboeren/ Anonymkode: 49dbd...054
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 Helt vanlig! Mange som gjør det. Men det må avklares på forhånd. ville du hatt en leieboer med 11 betalingsanmerkninger? Anonymkode: 825e6...d36 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #4 Skrevet 22. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlig! Mange som gjør det. Men det må avklares på forhånd. ville du hatt en leieboer med 11 betalingsanmerkninger? Anonymkode: 825e6...d36 Les innlegg nr. 2 Anonymkode: 49dbd...054
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå