kikkana Skrevet 22. juni 2018 #1 Skrevet 22. juni 2018 Har til gode å finne ett pålegg av den gode gamle sorten hvor det ikke står orkla bakpå. Orkla beholder gjerne det originale navnet til den originale produsenten. Noe de nok gjør lurt i. Tror coop også har kjøpt opp noen bedrifter, dem bytter merke rett til coop. Så da er spm, hva har skjedd med alle disse selskapene som egentlig har produsert mat? Er jo litt shitty om det bare er 1 selskap som kan konkurere i dette såkalte markedet.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #2 Skrevet 22. juni 2018 Coop produserer ikke mat selv. De setter bare navnet sitt på produkter de kjøper inn. På lik linje med Norgesgruppen(Kiwi, Meny, osv) som har Frist Price som sitt merke. Rema 1000 har sine merker. Anonymkode: 6fa6b...b43
H80 Skrevet 22. juni 2018 #3 Skrevet 22. juni 2018 Jeg søkte opp et tilfeldig 'tradisjonelt pålegg', trønderfår. Det viser seg at det er Grilstad AS som produserer dette. Jeg kan ikke se noen kobling til Orkla. Neste test var gulost. Jeg kan ikke se at Orkla har noe særlig med dette å gjøre heller. De er ikke involvert i verken Tine eller Synnøve Finden.
kikkana Skrevet 22. juni 2018 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Coop produserer ikke mat selv. De setter bare navnet sitt på produkter de kjøper inn. På lik linje med Norgesgruppen(Kiwi, Meny, osv) som har Frist Price som sitt merke. Rema 1000 har sine merker. Anonymkode: 6fa6b...b43 Joda, coop har kjøpt opp noen produsenter også. Husker ikke alt de har kjøpt, annet en Røra.
kikkana Skrevet 22. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2018 4 minutter siden, H80 skrev: Jeg søkte opp et tilfeldig 'tradisjonelt pålegg', trønderfår. Det viser seg at det er Grilstad AS som produserer dette. Jeg kan ikke se noen kobling til Orkla. Neste test var gulost. Jeg kan ikke se at Orkla har noe særlig med dette å gjøre heller. De er ikke involvert i verken Tine eller Synnøve Finden. Ja se der. Finner fler selv også heldigvis, men bare kjøttprodusenter , hadde ikke tenkt på dette før. Men ser ut til at disse konsernene, stadig kjøper opp de mindre når jeg googler dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå